AMD Phenom of Intel Core 2 Quad?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen.

Het volgende ben ik van plan te kopen.

Aantal / ProductInfoPrijs
1 x
Software OEM Besturingssystemen -
Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit Windows, NL, 1 Licentie, DVD-ROM € 95,-
1 x
Voedingen meer dan 600 Watt -
Cooler Master RealPower M620 620 Watt, ATX12V 2.2, EPS, 6 x, 6 x € 85,-
1 x
Behuizingen Mini Tower -
Thermaltake LANbox Lite 2 x, 2 x, µATX € 75,-
1 x
Blu-ray Brander Serial-ATA -
LG GGW-H20LRB 6 speed, 2 speed, Serial ATA/150, 6 speed € 189,-
1 x
Moederborden Socket AM2+ -
Alternate AMD Upgrade Kit Phenom 9550/4GB AMD 780G, 5.200 MT/s, onboard, 1x PCIe x16 2.0, Sockel AM2+ € 239,-
1 x
Harddisks 3,5 inch SATA -
Western Digital Caviar SE16 640 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,11*, Serial ATA/300 € 69,-

Het word dus een kleine computer, bedoelt voor het lichte gamewerk,
blu-ray omdat ik de computer ook als media center wil kunnen gebruiken.
Er zit een ATI HD3200 grafische kaar op het moederbord.

Mijn vraag:

De alternate upgrade kit met het moederbord met de HD 3200 erop de AMD Phenom 9550 en 4 gig ram voor maar 239 euro leken mij te mooi om waar te zijn.

Ik heb op mijn school wat rondgevraagd (ik doe een ICT opleiding) en werd mij verteld dat de Phenoms van AMD bij lange na niet zo goed waren als de Quad cores van Intel,

Klopt dit,

en als het zo is zijn er goedkope alternatieven?

Verwijderd

Gamen zal niet echt gaan met die IGP of je moet games van een paar jaar oud spelen. ;)
Een Quadcore lijkt mij ook wel wat overdreven voor ligt gamen en de voeding is helemaal zwaar overdreven. Het verschil tussen een Intel en AMD cpu vindt je wel in benchmarks en die zijn er genoeg te vinden met Google. :)

Edit: Welkom op GoT. :w
Hier wordt eigenlijk van je verwacht dat je zelf ook wat onderzoek doet btw en niet elke vraag hier plaats zonder zelf even te zoeken op Google. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 22:05 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 19:14
Ja, ze zijn iets trager. Maar dat scheelt niet zo heel gek veel, zoek een een benchmark, zijn der genoeg te vinden, en eigen inzet is hier wel gewenst ;)

Die Phenoms voldoen opzich prima, die intels zijn sneller, dat klopt, al zijn die duurder, en meestal is moederbord ook duurder. Daar tegen over staat dat ze meestal wel beter overclocken, al weet ik niet precies hoe hard die Phenoms willen gaan...

Specs!

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Voeding heb ik bewust een zware gekozen omdat ik
als ik genoeg geld heb gespaard er goede videokaart in wil doen.
Een geforce 9800 gtx of iets in die richting.
En die dingen zuipen nogal wat stroom.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort vragen zijn benchmarks uitgezocht. Pak er eens een paar bij. Let er sowieso op dat bij gamen GPU belangrijker is dan CPU, en als je geen videokaart maar integrated VGA neemt (denk even logisch na - "kaart" op het moederbord - onmogelijk, als het op een kaart zit kan het niet op het moederbord zitten of omgekeerd 8)7 ), is die bij voorbaat vrij waardeloos voor gamen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.