Wii wifi connectie extreem langzaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Topicstarter
Ik heb echt problemen met de Wifi connectie van de Wii. Verbinding leggen gaat perfect en de verbinding is ook heel stabiel. Het probleem is dat de snelheid verschrikkelijk traag is! Ik zit nu in Sydney en we hebben hier 20mbps internet (ADSL 2+), op de computer resulteert dit in een gemiddelde download van 500 kilobyte per seconde. Als ik naar speedtest.nl ga op de Wii haal ik maar een snelheid van 50 kb/s. Via speedtest.net (locatie Sydney) haal ik maar 1 mbps.

Ik heb de beveiliging uitgezet van de router en ik zit op het kanaal met de minste stoorzenders. Ik heb geen idee wat er mis is of wat ik fout doe...

De router is een Apple Airport Extreme en de Wii staat in een Ikea kast samen met een logitech 2.1 setje en een projector. De router staat op 3 meter afstand van de Wii.

Heeft iemand enig idee wat er mis is of hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89274

Hoe is het gesteld met de snelheid op de pc's die eventueel ook op dat draadloos netwerk zijn aangesloten? haal je daar ook zulke snelheden ?

dat zijn o.a. dingen die ik mis in je post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 89274 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 07:25:
Hoe is het gesteld met de snelheid op de pc's die eventueel ook op dat draadloos netwerk zijn aangesloten? haal je daar ook zulke snelheden ?

dat zijn o.a. dingen die ik mis in je post..
Staat erin hoor, op de computer haal ik gemiddeld 500 kilobyte per seconde, soms uitschieters naar 1 megabyte per seconde (maar dat is niet vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:41

ByteDelight

Retro computing is alive!

Zit je in Australie?

Zou het kunnen dat de Wii een Nederlandse uitvoering is (als ik me niet vergis is er één Europese Wii editie, geschikt voor tig landen en talen) en dat daarom automatisch met een server in Nederland of in ieder geval in Europa contact wordt gelegd?

Kun je achterhalen waar de Wii naar probeert te connecten?

Ondanks dat duur het bij mij ook altijd behoorlijk lang voordat content is gedownload.

Hoe meet je de snelheid van de Wii trouwens?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Topicstarter
bverstee schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:43:
Zit je in Australie?

Zou het kunnen dat de Wii een Nederlandse uitvoering is (als ik me niet vergis is er één Europese Wii editie, geschikt voor tig landen en talen) en dat daarom automatisch met een server in Nederland of in ieder geval in Europa contact wordt gelegd?

Kun je achterhalen waar de Wii naar probeert te connecten?

Ondanks dat duur het bij mij ook altijd behoorlijk lang voordat content is gedownload.

Hoe meet je de snelheid van de Wii trouwens?
Ja ik heb meer mensen gehoord over dat de Wii met Nederlandse servers verbinding zou maken. Het internet kanaal is echter ook niet echt denderend snel... Ik meet via het internetkanaal en dit kanaal gaat volgens mij niet eerst via de Nintendo servers, of heb ik het mis?