Toon posts:

Hulp gevraagd bij zelf driver maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik las net in een ander topic een suggestie van iemand die zelf een driver maakte voor zijn scherm/video.

Aangezien ik met een probleem te kampen heb dat ik mijn pc wanneer aangesloten via hdmi op mijn Toshiba 32c3005p scherm de resolutie niet hoger werkend krijg dan 780x520. Doordat wanneer ik hem hoger instel het beeld gewoon zwart met blijft met soms een blauwe knipper er door heen.

Hoopte ik met een aangepaste driver misschien wel resultaat te boeken?

In het andere topic zag ik het volgende voorbeeld kan iemand mij toelichten hoe ik deze kan aanpassen zodat ik hem in mijn situatie kan gebruiken?

Dank!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
; Custom monitor information file - generated by PowerStrip 3.0, 7/25/2007
; Copyright (c) 1995-2005, EnTech Taiwan.
; Web: http://www.entechtaiwan.com

[Version]
Signature="$CHICAGO$"
Class=Monitor
ClassGUID={4d36e96e-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Provider=%MFG%

[Manufacturer]
%MFG%=MonMfg

[MonMfg]
%MODEL%=Mon.Install,Monitor\samsung

[Mon.Install]
DelReg=DEL_CURRENT_REG
AddReg=Mon.AddReg,RES,DPMS

[Mon.AddReg]
HKR,%MODE%,Mode1,,%RANGE%

[DEL_CURRENT_REG]
HKR,MODES
HKR,,MaxResolution
HKR,,DPMS

[RES]
HKR,,MaxResolution,,%MAXRES%

[DPMS]
HKR,,DPMS,,0

[Strings]
MFG="Microsoft"
MODEL="samsung"
MAXRES="1360,768"
MODE="MODES\1360,768"
RANGE="30.0-75.0,50.0-85.0,+,+"

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

dus je wilt een driver maken voor je laptop?
wat specificaties (van je pc) zouden handig zijn, en zelf een driver "maken" is waarschijnlijk een beetje te ver gezocht.

verder de maximum resolutie van je tv zou goed van pas komen (full HD of misschien iets minder), daarnaast zou je rivatuner kunnen proberen.

als laatste: hdmi via een dvi splitter? kun je je tv ook op een andere manier aansluiten? blauwe knipper? welk ander topic?

edit: als je weet waar je mee bezig bent, zou je eens kunnen kijken naar de rivatuners monitor driver wizard.

[ Voor 90% gewijzigd door M2M op 09-09-2008 10:34 ]

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die code die je daar hebt is zo te zien helemaal geen driver, maar een monitor .inf file. Daar staat in welke resoluties dat je monitor maximaal ondersteund. Daarmee zorgde je ervoor dat het systeem niet op een te hoge resolutie ingesteld kon worden (die opties werden dan gewoon niet weergegeven).
Wat jij nodig hebt is echt een driver voor je videokaart/chip. En dat gaat je niet lukken met dit bestandje.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet voor mijn laptop het is als ik deze driver goed begrijp voor mijn Toshiba LCD tv.

Ik vermoed dat de resolutie en freqenties die mijn pc naar mijn tv stuurt niet compatible zijn met zo' n driver kan ik iets precies instellen met hoe het in het boekje van mijn tv staat. Dus zowel de horizontale freqentie als de verticale enzv.

De HDMI staat onbaord op mijn Asus M3A78-EMH HDMI moederbord direct verbonden naar mijn Toshiba 32C3005P tv met een hdmi<->hdmi kabel.

[edit]
@ Terw_Dan:
Na contact met Asus gehad te hebben blijft het probleem bij mijn tv te liggen. Als ik nu via zo'n monitor file mijn tv precies kan laten begrijpen door mijn pc zou het dan niet kunnen gaan werken?

Aan mijn pc ligt het denk ik niet aangezien hij via VGA wel gewoon alle resoluties pakt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 10:36 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:33:
Nee het is niet voor mijn laptop het is als ik deze driver goed begrijp voor mijn Toshiba LCD tv.

Ik vermoed dat de resolutie en freqenties die mijn pc naar mijn tv stuurt niet compatible zijn met zo' n driver kan ik iets precies instellen met hoe het in het boekje van mijn tv staat. Dus zowel de horizontale freqentie als de verticale enzv.

De HDMI staat onbaord op mijn Asus M3A78-EMH HDMI moederbord direct verbonden naar mijn Toshiba 32C3005P tv met een hdmi<->hdmi kabel.
ja sorry, ik zag toshiba staan en dacht aan laptops... is al gecorrigeerd.

enfin, je moederbord heeft een AMD 780i (video) chipset. Ik kan op de website van AMD geen driver vinden voor de 780i chipset, en de website van asus heeft ook maar een driver.

misschien dat er iets in te stellen is met de ati tray tools

of toch gewoon de driver monitor whizard van rivatuner pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 09-09-2008 10:42 ]

-_-

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 06:50
M2M schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:39:
[...]
enfin, je moederbord heeft een AMD 780i (video) chipset. Ik kan op de website van AMD geen driver vinden voor de 780i chipset, en de website van asus heeft ook maar een driver.
Ja, dat is bij AMD wat ingewikkeld... Maar ze zijn er wel, ik haal de moederbord chipset drivers (en ook graphics drivers) altijd hier vandaan:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Daar staat een hele lijst voor zowel WinXP 32/64 bits als Windows Vista 32/64 bits. In de lijst staan ook Motherboard/IGP drivers voor alle besturingssystemen. Bij Windows XP 32 bits zitten deze bij de Catalyst drivers in, bij andere besturingssystemen worden ze ook los ter download gesteld (southbridge drivers).

The Flying Dutchman

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien een domme suggestie maar kan je je resolutie niet gewoon hier aanvinken en forceren?
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2008/09/catalyst.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Bij die site welke drivers zou ik daar dan moeten hebben ik zie niet iets wat overeen komt met mijn systeem?

Wat betreft het forceren, ja dat kan wel en dat heb ik ook geprobeerd alleen zonder resultaat. Er is daar alleen 1 ding die je niet kan forceren en dat is die horizontale en verticale hertz of zo iets? Dat hoopte ik met een eigen tv driver / inf file aan te kunnen passen?

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Het is eeuwen (win98se) geleden dat ik het zelf gebruikt heb maar met Powerstrip van Entech kan je zowel de horizontale scanrate als de vertikale refresh forceren. Powerstrip is het beste en meest veelzijdige tooltje hiervoor, je kan alles instellen wat er maar in te stellen is. Try before you buy shareware, maar als het werkt is het een licentie waard.

De inf file die je als voorbeeld laat zien is niet "zelf" geschreven maar door Powerstrip aangemaakt zoals er boven staat....:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Ik ga eens met dat programma aan de slag van de week. Ik laat weten wat er uit gekomen is.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat in de post van Ramon staat zou gewoon moeten werken. Refreshrate kan je wel instellen (bijv 1080i30 = 1080i @ 30Hhz).

De maximale resolutie van dat scherm is 1366 x 768 dus je zou idd nog wel hoger in moeten kunnen stellen. Misschien dat het niet mogelijk is omdat het scherm dat automatisch het binnenkomende scherm scaled.

[ Voor 46% gewijzigd door lemming_nl op 11-09-2008 09:30 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar mijn weten alle opties daar geprobeerd en hij blijft zwart beeld geven.

Dus nog toch maar even Powerstrip proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik weet het echt niet meer!
Ook met powerstrip krijg ik geen gewenst resultaat.

Ik ontdekte wel het volgende (misschien zegt iemand het iets) tijdens het opstarten (bios) met beeld op hdmi heb ik geen beeld. Maar als ik blindelings naar mijn bios ga door gewoon op de toets te drukken, en dan de hdmi kabel eruit trek en er weer in trek krijg ik wel beeld. Echt later in windows weer niet, tenzij hij ingesteld staat op 1 van de resoluties waar ik hem wel werkend mee heb.

Alsjeblieft help me ik word echt hopeloos.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:53
Misschien de nieuwe catalys (8.9) proberen?
zie de FP:
New Features
Catalyst Control Center: New Display mode support
This release of Catalyst introduces 1080p @ 50Hz custom mode support for HDTVs for the ATI Radeon HD 4000 Series, ATI Radeon HD 3000 Series, ATI Radeon HD 2000 Series, and ATI Radeon X1000 Series of products. Users can configure their own custom 1080p @ 50Hz modes to best fit their display.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je al eens geprobeerd om gewoon in je handleiding te kijken welke Hz hij ondersteunt bij welke resolutie?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Vol vertrouwen heb ik de nieuwe Catalys geprobreerd incl. nieuwste driver maar helaas zonder resultaat.

Mijn handleiding heb ik letterlijk al iets van 10x door gelezen. Er staat het volgende:
---
Als een PC met behulp van een HDMI-kabel wordt aangesloten, kunnen de volgende signalen worden geaccepteerd:
1080i 50/60Hz
1080p 50/60Hz
720p 50/60Hz
---

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(
Pagina: 1