Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bug]Linken naar topic met spatie in de URL

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Beetje vage omschrijving, maar als ik direct wil linken naar dit sub-item uit de FGA Faq door de link simpelweg te pasten krijg ik dit:

Fotografie technische FAQ en Koopadviezen,%20DOF

En dat is behalve lelijk, ook nog eens een incorrecte link. Doe ik iets fout? De link tussen " zetten helpt niet :P

En ook de link tussen URL tags zetten en met een omschrijving linken werkt niet lekker, zie ik nu... Het gaat dus om het 'Scherptediepte, DoF' item.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 08-09-2008 21:21 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De link tussen quotes zetten werkt gewoon hoor :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Henk
P_de_B schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:23:
De link tussen quotes zetten werkt gewoon hoor :)
Hmmm... de link pasten tussen url tags werkt idd wel, dat had ik dan nog niet geprobeerd :+ Maar als je hem direct wilt pasten, zodat je zo'n lieve topicomschrijving krijgt als bijvoorbeeld:

[Bug]Linken naar topic met spatie in de URL

Dan gaat het toch best fout...

edit: en even gecheckt, maar als er geen spaties of komma's in de link zitten zoals: Fotografie technische FAQ en Koopadviezen gaat het wel goed... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 08-09-2008 21:25 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zitten ongeldige tekens (een komma) in de url, daar kan - logischerwijs - de automatische parser niet mee overweg. In dat geval moet je zelf even de link maken lijkt mij (maar misschien heeft Crisp nog een andere visie)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Henk
P_de_B schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:26:
Er zitten ongeldige tekens (een komma) in de url, daar kan - logischerwijs - de automatische parser niet mee overweg. In dat geval moet je zelf even de link maken lijkt mij (maar misschien heeft Crisp nog een andere visie)
Hmm, zover gaat mijn kennis als het gaat om parsers en dat soort meuk niet, visueel is meer mijn ding :+ Maar wie weet... we wachten even op crisp :P Opzich zou het wel fijn zijn als het gewoon zo zou werken, maar ik snap dat parsers niet altijd kunnen doen wat ik fijn vind ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 08-09-2008 21:36 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Komma's zijn nu eenmaal onderdeel van de RML syntax dus URL's met komma's dien je altijd tussen quotes te zetten. Spaties zijn geen probleem mits url-encoded (%20) of eveneens tussen quotes.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.