ATI2400 + Hauppauge 1300: Motion Blur

Pagina: 1
Acties:

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 23:45
Hoi,

Ik heb thuis een PC die ik gebruik als Windows Vista Mediacenter. M'n videokaart is een ATI2400 en de TV-tuner kaart een Hauppauge HVR-1300. De videokaart is aangesloten via DVI/HDMI op m'n LCD scherm en ingesteld op een resolutie van 720p.

Video's en DVD's afspelen gaat zonder problemen, het beeld hierbij is kraakhelder. Live TV en TV opnames bekijken is een ander verhaal: de beelden lijken een soort van blurrige bewegings waas over zich heen te hebben. :'(

In eerste instantie dacht ik dat het aan de TV tuner kaart lag, maar na deze verwisseld te hebben met een PVR350 zag ik exact dezelfde problemen. M'n inkomend TV signaal is ook prima, zelfs met een versterker ge-experimenteerd. In alle gevallen had ik de laatste Hauppauge drivers gebruikt.

Ik vermoed nu dat m'n ATI kaart op-een-of-ander manier de veroorzaker is. Als ik namelijk met de interlacing optie speel (Catalyst 8.8) dan wordt het beeld beter :*) , maar helaas nog niet optimaal. :'(

iemand tips?

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 23:45
Inmiddels is m'n probleem opgelost, ik heb hiervoor drie stappen uitgevoerd. Maar heb het idee dat de laatste stap degene was die m'n motion blur probleem oploste:
  1. Laatste Hauppauge drivers (4.6b) geinstalleerd
  2. Catalyst 8.8 geinstalleerd
  3. De-interlace mode aangepast: Catalyst Control Center -> Avivo Video -> Basic Quality -> de-interlacing mode: BOB (stond default op auto )
I am again a happy man :)

[ Voor 2% gewijzigd door 1972 op 11-09-2008 10:01 . Reden: extra info ]