Ik heb de volgende div + spans in een html file zitten:
Met daarbij wat opmaak in css:
Om de een of andere reden slikt Internet Explorer wel het feit dat alles in de div "UNDER" ook de achtergrond "line-under.gif" moet hebben maar in Safari moet ik perse een height meegeven in mijn css file omdat het er anders zo uitziet:

De div "stretcht" niet mee naar beneden. Om "under" heb ik even een zwarte rand gezet voor de duidelijkheid.
Waar komt dit probleem door? Doe ik iets fout of juist goed in mijn css wat IE toch doorvoert maar waar een andere browser een zetje voor nodig heeft?
Live te zien: http://wijmakenwebsites.nl/detuinenvanbosch
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <div id="under">
<span class="last-projects">
<h1>LAATSTE PROJECTEN:</h1>
<ul>
<li>Project 1 bij projecten langere naam</li>
<li>Project 2 bij laatste projecten</li>
<li>Project 3 bij laatste projecten</li>
</ul>
</span>
<span class="random-text">
<h2>“Een tuin om eindeloos van te genieten, een plek waar u zich thuis voelt, een verlengstuk van uw woonkamer. Uw tuin, op uw wensen gemaakt, en met veel zorg ontworpen.”</h2>
</span>
</div> |
Met daarbij wat opmaak in css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| div#under { background-image:url(images/line-under.gif); width:885px; margin-left: 9px; border:1px solid #000; } div#under .last-projects { float: left; width: 400px; margin-left: 30px; } div#under .random-text { float: right; width: 400px; margin-right: 30px; } div#under .last-projects ul{ list-style-type: none; list-style-image:url(images/arrow.gif); margin-left: 20px; padding: 0px; text-indent: 0px; } |
Om de een of andere reden slikt Internet Explorer wel het feit dat alles in de div "UNDER" ook de achtergrond "line-under.gif" moet hebben maar in Safari moet ik perse een height meegeven in mijn css file omdat het er anders zo uitziet:

De div "stretcht" niet mee naar beneden. Om "under" heb ik even een zwarte rand gezet voor de duidelijkheid.
Waar komt dit probleem door? Doe ik iets fout of juist goed in mijn css wat IE toch doorvoert maar waar een andere browser een zetje voor nodig heeft?
Live te zien: http://wijmakenwebsites.nl/detuinenvanbosch
[ Voor 3% gewijzigd door ViNyL op 08-09-2008 20:57 ]