• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 22:06
Beste mede gotters,

Op http://www.1dayfly.nl/?Moreinfo=1 hebben ze op dit moment een 42" HD ready lcd te koop voor 599,-. Geen geld, alleen ik zit met het volgende:

Ik heb 1 en ander over schermgrootte en kijkafstand opgezocht op internet. Op http://www.carltonbale.com staat bv. een schat aan informatie, maar ik moet zeggen dat ik soms niet helemaal wijs word uit alle tekst, tests en grafiekjes.

In mijn woonkamer zou ik ongeveer 2,8 meter van het scherm af zitten. Over het algemeen is zo'n 42 inch scherm dan aan de grote kant en bovendien twijfel ik of de hdready resolutie dan wel genoeg is. Zijn er tweakers die hiermee ervaring hebben want dan hoor ik het graag! Alvast bedankt!

Overigens heb ik nu een analoog 53 cm brak tv-tje dus wat dat betreft is alles een verbetering :)

• Neutron
Iemand?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:03

St@m

@ Your Service

Even uit een ander topic
De aanbevolen afstand ten opzichte van de grootte van het scherm:
* schermen van 50-69 cm (20-27 inch) zijn geschikt voor een afstand van 76 cm tot 1.50 meter
* schermen 81-94 cm (32-37 inch) moeten op een afstand staan van 1.80 tot 2.40 meter
* schermen 107-117 cm (42-46 inch) hebben 3 tot 4.25 meter kijkafstand nodig
* scherm van 127 cm of groter (50 inch) kunnen het beste op een afstand staan van 3.65 tot 4.80 meter
* scherm van 155 cm of groter (vanaf 61 inch) moet minstens op 4.50 meter van de bank staan.
Ervaringen mbt kijkafstand/beelddiagonaal LCD-TV gevraagd

Moet prima lukken, ik snap alleen niet wat je bedoelt met:
bovendien twijfel ik of de hdready resolutie dan wel genoeg is.
Je gaat het verschil tussen HD-Ready/Full-HD denk ik niet zien op minder dan 3 meter. (Ik zie het verschil helemaal niet, dus voor mij is het mooi makkelijk)
Verder went zo'n scherm enorm snel. Na een dag zal je denken dat die ook wel iets groter gekund had.

Voortaan ook niet binnen 24 uur kicken, nergens voor nodig

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 09-09-2008 07:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-02 14:15
42" op krap 3 meter is goed te doen. Er zijn massa's mensen die bij 2,5 meter al een 42" verkiezen boven 37" of bij 3 meter afstand al voor 50" kiezen (dat laatste is bij films en spellen wel tof, maar bij gewoon tv kijken niet echt aan te raden).

Over het verschil tussen HD-ready/Full-hd: ga eens kijken bij een Mediamarkt ofzo en ga hd-ready met full-hd vergelijken op 2,8 meter. Ik denk dat je dan weinig verschil zal zien

Star Citizen Referral Code

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:39
Metaalhoofd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:11:
Over het verschil tussen HD-ready/Full-hd: ga eens kijken bij een Mediamarkt ofzo en ga hd-ready met full-hd vergelijken op 2,8 meter. Ik denk dat je dan weinig verschil zal zien
Bij een 42inch? Je zal zelfs geen enkel verschil zien op 2,5 meter (als de toestellen goed zijn afgesteld, wat bijna nooit het geval is).

[ Voor 9% gewijzigd door PinkPanther1970 op 09-09-2008 09:28 ]

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-02 17:48

geerttttt

Manisch positief

Je moet het zelf weten, maar ik zou dan liever iets van 100 euro meer uitgeven en dan een kleiner model panasonic met 100hz kopen...

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59

Kettrick

Rantmeister!

Ik zit op 2,5..3 M van 46", heerlijk :).

Die richtlijnen zijn allemaal leuk en aardig, maar als jij het lekker vind om een groot scherm voor je te hebben zou ik het vooral niet laten!.

• Neutron
Vooruit dan ik heb 'm maar besteld ;-)

@St@m: ik dacht idd dat de resolutie mss te laag zou zijn, maar dat heb ik gezien de vele reacties hierover dus helemaal verkeerd.

Ik ben overigens heeel benieuwd hoe normale tv hierop eruit ziet maar daar kom ik nog wel achter.

Harstikke bedankt voor de reacties!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59

Kettrick

Rantmeister!

Normale TV ziet er niet uit, je wil iig digitale TV :)
Pagina: 1