Ik moet onverdacht een pc killen hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Topicstarter
Mijn pa heeft een hele oude pc, nog een p1 75Mhz ofzo op z'n werk staan die vreselijk kut is. We moeten op een of andere manier dat ding zo veranderen dat hij nooit meer opstart, maar daarvoer moeten we niet de kast hoeven open schroeven.....is er een manier hoe we dat ding dood kunnen krijgen zonderdat je het kan zien? Als die pc namelijk stuk is krijgt hij van z'n baas een nieuwe :) Ideeen graag *D

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

kijk eens of de pc een bakkie koffie/thee/chocomelk/soep/ oid lust??

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Wel triest dit, maar misschien doet een emmer water wonderen.

Verwijderd

En je Pa maar betalen.... ik vind je maar een miezerig kereltje!
Werk zelf eens voor je poen!

Verwijderd

ga het bios flashen en zet onder het flashen de pc uit :p

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Misschien even een bios update disk erin duwen van een ander moederboard

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 11:55
Het slaat nergens op wat jij vraagt, want in de tijd dat je dit tikt had je allang die kast kunnen openschroeven....maargoed BIOS flashen is de beste oplossing.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

zet de voeding op een andere spanning :P

effe laten roken, een WC spay erbij, laten weg treken, en dan dom spelen :Y)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
snnass je let weer niet op.. en inderdaad die bios flash is een zeer effectieve manier. Water in je voeding gieten kan onprettige gevolgen voor je gezondheid hebben enzo, dan liever het voltage schakelaartje op 110 :)

Verwijderd

Je kunt ook als je computer aanstaat dat rode schuifje op je voeding effe omschakelen.. dan brandt je voeding toch door ofzo?!? (weet het niet meer zo goed)
probeer het eens uit :)

Verwijderd

Ah ik zie dat terwijl ik aan het tikken was het al verteld wordt :)

• Machiel187
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Topicstarter
Tnx ppl. En ja het is eigenlijk HEEEL aso wat we aan het doen zijn maar geef toe je kan tegenwoordig niet meer op een p1 75Mhz werken toch? .......... 8-)

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 21:48 schreef mazzzterrr het volgende:
Het slaat nergens op wat jij vraagt, want in de tijd dat je dit tikt had je allang die kast kunnen openschroeven....maargoed BIOS flashen is de beste oplossing.
Misschien dat er een zegelbeveiliging over de kap zit? Dan kun je hem idd beter niet los schroeven :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Laat er een kwartje in vallen:)

Verwijderd

Wat ook schijnt te werken:
een floppy open schroeven <-----vakwerk :9
lucifers verkruimelen en het stof vermengen met wat nagelak.
Dit op de schijf van het floppy smeren.
dichtschroeven.
floppy erin en het schijnt dat ie dan kapot gaat.

Heb dit nooit geprobeert dus als een of andere gek nu de drang voelt om het wel te doen. Laat me het efekt ff weten :)

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 14:46

riffey#4

aka Beever#4

Of een potloodpuntje. Is ook aannemelijker dan een kwartje :-)

• Plague
  • Niet online
eerst een app draaien die je hd DE HELE TIJD LEEST en dat een paar X de voorkant optillen en dan laten vallen..... krassen op de hd klaar.... :)

Verwijderd

Hoezo Bigs let ik niet op en hoezo weer?
Geloof niet dat je eerder van mij een posting aangetroffen hebt, toch?

Ik vind het laag dat je iemand die je vreten betaald naait om je eigen zin door te drijven. Punt!

• Plague
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 21:58 schreef --BoBo-- het volgende:
Wat ook schijnt te werken:
een floppy open schroeven <-----vakwerk :9
lucifers verkruimelen en het stof vermengen met wat nagelak.
Dit op de schijf van het floppy smeren.
dichtschroeven.
floppy erin en het schijnt dat ie dan kapot gaat.

Heb dit nooit geprobeert dus als een of andere gek nu de drang voelt om het wel te doen. Laat me het efekt ff weten :)
http://dxz1.www2.50megs.com/Bomps/Disk.htm

is uitleg

• Bigs
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 22:02 schreef snnasss het volgende:

Ik vind het laag dat je iemand die je vreten betaald naait om je eigen zin door te drijven. Punt!
blablabla.. neem me niet zo serieus :+

• Plague
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 22:02 schreef snnasss het volgende:

zijn pa's WERK betaald het!!

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Comp uit!!!!!! Schroevendraaier in de voeding drukken totdat je van alles hoort kraken. Comp aan. (nou ja aan proberen te doen)

Verwijderd

Ik zou gaan voor een combi van het bovenstaande, en wel in deze volgorde:

- truukje met de flop
- truukje met de harddisk
- truukje met het bios

en dan, om het af te maken,

- voltage selector op 110.

Als je dan nog niet bevredigd bent, zou ik als ik jou was het RIAGG bellen.

}:O

Verwijderd

kijk eens achter op de voeding of er een heel klein rood schakelaartje op zit :)

moet je die even omzetten en dan opstarten gaat ie wel effe stinken maar is ie wel kapot :::::)))))))))))))))))))))

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 22:02 schreef Plague het volgende:

[..]

http://dxz1.www2.50megs.com/Bomps/Disk.htm

is uitleg
Nu nog iemand die het uitprobeert, want die site zegt natuurlijk nog niet dat het werkt.
liefhebbers :9

ik zag geloof ik net nog een topic over wat te doen met een 286 >:)

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Gewoon de Bios flashen met allemaal nullen... de handige assembler-dude (die zijn er hier vast wel) is vast wel vriendelijk genoeg om ff wat in elkaar te draaien :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

heel simpel, in je autoexec.bat ff wat echo lines toevoegen zoals dit:

echo Stack error on line 344
echo System halted
C:\windows\blaat.exe

en de blaat.exe is een andere exe file (naar keuze) die je ff opent in EDIT en ff de 1e 2 tekens weghaald (MZ dus). als je clueless bent boot die bak nooit meer :) ik ken de humor, zelf gedaan toen m'n ouwe 486 SX25 te min werd en ik een nieuwe wou :P

en dan hopen dat je em thuis mag hebben als linux bak ofzow omdat jij een computerkiddie bent die die bakken altijd open wilt slopen enzow :P

Verwijderd

Op kosten van de zaak een nieuwe PC? Als dit niet kan via een normaal overleg op basis van argumenten, dan zou ik een andere baan zoeken.
Op deze manier toch proberen je gelijk te halen is te triest voor woorden, puberaal.

Verwijderd

Nee Plaque... deze PC is van zijn Pa zijn werk. Over de nieuwe wordt niets gezegd. Wie leest er hier niet goed?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Men wat een manieren om een pc uit zijn lijden te verlossen :)

Maar goed, die baas is of een kniepert dat ie jouw vader geen betere pc wil doen, of jouw vader doet zulk werk dat een nieuwe pc overbodig is :+

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

'per ongeluk' dat ding van je bureau laten kieperen!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op woensdag 21 februari 2001 22:07 schreef --BoBo-- het volgende:

[..]

Nu nog iemand die het uitprobeert, want die site zegt natuurlijk nog niet dat het werkt.
liefhebbers :9

ik zag geloof ik net nog een topic over wat te doen met een 286 >:)
ik heb het gedaan. Samen met een paar vrienden. Ik zal ff kort vertellen wat er aan de hand was.
Er was eens een gozer die wij vreselijk haten >:), het was zo'n mannetje wat op school via diskettes >:) in seks plaatjes handelde. Internet hadden veel mensen toen nog niet. Dus wij dachten kom laten we hem is flink naaien, we maakten dus zo'n leuke flop met nagellak en zwavel (van lucifers). We gaven het aan hem en zeiden dat er seks plaatjes op stonden. Toen hij aan het klote was in de les, werd hij met diskette en al naar de rector gestuurd, omdat er op de diskette onzedelijke plaatjes zouden staan >:). Dus de rector pakt de diskette stopt hem in zijn pc, ennnnnnnnnnnnn ......... VLAM (8> >:) huppekee pc naar de klote. ER ZAT VEEL ZWAVEL IN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En toen moest hij die pc dokken >:) (wat was ook alweer dat tekentje van dat duiveltje? was hier erg toepasselijk)

• Refragmental
  • Laatst online: 14-07 13:36
Op woensdag 21 februari 2001 22:23 schreef snnasss het volgende:
Nee Plaque... deze PC is van zijn Pa zijn werk. Over de nieuwe wordt niets gezegd. Wie leest er hier niet goed?
JIJ leest niet goed.
Deze jongen EN zijn vader willen dat ze een nieuwe PC op het werk krijgen,
de enige die betaald is de baas.
Pa en zoon willen die PC gewoon onverdacht slopen.

• Plague
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 21:38 schreef Machiel187 het volgende:
Als die pc namelijk stuk is krijgt hij van z'n baas een nieuwe :) Ideeen graag *D
SSNASS!!!! leze jij!!!

• Horus
  • Laatst online: 30-08 13:35
Ik denk niet dat je de bios van die p75 kan flashen, bij die oude bakkies kon dat nog niet.
Even de spaning van de voeding op 110 zetten is idd wel een leuke optie. (wel balen natuurlijk, als hij alleen een nieuwe voeding krijgt :z

Verwijderd

Inderdaad verkeerd gelezen, sorry.

Maakt de strekking van mijn posting alleen maar erger... nu zijn het 2 embryo's.

Verwijderd

HAHAHAHA!

Dit topic is te kewl voor woorden >:)>:)

maar nu ga ik :z

• therobber
  • Laatst online: 22:36
paar pinnetjes van een aansluitingpoort op de achterkant tegen mekaar duwen aanzetten en voila doet niks meer als je een beetje redelijke voeding hebt:)

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

Verwijderd

Idd erg leuke topic! >:)

Zou voor de 110 V gaan en dan de schoonmaker of wie dan ook de schuld geven: "zal er wel met de stofzuiger tegenaangekomen zijn...".

• Refragmental
  • Laatst online: 14-07 13:36
Terwijl de HD is aan het lezen laat je de PC terwijl hij aanstaat op de zijkant vallen (zijkant van de HD), dit doe je 2-3 keer en als het goed is begint je HD zachtjes te tikken, en naarmate de tijd vordert wordt dit getik luider :)
Net alsof het langzaam van de ouderdom is gekomen,

MAAAAAAAAAAR, niet te hard laten vallen, anders valt het teveel op, beter is het om hem een paar keer zachtjes te laten vallen totdat je zachtjes die tikjes hoort.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

jep

Zeg gewoon dat hij is onsnapt en breng hem naar didam :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Jezus man!, wa un zieke mense hebbe we hiero!, ik d8 dat twiekers kompjoetur vriendelijk moesten zijn! :)
Maarruh, die truuk me die diskette, superkoel!, da willik oowk ergus probere! >:)

I see dead pixels...

• CrazyA
  • Laatst online: 18-07 12:28
De meeste Tweakers weten hoe je computers zou moeten behandelen, dus dan weten de meeste ook wel hoe het niet zou moeten.

Ik denk trouwens dat die HD molesteren op een subtiele manier (laat het desnoods een weekje duren) de beste manier is. >:)
Als je zo'n floppy probeerd en iemand sloopt dat ding open valt het misschien een beetje op ? |:(

Verwijderd

Gewoon 220 op de toetsenbord aansluiting zetten. Stroomkabeltje, losse eindjes in de plug en sappen maar.

(Wel effe handschoenen aan doen heh, anders prikt het zo..)

Maar anders wel een lekker ziek onderwerp hoor... Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//umm.gif

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Stop een vd onderdelen ca 3 sec. in de magnetron>:) (niet te lang want dan springen de ic's er af:)) Werkt ook als je GSM defect is maar de leverancier wil je geen nieuwe geven omdat ze het probleem niet kunnen vinden.|:(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
foei! computers slopen is heiligschennis.. ook al is het een p75 :+:P
'sloop' hem dan op een manier dat ie wel weer aan d epraat is te krijgen.. dus bijv. een crashend progje in de autoexec.bat oid.. :)

Verwijderd

Zo'n crashprogrammaatje zou ik niet doen.
Je weet niet hoe de baas ermee omgaat.

mogelijkheid 1:
Oh hij is kapot? hup bij grof vuil! (in dat geval kun je proberen em zelf mee te krijgen ;))

mogelijkheid 2:
Hij laat em eerst nakijken offie nog te fixen valt (in dat geval ben je de lul |:()

Verwijderd

Ik weet het al.

Gewoon als niemand kijkt een pinnetje van de stroom connector achterop afbreken met een tangetje (Niet de randaarde dus :P )

Stekker d'r weer in, duurt jaren voor ze er achter kome waar het aan lag.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik vind idd niet dat je die bak helemaal moet verpalen, hij moet alleen tijdelijk ff niet opstarten, zodat je hem idd mee naar huis mag nemen. Om dat te bereiken kun je eigenlijk het beste de zekering uit de voeding halen (STEKKER UIT HET STOPCONTACT!), dan gebeurt er bij het opstarten helemaal NIETS.

wat je ook kunt doen, als er bijv. nu 2 simmetjes inzitten van 8mb, dat vervangen door eentje van 8 en eentje van 4

dat gaat ook niet goed op een pentium, en de kans dat je er echt iets mee sloopt is vrij klein.

maar om nou die comp te slopen vinnik ook een beetje te ver gaan :'(

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.