Backup recorvery via tapestreamer

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

• Brggmn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 15:11
Ik schets even mijn situatie.

Ik moet een e-mail terugvinden in een back-up van vorige week. Niets aan de hand zou je op het eerste zicht denken, maar ik moet deze recoveren van een tapestreamer.

De server heeft als OS Windows 2003 server geinstalleerd. de Tapestreamer is een SONY AIT 8mm. Er word ook gebruik gemaakt van Microsoft exchange.

Nu weet ik niet hoe ik de tapestreamer op een extra schijf zijn data kan laten kopieren en hoe of waar ik de mails van de persoon kan terugvinden met MS exchange.

graag een beetje hulp?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 14:34
Brggmn schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:20:
Ik schets even mijn situatie.

Ik moet een e-mail terugvinden in een back-up van vorige week. Niets aan de hand zou je op het eerste zicht denken, maar ik moet deze recoveren van een tapestreamer.

De server heeft als OS Windows 2003 server geinstalleerd. de Tapestreamer is een SONY AIT 8mm. Er word ook gebruik gemaakt van Microsoft exchange.

Nu weet ik niet hoe ik de tapestreamer op een extra schijf zijn data kan laten kopieren en hoe of waar ik de mails van de persoon kan terugvinden met MS exchange.

graag een beetje hulp?
Wat voor backup software gebruik je? Je kan vaak gewoon aangeven dat je de geselecteerde delen terug wilt hebben en op een andere plek. Dit vraagt hij bij het terugzetgedeelte

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Welke software gebruik je?

Money for nothin' and your chicks for free

• Brggmn
Cave_Boy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:22:
[...]

Wat voor backup software gebruik je? Je kan vaak gewoon aangeven dat je de geselecteerde delen terug wilt hebben en op een andere plek. Dit vraagt hij bij het terugzetgedeelte
de backupsoftware ken ik niet. dit is een bedrijf waar ik net de informatica van in handen heb. ik heb op het eerste zicht niet veel backupsoftware die ik ken gezien.

Maar volgens u kan ik de streamer gewoon uitlezen via de backupsoftware?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dit doe je inderdaad via de backup software. Maar als je de informatica doet is het toch niet zo moeilijk om te achterhalen welke software men gebruikt?

• Brggmn
DeeJee schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:34:
Dit doe je inderdaad via de backup software. Maar als je de informatica doet is het toch niet zo moeilijk om te achterhalen welke software men gebruikt?
Ik heb gisteren voor de eerste keer een blik geworpen op de server. Ik ben zelf een 2 tal jaar niet actief bezig geweest met de informatica daarmee dat ik er terug een beetje in moet komen.
Ik ben overdag actief op een andere job. Informatica is in bijberoep. Het is de eerste echte keer dat ik in contact kom met een tapestreamer. Daarmee de vraag.

De MS exchangeserver is ook niet al te goed geconfigureerd. Kan ik ergens uit een bestand van MS exchange de mailbox van de klant terugvinden?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Sorry. Ik wil je niet afkraken, maar als je zo weinig weet is het dan wel verstandig om op een productie omgeving van de klant in te loggen? Misschien is het beter dat je vraagt of een collega je wil helpen.

• Brggmn
DeeJee schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:43:
Sorry. Ik wil je niet afkraken, maar als je zo weinig weet is het dan wel verstandig om op een productie omgeving van de klant in te loggen? Misschien is het beter dat je vraagt of een collega je wil helpen.
Het is de eerste echte keer dat ik in contact kom met zulk een problemen. Ik weet dat ik een beetje klungelig overkom, maar iedereen moet leren he?De omgeving is niet zo groot, het gaat hier over een boekhoudkantoor dat 3 computers op een netwerk heeft. Het enige dat meot gebeuren is de e-mail van het hoofd terugvinden. Mijn kennis op vlak van servers moet nog een pak uitbreiden, maar al doende leert men...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Daar heb je gelijk in, maar dat is dan beter onder begeleiding van een collega, niet?

• Brggmn
DeeJee schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:57:
Daar heb je gelijk in, maar dat is dan beter onder begeleiding van een collega, niet?
Inderdaad!
Ik hoopte enkel wat nuttige info te krijgen op dit forum, waarvoor dank trouwens. :)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Probeer dan toch eerst te achterhalen wel backup software er draait. Dat bepaalt uiteindelijk hoe je de mail terug kunt halen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is toch echt wel heel erg basic.

Ga eerst maar eens na waarmee die backup is gemaakt, verdiep je in het restoren van Exchange en open eventueel later nog eens gericht een topic als je ergens onderweg vastloopt. Dit gaat nergens over.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.