Toon posts:

DIR-655: Wireless-N snelheid met WEP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een wireless-n netwerk met WPA2 beveiliging met router DIR-655 waarop 3 laptops zijn aangesloten. Ik heb mij nu net een DVICO TViX M-5100SH media player aangeschaft met Wifi-USB module. Ik kom nu tot de constatatie dat de hardware die in de 5100 zit enkel toelaat dat de WIFI werkt in een WEP netwerk.

Ik kan nu instellen dat de router een wep encryptie moet hanteren maar wat verandert er dan precies? Krijg ik dan nog de 300mbps snelheid en verdere connectiviteit? Blijft het signaal dan -n of wordt dit -b,-g?

-EDIT-

Een bijkomende vraag...Stel dat ik mijn 655 op WPA2 laat staan om toch de voordelen van -n te hebben, kan ik dan een access point aansluiten die dan benadert kan worden door mijn mediaplayer en die een WEP- of zelfs geen encryptie hanteert?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 10:37 ]

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
In de N standaard drafts staat gewoon in dat wep 300Mbps snelheden verhinderd. WEP ==> max 54Mbps.

het tweede accespoint met wep of zonder beveiliging levert wel een serieuse lek op. Zou dan eerder gaan voor een ethernet bridge als je media player een ethernet poort heeft.