• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
Hallo,

Ik ben 2 jaar in het bezit van een Asus F3ja laptop, super ding, werkt perfect. Ik zit echter alleen met het volgende probleem. Wou vandaag (na re-install van xp) het internet via LAN op mijn school werkende krijgen. (sneller downen ipv wireless :P ) Dit wou alleen niet lukken. Heb wat dingen geprobeerd oa. heel simpel bij "network connections", "local area connection" ge-disabled. Bij deze handeling verdween mijn hele lan icoon. En was niks meer mogelijk om via lan internet te krijgen. Zelfs bij hardware device manager staat hij niet meer in de lijst, alleen mijn wireless adapter en 1394 ... Ik snap er helemaal niks van... Ik heb aantal dingen al geprobeerd; Bios gechecked of hij daar wellicht uitstond, drivers geinstalleerd, oude en nieuwe, 20x reboot en xp cd erin geprikt. Alles had geen effect. Dus daarom vraag ik het hier even, wellicht heeft iemand een oplossing.

Groeten, Stefan .. :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Deed je LAN het wel voor je ging kloten? Voor LAN moet ik zelf op school (Hanzehogeschool) eerst mijn MAC Adres doorgeven. Misschien dat jij ook eerst iets dergelijks moet doen.

• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
Daarvoor heb ik thuis al wel gebruik gemaakt van de LAN poort. Op school moet ik dan een centifercaat aanwijzen en dat lukte juist niet. Maar het ging mis toen ik de "local Area Connection" even op disable zette. Hij verdween toen ipv lichter in kleur worden, zodat je hem daarna weer op enable kan zetten. Ik denk dat ik windows maar weer opnieuw ga installeren de mogelijkheid is natuurlijk ook aanwezig dat die LAN Adapter kapot is al acht ik die kans erg klein.