Welke provider in plaats van XS4ALL (Basic) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 915 views

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 07:00
Tja,

Je denkt natuurlijk als je de titel leest, ach daar komt weer zo'n n00b met een vraag over welke isp moet ik nemen!

Maar, ik heb al gezocht, gelezen etc... en toch blijft het lastig om te kiezen. Natuurlijk, er is voor elke ISP een topic @ GoT, maar om nu een heel topic van ~500 posts door te lezen om een beeld te krijgen per ISP vind ik wat ver gaan.

Het verhaal:

We hebben nu al 7 jaar xs4all basic. Opzich bevalt het prima, want 99% van de tijd werkt het gewoon. Echter de laatste tijd (naja, 2 jaar ofzo!) zien we véél meer ISP's die 20mbit aanbieden, voor de helft van de prijs van wat ons XS4ALL abbo kost, terwijl dat maar 640kb/sec max is.
Nu is de prijs ook niet alles, want je wilt natuurlijk ook internetten wanneer je het kan, zonder teveel gedoe omdat je verbinding plat ligt.

Maar toch, nu betalen we:

€50,- XS4ALL abonnement,
€25,- KPN telefoonlijn
En een aantal euro's voor ons belgedrag.

Dat is 75,-/maand, waar andere ISP's maar bijvoorbeeld 30euro kosten. Nu zijn we dus opzoek naar een eventuele vervanger van xs4all... maar welke :? Ziggo wordt het bijv. al niet, omdat we daar teveel nare dingen over horen. Als ik wat topics hier doorlees, zie ik ook vaker een aantal negatieve berichten over isp's kwa afhandeling. Laatst las ik een topic hier, over de service van xs4all die achteruit aan het gaan is, als dat zo doorgaat heeft het weinig zin om bij xs4all te blijven.

Kunnen jullie misschien heel kort zeggen welke ISP "goed" is? (Ik kan helaas geen algemeen topic vinden, misschien 'n ideetje voor GoT ?). Ik bedoel dus een ISP die vergelijkbaar is met xs4all kwa uptime etc, maar dan minder kost.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:18
Je hebt geen vaste lijn nodig voor een xs4all lijn, en je kan dan onbeperkt belle nemen voor ik geloof 10 euro per maand (naar vaste nummers).

• De_Bastaard
Ja, dat is voor de XS4ALL Only variant toch :? En in het xs4all only topic las ik dat daar nog wel eens wat mensen problemen hadden met de verbinding etc.

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Na xs4all zou ik geen betere provider weten eigenlijk maar ik ben ook wel redelijk xs4all minded, ik zal dit topic dus zeker in de gaten houden.

Je zou eens moeten kijken of er geen glas wordt aangeboden bij je in de buurt.

• Dersan
  • Laatst online: 22:18
Nja, mensen posten natuurlijk over het algemeen alleen in de ISP topics als ze wat te klagen hebben lol...

Maargoed, zonder over te stappen, kun je:

Xs4all ONLY 8mbit = 40 euro
Xs4all Flat fee BENELUX = 12,50

=

52,50

Je bent nu iig eigenlijk een beetje dief van je eigen portemonnee

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:07
Het 10Mb abonnement via internetten.nl van Tele2 doet het vrij goed op prijs/qualiteit (vooral omdat je qua afstand de 20Mb niet vaak haalt)

8.95eur/mnd voor 10Mbit.

https://wren.co/join/Devian

• De_Bastaard
Glas wordt hier voor zover ik weet nog niet aangeboden. We hebben sindskort in dit dorp eindelijk de mogelijkheid om @home/Ziggo te nemen, maar daar zie ik vanaf. Het hoeft ook geen 10,- te kosten hoor... 30 euro mag best.

Daarnaast lijkt 20mbit me wel fijn, gaat het downloaden tenminste snel! 10Mbit is ongeveer evenveel als dat ik nu heb volgens mij :)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
ik heb nu online (vroegere orange internet) voor zo'n 2 jaar en nog geen serieuze problemen gehad, eigenlijk niet gemerkt dat de lijn er ooit uitlag!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een andere provider.
Nu hebben we ziggo maar ik spreek uit eigen ervaring (kan bij andere anders zijn) sinds casema overgenomen is door ziggo is de verbinding vind ik ( vroeger bijna geen downtime) bijzonder instabiel te noemen.
Nu ben ik er al achter dat het voor een deel te wijten was aan een slechte kabel maar na het modem direct in de meterkast aan gesloten te hebben blijft de verbinding instabiel.

Anyway:

Ik ben dus ook opzoek naar een andere verbinding.
Mijn oog viel eigelijk op xs4all.
Met name omdat dit (vroeger) een goede provider was.
Aan de topic starter te lezen is dit nog steeds zo.
Vooral de extra aangeboden diensten spreken mij wel aan of lijkt het meer dan het is en is het de 10 euro extra per maand niet waard?
Ik las in een ander topic dat bijvoorbeeld poort 25 geopend is met tegenstelling tot andere providers.
En op de site las ik dat je een draadloos modem in bruikleen krijgt.
Verder heb ik nu een website bij een aparte host draaien.
Heeft xs4all bij het standaard abonement ook een mysql server of is dat alleen voor het extra website aboo?

Of kan ik toch beter voor een andere provider gaan?

Over online lees ik de laatste tijd minder goede verhalen met betrekking tot de upgrade van 4 naar 8mb met als gevolg dat het internet langzamer is geworden.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Ik zit nu sinds ruim een jaar bij Orange of hoe dat vandaag de dag nou weer heet (T-mobile?), 20 MBit voor 35/maand (inclusief lijn), eerste jaar wat goedkoper, en dat werkt eigenlijk prima. Ik haal ongeveer 11 MBit vanwege de afstand, maar de upload werkt wel gewoon volledig (1 MBit ongeveer). Eigenlijk nooit gezeik mee.
Nu zit ik niet bepaald 24/7 thuis, laat staan achter de PC, maar het is misschien hooguit 1 of 2 keer gebeurd dat ik heb gemerkt dat het eventjes niet werkt.

Met de helpdesk heb ik geen ervaring want het werkt gewoon, dus tja. Houden zo...

xs4all is goed maar prijst zichzelf echt al jaren uit de markt. Ik snap eigenlijk niet echt goed hoe ze dat nog steeds volhouden.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 10-09-2008 22:21 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

waarom denk je dat je in dit topic wel antwoord gaat krijgen op jouw vraag? Dat antwoord is er niet. Je hebt helemaal geen concrete vraag, behalve inderdaad "Welke is goed?". Ze zijn allemaal goed.

Om de verwarring nog maar even te vergroten. Ik ben erg tevreden met Telfort 20mbit. Gekozen omdat ze gebruik maken van een 'open' modem en echte standaarden.

Maar Orange en Tele2 voor 8,95 ziet er lekker cheap uit.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 10-09-2008 22:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik zit zelf bij XS4ALL en heb niet te klagen, ook niet na overstappen.

Eerlijk gezegd verklaar ik je voor gek dat je nog op het oude KPN Basic abonnement zit.
Betaal je nu zo'n 55 euro voor geloof ik, plus nog telefoonabo KPN. En heb je 6,1/0,768.
Had ik dik jaar geleden ook. Bij xs4all only heb je voor 15 euro minder 8/1 Mbit.

Ik ben zelf ongeveer jaar terug van mxstream Basic naar xs4all only overgestapt en abonnement na laatste snelheidsverhoging in Mei verlaagd. Heb nu dus weer zelfde snelheid voor 15 euro minder.
Telefonie ook verhuisd, gebruik het amper om zelf te telefoneren maar om gebeld te worden.
Kost maar 5 euro extra, ben KPN abonnement dus kwijt.

In het probleem nog wel eens problemen met internettelefonie gehad, maar is met firmware update van het Speedtouch modem verholpen. Is met de firmwareversie van xs4all ook nog eens makkelijker in te stellen.

Er zijn inderdaad goedkopere aanbieders, maar xs4all is kwalitatief naar mijn idee nog steeds erg goed, nauwelijks problemen gehad (behalve in Mei dus), ook telefonie werkt prima.
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om over te stappen, want ik lees en hoor te vaak dat dat (met name als telefonie er ook bij zit) overstappen een hoop gesodemieter geeft. En je vervolgens een vermogen aan extra (mobiele) telefoonkosten kwijt bent omdat die goedkope aanbieder een erg dure helpdesk blijkt te hebben.

Wordt op het ogenblik trouwens helemaal paranoia wat dat betreft, het rommelt mij teveel in ADSL land...kijk eens wat er de afgelopen 4 maanden gebeurd is:

*Zonnet wordt Versatel wordt Tele2, is Versatel, dan Tele2...(en draaien vet verlies vanwege het voetbalrechten drama)
*Demon gone... onder XS4ALL (en daarvoor HCC-net en Cistron, dus de beste providers).
-Toen begonnen alle problemen met hun bereikbaarheid. Zijn iets te snel gegroeid.
*Planet en HetNet gone ...onder KPN.
-Introductie van Internet+Bellen meegemaakt een jaar geleden? Loopt nu wel aardig geloof ik...
*Gro(ots)te ADSL storing van KPN in mei
-Toeval?
*Casema Multikabel en @home gone....onder Ziggo (klanten wisten ook nergens vanaf..).
-Laten we het niet over de problemen van Ziggo hebben...
*Wanadoo is geloof ik niet meer, Tiscali zelf ook tijdje niet meer (allemaal KPN geloof ik),
*Abel is net vandaag failliet verklaard lees ik hier op tweakers.

Het is duidelijk te merken dat de markt voor ADSL verzadigd is en er geen klanten meer bijkomen. Alle providers zijn nu allemaal aan het 'reorganiseren' of gaan failliet of worden overgenomen.
T'is dat ik een nog grotere hekel aan UPC heb, maar anders...

Kan iemand mij zeggen welke provider over een jaar nog bestaat? (behalve KPN natuurlijk)

Het wordt hoog tijd voor glasvezel zou ik zeggen, ik spring aan boord bij de eerste die het hier aan kan bieden denk ik, ik wil ook een veel hogere uploadsnelheid hebben, dus...KPN kom op met die glasvezel, maar duurt zeker nog wel 2 jaar denk ik...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:12:
*Wanadoo is geloof ik niet meer, Tiscali zelf ook tijdje niet meer (allemaal KPN geloof ik),
Die bestaan allebei nog gewoon, wanadoo heet nu alleen online en achter het internet gedeelte van Telfort zit hetzelfde bedrijf als vroeger dus in beide gevallen is er eigenlijk niets veranderd

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04

Kan iemand mij zeggen welke provider over een jaar nog bestaat? (behalve KPN natuurlijk)

Het wordt hoog tijd voor glasvezel zou ik zeggen, ik spring aan boord bij de eerste die het hier aan kan bieden denk ik, ik wil ook een veel hogere uploadsnelheid hebben, dus...KPN kom op met die glasvezel, maar duurt zeker nog wel 2 jaar denk ik...
InterNLnet/BBNED? :)

Verwijderd

*Zonnet wordt Versatel wordt Tele2, is Versatel, dan Tele2...(en draaien vet verlies vanwege het voetbalrechten drama)
*Demon gone... onder XS4ALL (en daarvoor HCC-net en Cistron, dus de beste providers).
-Toen begonnen alle problemen met hun bereikbaarheid. Zijn iets te snel gegroeid.
*Planet en HetNet gone ...onder KPN.
-Introductie van Internet+Bellen meegemaakt een jaar geleden? Loopt nu wel aardig geloof ik...
*Gro(ots)te ADSL storing van KPN in mei
-Toeval?
*Casema Multikabel en @home gone....onder Ziggo (klanten wisten ook nergens vanaf..).
-Laten we het niet over de problemen van Ziggo hebben...
*Abel is net vandaag failliet verklaard lees ik hier op tweakers.
De adsl markt is gewoon verzadigd. Er zijn genoeg providers die op dit moment 20mbit abonnementen voor 20 euro aanbieden en ze proberen maar zoveel mogelijk klanten binnen te halen.

Overigens bestaat Het Net nog steeds. Dit is al jarenlang een onderdeel van KPN dus daar is weinig aan veranderd. Planet is wel samengevoegd met KPN omdat KPN het aantal merken wat ze voerden (kpn, planet, het net, telfort, xs4all) wouden inkrimpen en de doorzichtigheid van de aangeboden producten groter wou maken.

De grotere spelers op de markt doen er alles aan om hun concurentie positie te verbeteren door kleinere providers over te nemen.

Internetplusbellen is niet vorig jaar geintroduceerd overigens. Kpn is in 2005 al begonnen met test klanten en eind 2005 was het voor kpn aan te vragen, waarna Planet en het net in maart 2006 volgden. De grote storing in mei had niks te maken met de capaciteit. Het waren vooral zakelijke klanten van KPN en Xs4all die hier last van hadden omdat er een ATM Node uit lag.

• De_Bastaard
Er zijn zoveel aanbieders van 20mbit adsl, tweakdsl, speedlinq, alice, etc. etc. ik zie persoonlijk door de bomen het bos niet meer en wil voorkomen dat ik straks 'n klote ISP gekozen heb... en achteraf dacht "was ik nu maar bij xs4all gebleven".

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
We hadden ook Xs4all, zijn ook weggegaan vanwege te veel te hoge prijzen en zijn toen overgestapt naar Tiscali. Dat is toen Telfort geworden en ik ben op kamers gegaan (en ook Telfort genomen), en zowel het ouderlijk huis als ik zijn tevreden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Kan je eens exact aan geven wat voor jou belangrijk is ?

Zonder een goede definitie van je eisen en wensen kunnen wij ook niet veel verder komen dan alle providers noemen (en eventueel persoonlijke ervaringen toe voegen).

Zo ben ik na XS4ALL overgestapt op kabel (Caiway) dat afgezien van het dynamisch IP adres mij enorm goed bevalt (zowel prijs, service en up-time).

Zo mag je bijvoorbeeld alles draaien (aan servers/services), is dat voor jou van toepassing ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Optimist :P Denk dat het voor 'grote' denken nog wel veel langer gaat duren.

Maargoed, er zitten aardig wat '20mbit' providers op hetzelfde netwerk als ADSL Only van Xs4all (bitstream), je zal daar dus weinig tot geen betere lijn krijgen buiten lagere maandlasten.

Ik ben oud Cistron, samen met HCC en deels Demon waren zijn enorm goede providers. Nu ze alle 3 bij Xs4all zijn gekomen is met de jaren support en kwaliteit gaan dalen. Ik ben zelf 1 van de eerste Only mensen, mijn snelheid is zo'n beetje gehalveerd in die tijd. (16 naar netaan 9).

Tiscalli is inmiddels ook KPN, zeker in de zakelijke wereld is dit nagenoeg 1 grote ramp voor vele bedrijven. (en ik denken dat we de enige waren met zulke problemen).

Waar het probleem zit? Weet ik niet, maar durf te wedden dan KPN en zijn netwerk een groot onderdeel van zijn.

Ik ga nu richting kabel, ze zijn en gaan adsl inmiddels aardig voorbij (DOCSIS3 is er nog niet eens en reeds zitten ze al ver boven de snelheden van ADSL) en er zit naar ik lees nog steeds flinke rek in waar ADSL nu op het 'einde' zit. XS4all is niet slecht, ze zijn duurder maar alles was ze mij aanbieden heeft eigelijk altijd naar 'behoren' gewerkt.

Ik ga ook richting Caiway, helaas hebben wij nog zo'n (....) stichting als kabelboer en moet ik dus steeds via via alles voor elkaar krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2008 11:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• De_Bastaard
Ik draai thuis geen eigen server, dus dat is voor mij niet belangrijk. Wel wil ik 20mbit (ofja, iets wat er in de buurt komt... ik weet dat de snelheid afhankelijk is van hoever je van de centrale zit). Telefonie ben ik nog niet over uit, volgens mij hebben mensen die een internet+telefonie abbo hebben vaker problemen dan iemand die alleen internet heeft?

xs4all heeft bijvoorbeeld een handig virus/spam filter wat erg goed werkt. Ik weet niet of andere ISP's dit ook hebben?

Glasvezel kan ik overigens wel vergeten, ik woon in Zuid-Limburg en daar staat het nog lang niet op de planning.

[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 11-09-2008 11:29 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het ligt een beetje aan de ervaring die je met een provider hebt. De een heeft nooit problemen met provider X, de ander juist wel. Zo ook vice versa.

Zelf hebben we hier al verschillende providers gehad, vroeger Chello en Mxstream wat beide niet super was. Inmiddels is er een hoop veranderd, maar nog steeds hoor je negatieve dingen over deze providers. Mensen gaan forums niet voltypen over hoe goed hun provider is, enkel als er problemen zijn dan wordt het neergezet.

Zelf heb ik geen ervaring met XS4ALL. Wel met Tiscali, inmiddels Telfort.
In de tijd dat het nog Tiscali was, eigenlijk 0 problemen gehad. Tegenwoordig wat vaker, hoewel het de laatste tijd erg goed lijkt te gaan. Uit eigen ervaring weet ik dat VOIP zowieso nooit 100% betrouwbaar is. Meestal zijn het ook vaak mensen die problemen hebben met bellen. Voordeel is natuurlijk de prijs, waarvoor je meestal onbeperkt kan bellen. Maarja heeft de vaste lijn een uptime van 100%?

Tevens nog ervaring gehad met BBned. Werkte in het begin gewoon goed, maar kreeg later last van een klapperlijn, waarbij een echte oplossing nooit gevonden is. Vreemde was dat ik daarna met Tiscali nergens last van had!

Wat ik ook vaak hoor is dat veel mensen problemen hebben met hun internet. Ze zeggen dan dat het niet werkt, maar als je dan vraagt heeft u draadloos internet, is het antwoord in 90% van de gevallen ja. Wanneer je vervolgens vraag of het met kabel wel werkt krijg je in bijna alle gevallen ook het antwoord ja. En dan de schuld aan de provider geven.

Het blijft wikken en wegen. Wat verwacht je precies van je provider en welke prijs wil je daarvoor betalen.

Succes met je keuze!

* kijk ook even wat de verschillende providers extra bieden. Zoals spam- en virus filter, aantal email adressen, hosting mogelijkheden en de kosten van de helpdesk. Veel mensen vergeten nogal eens dat dit niet altijd standaard (gratis) is en vragen zich ook vaak af waarom kan het bij die provider wel voor 30 euro?

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-09-2008 11:55 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

"Welke provider is goed" is afhankelijk van persoonlijke ervaring.

Iedere lijn is anders, en elke ISP biedt een ander dienstenpakket aan.

Zo zijn er de ISPs die eigenlijk bedoeld zijn voor mensen die nooit een ISP bellen ergens mee,
alles zelf installeren en alleen de lijn zelf willen.

Verder zijn er ISPs die alles voor je doen, en ook als doelgroep de klant hebben "die internet wil en er verder geen verstand van heeft".

Dit wordt altijd bepaald in de prijs.

Je bedoelingen zijn goed met dit topic, maar:

De eisen die je stelt zijn voor iedereen anders. Bij de een ligt een lijn van $isp er om de haverklap uit, bij de ander van diezelfde $isp heeft die lijn een uptime van 3 jaar.

Ik denk dat je voor jezelf een overzichtje moet maken van wat je nou eigenlijk wil, met concrete eisen.
Zoiets als bovenstaand hoort daar dus alvast niet tussen, daar kun je alleen op gokken door je te laten informeren bij $isp, baseren op wijkcentrale afstanden, huidige lijnwaardes, etc. etc.

Zoals je al zelf aangeeft, het blijft moeilijk om te kiezen. Voor ons ook.
Begin eerst eens met bovenstaand, heb je dan nog gerichte vragen over een ISP, dan kun je die natuurlijk altijd stellen (bijv. in het grote $ISP topic die er voor zo ongeveer elk denkbare ISP lopen hier).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.