Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mappen delen netwerk Vista / Xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben niet geheel nieuw op dit forum ;) , maar heb me nu toch aangemeld omdat ik met een probleem zit.

Situatie:

Laptop op Vista Home Premium
Desktop op Xp Media Center

Het thuisnetwerk draait perfect, geen problemen.

Alleen zodra ik machtigingen ga toewijzen aan gedeelte mappen op de Desktop, dan heb ik niet de mogelijkheid om een gebruiker te kiezen op de `Laptop Lokatie`, deze komt namelijk niet voor in de lijst. De Desktop komt wel voor.
Voor de duidelijkheid, `Delen en beveiligen´ -> ´Delen´ -> ´Machtigen´ -> ´Toevoegen´ -> ´Locaties´ -> Alleen keus uit de Desktop.

Iemand enig idee? Ik snap er niets van, zodra alles op ´eenvoudig delen van mappen´ staat werkt alles gewoon.

Bedankt,

Rob

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee de gebruikers van de laptop staan niet op de desktop. Eigenlijk best logisch. Je zou het guest account kunnen gebruiken of de gebruikers van de laptop handmatig kunnen toevoegen aan de desktop.

Waarom niet gewoon 'eenvoudig delen'? Als het gewoon werkt...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is wel heel erg basic, je hebt natuurlijk als de computers niet lid zijn van een domein alleen de lokale pc. Hoe moeten ze dit anders bij elkaar uitlezen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Gebruik de guest account of maak nieuwe accounts aan voor de gebruikers.

Maar zoals Noork zei, als het op eenvouding delen gewoon werkt, waarom veranderen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Alpha- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:26:
Maar zoals Noork zei, als het op eenvouding delen gewoon werkt, waarom veranderen? :)
Het is de bedoeling dat mijn kinderen (werkend op de laptop) niet alle gedeelde mappen aankunnen op de Desktop PC. Het zou wel aardig zijn als ik toegang tot deze mappen kan blokkeren.

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Dan moet je nieuwe gebruikers aan gaan maken op de desktop.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:31:
Nee de gebruikers van de laptop staan niet op de desktop. Eigenlijk best logisch. Je zou het guest account kunnen gebruiken of de gebruikers van de laptop handmatig kunnen toevoegen aan de desktop.

Waarom niet gewoon 'eenvoudig delen'? Als het gewoon werkt...
Met deze reactie viel bij mij vanmiddag het spreekwoordelijke "kwartje", idd extra accounts aangemaakt op de desktop en de toegang van mappen gekoppeld aan een account.

Ik ging ervan uit dat je mappen ook kunt toewijzen aan externe gebruikers met een eigen password.

Maar goed, problem solved.

Thanks.....
Pagina: 1