Toon posts:

Probleem met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net van kamer verhuist (in zelfde huis) en ondervind nu een probleem met mijn draadloze netwerk.

Ik hoop dat het makkelijk op te lossen is en dat ik stom ben.

Probleem:
Ik heb op mijn andere kamer een vaste kabel gehad maar omdat ik nu op andere kamer slaap ligt daar dus geen kabel. Ik dacht dus: ik gebruik gewoon draadloos netwerk en dan kan ik voorlopig wel vooruit totdat ik zin heb om een kabel te leggen. Nu is dus het probleem dat hij op een of andere manier niet connecte met de router beneden. Hij kan hem wel vinden, maar als ik op verbinden klik gaat hij aan het "verbinden" maar gebeurt er vervolgens niks. Ik kan wel gewoon op het draadloos internet van mijn overburen en beneden op de computer (hier) kan ik wel gewoon verbinding maken met de router beneden.

Iemand enig idee wat er fout is met waarschijnlijk de instelling op mijn computer of iets anders :)?

Bij Voorbaat Dank

ps: het kan dat niet alles klopt maar weet niet heel veel van computers af en dit leek mij dus de juiste plek om mijn probleem neer te leggen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aangeven wat voor besturingssysteem, computer en draadloze instellingen je hebt zou op zich wel helpen. En lukt het andere computers wel op via draadloos te verbinden?

ps. je topic staat hier prima :)

[ Voor 32% gewijzigd door spone op 08-09-2008 21:56 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Topicstarter
Op deze computer, (die dus beneden staat, mijne boven) kan ik wel gewoon opt draadloos netwerk, terwijl ik dat boven niet kan.

Gebruik XP en heb voorheen op mijn andere kamer wel gewoon draadloos kunnen internetten op dezelfde router. Heb waarschijnlijk daarna een keer mijn pc geformat en op de een of andere manier werkt het nu dus niet meer.

En kan je iets specifieker zijn over wat je wilt weten over draadloze instelling ;x?

ps: als ik op rechtermuisknop klik op internet icoontje en druk op herstellen krijg ik ongeveer de volgende foutmelding:

"Er kan geen verbinding worden gemaakt, dit komt mogelijk vanwege een radiostoring of omdat je geen toegang hebt tot het draadloos netwerk"

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 22:04 ]

Verwijderd

Zou het niet kunnen dat je draadloos netwerk beveiligd is en je dus een paswoord moet hebben eer je verbinding kan maken.

Je kan dit controleren bij de eigenschappen van je draadloos netwerk. Mocht je geen paswoord hebben probeer dan eens of je dichter bij je router verbinding kan maken. Virusscanner en firewall uitzetten wil ook wel eens helpen om te kijken of deze soms problemen veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Paswoord is niet nodig nee, ook kan ik als ik mijn vader's laptop langs mijn pc zet gewoon verbinding maken. Firewall uitzetten ook al geporbeerd maar ook zonder resultaat =/.

Vriend van men zus komt vanavond langs, kijken of die mij kan helpen, anders toch maar kabel neerleggen :x

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bij die laptop staat misschien het wachtwoord al ingesteld... Maargoed, ik denk dat je echt even de instellingen van je wireless op de wireless router moet bekijken en aan de hand daarvan je eigen verbinding moet instellen. Echter, normaal gesproken zou je gewoon op het netwerk moeten kunnen dubbelklikken, WEP of WPA key invoeren en klaar.

Kan het zijn dat het netwerk 802.11g (54 Mbit) is en jouw (oude?) netwerkkaartje maar 802.11b (11 Mbit) aankan? Of dat je nog maar Service Pack 1 van XP hebt die geen WPA aankan?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
This opgelost, Schoonbroer had blijkbaar mijn computer niet in lijst van router gezet, hij accepteerde mij dus niet ;x. Moest dus ff via andere pc mij er tussen zetten.

Topic kan closed.

ps: bedankt voor alle mensen die hebben kunnen helpen ^^

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp was mac-adres filtering wel aangezet, maar encryptie (wep/wpa) niet? Rare keuze.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Pagina: 1