Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Lijsten toevoegen in de database

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een lijst met alle opleidingen in nederland.
Dit zijn er 334 HBO en 280 oid WO.
Nu wil ik deze allemaal toevoegen in de database.

Ik heb alleen een veld met id en een veld met opleiding.

Het is een beetje omslachtig om ze een voor een toe te voegen via de phpmyadmin of allemaal in een insert querie te stoppen.
Hoe kan dit het makkelijkst?

Ik heb gezocht op google maar ik kan niets hierover vinden.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 20:01
Je vertelt niets over de vorm waarin je "de lijsten" hebt.

Als je alles op papier hebt staan (bijvoorbeeld) zul je het eerst over moeten tikken in Excel o.i.d. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het digitaal onder elkaar staan allemaal. :P

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou 't gewoon copy pasten naar Ms Excel (of Openoffice Calc), exporteren naar CSV, en dan met PhpMyadmin importeren.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, alle waarden in een "list box" krijgen vind ik ook prima. Maar ik heb geen zin om 590 keer <option> studie</option> te tikken. :P

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
PHP scriptje maken wat dat bestand inleest, de benodigde informatie daaruit wringt en in een query stopt.

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:49
Een klein scriptje schrijven om ze in te lezen en weg te schrijven in de DB? ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je ze in een tekstbestand hebt, dan zou je in je teksteditor een regular expression replace kunnen doen die er een insert-query van bouwt, of je zou een script/programma kunnen schrijven dat die tekstfile kan parsen voor je en alles regel voor regel in de database zet. Als het in Excel staat zijn er vast wel mogelijkheden om een VBA-scriptje te maken dat het voor je oplost. Andere oplossingen zijn afhankelijk van de vorm van je invoer, waar je nul komma nul info over geeft, wat dit topic dus nogal lastig te beantwoorden maakt. ;)

Ik stel voor dat je even Programming Beleid - De "quickstart" door gaat lezen en daarna een nieuw topic opent waarin je precies beschrijft welk formaat je invoer heeft, welke omgevingen/scripttalen je kent en dus kan gebruiken om het probleem op te lossen en wat je zelf al allemaal hebt geprobeerd. In de tussentijd doe ik dit topic op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.