Betere airflow in XPC... hoe ?

Pagina: 1
Acties:

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:22

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een hitte probleem en sindsdien heb ik de behuizing zonder kap staan. Gezien het aantal kids (4) en hun leeftijd (1 - 7) en het aantal huisdieren is dit geen echt wenselijke situatie. Nu wil ik de airflow in dat ding zien te verbeteren, maar hoe ??

Van de Shuttle site de volgende beknopte omschrijving:

SS31T
NanoBTX form factor
For businesses looking for a more traditional styled desktop but still want the benefits of a reduced size, the Shuttle SS31T is the solution. Based on the nanoBTX standard, Shuttle SS31T is designed to be a low cost, easy to maintain system ideal for large installations in corporate, educational and similar settings. The Shuttle SS31T includes onboard audio and graphics, and is ready to accept single and dual core processors.

De behuizing:

Afbeeldingslocatie: http://rcp.shuttle.com/ResourceCenter/Upload/217/217_WebImage_WebImage_200612191603_6

Op het bovenstaande plaatje zijn 2 dingen belangrijk, achter het "rooster" (zijkant dus) zit inmiddels een 90 mm fan welke lucht naar binnen blaast, achter het deel op de voorkant waar shuttle op staat met de 4 schroefjes (dit paneeltje is te verwijderen dus) zit ongeveer 1 cm ruimte tot de metalen behuizing begint waar een eenzelfde gaten patroon zit met een hoogte van 55 mm. Nu is mijn idee om daar 1 of 2 50 mm fans op 7V achter te hangen, maar is dat genoeg ruimte tussen het frontpaneel en de fans om daar daadwerkelijk resultaat mee te behalen ? Of moet ik dan in dat paneel gaan zitten boren en / of zagen.

Afbeeldingslocatie: http://rcp.shuttle.com/ResourceCenter/Upload/217/217_WebImage_WebImage_200612191602_2

De achterkant dus :P Hier komt mijn videokaart in beeld en waarschijnlijk mijn grootste probleem.... De behuizing is BTX, de videokaart is dus "op zijn kop" geplaatst ten opzichte van een ATX kast, de koeler zit boven op de kaart en niet onder. Mijn grafische kaart is een ASUS Radeon X800XL PCIe en blaast de warmte naar binnen. Het PCIe slot zit achter het bovenste gatenkaas plaatje, de onderste is voor het enige PCI slot. Een andere koeler op de kaart zetten is geen optie omdat daar de PS/2 aansluitingen in de weg zitten, een andere videokaart die de boel naar buiten blaast is dus automagisch ook eigenlijk geen optie omdat die meestal 2 slots hoog zijn. Een andere videokaart gaat het denk ik ook niet oplossen, passieve modellen zijn waarschijnlijk niet krachtig genoeg voor wat ik wil (moet ik nog even echt goed uitzoeken, maar meeste is volgens tomshardware qua prestaties wat ik heb kunnen vinden niet goed genoeg, of ik moet beter leren zoeken :P )

Als ik nu kies voor de 2 x 50 mm fan te plaatsen voor in het systeem krijg ik het gedonder dat de videokaart de ene kant op wil blazen en ondertussen de fans voorin de warmte net zo hard weer terug blazen......

Liefst wil ik niet aan een andere behuizing, liefst houd ik dit compacte beestje. Iemand een idee ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Natuurlijk zien we geen reet als je geen foto van je case open erbij zet... kabels, lengtes.. etc
Dus wil je dat even zsm doen, dan wil ik je graag verder helpen!
En daarbij ook, post eens een screenshots van je huidige temperaturen (speedfan, coretemp, realtemp, atitool..)

[ Voor 25% gewijzigd door diedazz op 08-09-2008 21:24 ]

Get Airflow, save the world.

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Bij dezen:

het gatenkaas gedeelte in de voorkant van het metalen deel van de binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08371/dsc01173327.jpg.xs.jpg

Front van de kast met het "Shuttle" paneel eraf geschroefd:
Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08371/dsc01175790.jpg.xs.jpg

De rommel binnen in:

Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08371/dsc01174640.jpg.xs.jpg

De videokaart loopt op tot boven de 80 graden bij volle belasting (koeler is schoongemaakt vandaag en nog weet dat ding bij gesloten kast de 80 graden te halen), de processor (Intel E2200, standaard koeler) komt makkelijk boven de 60 graden.

[ Voor 6% gewijzigd door lameeuw op 08-09-2008 21:57 ]

Verwijderd

als je onderste uitbreidingsslot vrij is, kan je overwegen daar zo'n speciale geen idee wat de officiele naam er voor is ventilator in te stoppen die van onderen koele lucht op je videokaart blaast. Die zuigen als het ware door de uitbreidingsgleuf lucht naar binnen.

Persoonlijk zou ik gewoon de fan in de zijkant omdraaien, zodat hij naar buiten blaast. De fan boven je voeding ook naar buiten laten blazen. Je voeding blaast (als het goed is) ook zelf al naar buiten. Onderdruk in je case zorgt dan wel dat er lucht aangezogen wordt via de gaatjes (voorkant/achterkant etc). Meer airflow met evenveel fans.

Daarnaast je kabels wat fatsoenlijker wegwerken; dit belemmert wel erg je airflow.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 22:03 ]

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt al beginnen met je hdd misschien achter je dvd speler te zetten? moet toch wel wat ruimte voor zijn wat mij lijkt. Zo kun je dat hdd bay geval deruit halen en daar een fatsoenlijke fan in zetten, eentje die zorgt voor de totale airflow van de case.
Daarbij kan je zoals hierboven gezegd is zo'n pci slot fan derbij zetten. Maar die dingen werken naar mijn mening niet very goed. En zal zowiezo niet zoveel effect hebben omdat het hittepunt van de vga kaart bovenaan zit (tis tenslotte btx)
Je voeding een end naar boven zetten kan natuurlijk ook maar dat heeft wat slijp/knip werk nodig en ik neem aan dat je daar geen zin in hebt? :D

Anyway ik zou dus beginnen met hdd te verplaatsen, fan derin > naar binnen laten zuigen zodat de voeding de warme lucht weer weg kan halen. Nu is er geen reet airflow. En doe iets aan je kabels :o

Get Airflow, save the world.

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:58:
als je onderste uitbreidingsslot vrij is, kan je overwegen daar zo'n speciale geen idee wat de officiele naam er voor is ventilator in te stoppen die van onderen koele lucht op je videokaart blaast. Die zuigen als het ware door de uitbreidingsgleuf lucht naar binnen.

Persoonlijk zou ik gewoon de fan in de zijkant omdraaien, zodat hij naar buiten blaast. De fan boven je voeding ook naar buiten laten blazen. Je voeding blaast (als het goed is) ook zelf al naar buiten. Onderdruk in je case zorgt dan wel dat er lucht aangezogen wordt via de gaatjes (voorkant/achterkant etc). Meer airflow met evenveel fans.

Daarnaast je kabels wat fatsoenlijker wegwerken; dit belemmert wel erg je airflow.
Voeding en fan boven de voeding blazen naar buiten, allebei temperatuur geregeld. De fan aan de zijkant omdraaien ?? Haal ik dan niet de lucht weg die mijn processorkoeler nodig heeft ? want die zit er recht achter.
diedazz schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:49:
Je kunt al beginnen met je hdd misschien achter je dvd speler te zetten? moet toch wel wat ruimte voor zijn wat mij lijkt. Zo kun je dat hdd bay geval deruit halen en daar een fatsoenlijke fan in zetten, eentje die zorgt voor de totale airflow van de case.
Daarbij kan je zoals hierboven gezegd is zo'n pci slot fan derbij zetten. Maar die dingen werken naar mijn mening niet very goed. En zal zowiezo niet zoveel effect hebben omdat het hittepunt van de vga kaart bovenaan zit (tis tenslotte btx)
Je voeding een end naar boven zetten kan natuurlijk ook maar dat heeft wat slijp/knip werk nodig en ik neem aan dat je daar geen zin in hebt? :D

Anyway ik zou dus beginnen met hdd te verplaatsen, fan derin > naar binnen laten zuigen zodat de voeding de warme lucht weer weg kan halen. Nu is er geen reet airflow. En doe iets aan je kabels :o
Ik heb even gekeken naar de optie om de hdd te verplaatsen maar dat gaat niet passen. De voeding naar boven plaatsen is misschien wel een optie, dan kan de fan die er nu boven zit er onder geplaatst worden, die zit alleen maar lucht van de dvd speler weg te trekken. Ik ga eens kijken wat voor werk dat wordt.

Verwijderd

Koop een koeler voor je graka die de hitte gelijk naar buiten dumpt :)
Scheelt boel wamte in je kast!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:16:
Koop een koeler voor je graka die de hitte gelijk naar buiten dumpt :)
Scheelt boel wamte in je kast!
lees zijn ts, het is een btx mobo, zijn graka zit precies onder zijn i/o gedeelte, hij heeft geen vrij slot erboven dus dat is geen optie.

verder nog goede ideeen?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

nedernakker schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:40:
[...]

lees zijn ts, het is een btx mobo, zijn graka zit precies onder zijn i/o gedeelte, hij heeft geen vrij slot erboven dus dat is geen optie.

verder nog goede ideeen?
My bad.....

Verwijderd

lameeuw schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:51:
[...]

Voeding en fan boven de voeding blazen naar buiten, allebei temperatuur geregeld. De fan aan de zijkant omdraaien ?? Haal ik dan niet de lucht weg die mijn processorkoeler nodig heeft ? want die zit er recht achter.
Hangt er vanaf;

Wat is je systeemtemp? Als je hoge temps op CPU en GPU het gevolg is van een hoge case-temp, dan moet je voor méér airflow zorgen. Dat betekent dus dat je die fan inderdaad naar buiten moet gaan laten blazen.

Wanneer je case temp laag blijft, maar je last hebt van heat-spots (je gpu en cpu) wijst dat op slechte airflow en niet zozeer op te weinig airflow. Je kunt dan het beste intake fans plaatsen welke gericht op de heat spots blazen. Wanneer je intakefan echter niet meer je case in blaast dan er al uit gezogen werd door je outtake fans, voegt zo'n intake fan niets toe aan je totale luchtverplaatsing.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:55
Je zou ook een soort van gaas kunnen gebruiken aan de zijkant. Dan kun je aan de binnenkant ervan een setje fans hangen en heb je vast genoeg airflow. Klinkt stom, maar het zal vast wel werken.

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:11:
[...]

Hangt er vanaf;

Wat is je systeemtemp? Als je hoge temps op CPU en GPU het gevolg is van een hoge case-temp, dan moet je voor méér airflow zorgen. Dat betekent dus dat je die fan inderdaad naar buiten moet gaan laten blazen.

Wanneer je case temp laag blijft, maar je last hebt van heat-spots (je gpu en cpu) wijst dat op slechte airflow en niet zozeer op te weinig airflow. Je kunt dan het beste intake fans plaatsen welke gericht op de heat spots blazen. Wanneer je intakefan echter niet meer je case in blaast dan er al uit gezogen werd door je outtake fans, voegt zo'n intake fan niets toe aan je totale luchtverplaatsing.
Ik heb er vandaag een temp sensor van een kennis in gegooid die in de voedingsmiddelen industrie werkt en de systeem temperatuur loopt op tot 45 a 50 graden (kast dicht, geijkte apparatuur in dit geval). Het lijkt dus op een groot airflow probleem, kleine kast.... ik ga eens wat spelen met de fans die ik er in kwijt kan en dan eens een beslissing nemen om wel of niet te zagen in de behuizing ;)

Verwijderd

persoonlijk vind ik een oplopende temp tot 50 graden hoog. Het is ook absoluut niet vreemd dat je CPU temp makkelijk 10 graden boven je case temp weet te komen; dat is eigenlijk vrij normaal.

Ik zou dus inderdaad die zijkant fan naar buiten laten blazen (en je kabels eens fatsoenlijk wegwerken!) en kijken of dat helpt. Als het goed is zou je case temp een stuk moeten dalen, je GPU temp ook en je CPU temp minder dalen/gelijk blijven/ licht stijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 22:51 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Welk onderdeel raakt oververhit? Dan kan je evt enkel dat onderdeel beter gaan koelen.

Verder kan een andere cpu koeler helpen. Eentje die niet alle kanten op blaast maar maar één kant op. Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/92_big.jpg

Zo wordt de lucht links direct de kast uitgeblazen en rechts over de NB richting voeding die lucht uit de case zuigt. (gezien vanuit onderste foto).

Devga blijft dan een probleem, misschien een optie om Waterkoeling toe te passen?

Als laatste, een of meerdere fans extra monteren in de sidepanel om zo ene overdruk te creëren. Gaten boren naast de VGA om daar de hete lucht er uit te forceren.

[ Voor 109% gewijzigd door jdm8 op 10-09-2008 17:21 ]

Verwijderd

"Voeding en fan boven de voeding blazen naar buiten"

mijn casefan, die zit waar jouw voeding zit.......blaast koude lucht naar binnen, en de voeding die daar boven zit, warme lucht naar buiten, volgens mij werkt dit wel redelijk (kast is wel wat groter.... ATX MIDI tower, gewoon een standaard opstelling dus).. ik heb echter ook een pico-btx systeem waarbij ik ook last van warme te heb gehad...
kan uiteindelijk je HD kosten (zoals ik zelf heb mogen ondervinden..)

wat ik je aanraad om te doen, zaag een gat (voor de grootste fan die je kan plaatsen in het zijpaneel
rechts van de usbstekker ( http://xs.to/xs.php?h=xs2...d=08371&f=dsc01174640.jpg )

Wat je ook kan proberen is tijdelijk even de temp. regeling van die bovenste fan af te halen, en via zalman fancontrollertje (5euro) aansluiten.. als ze amper draaien schiet het niet op natuurlijk

Ik persoonlijk denk dat ze niet goed aan slaan, en dat er daardoor totaal geen flow in de kast aanwezig is......... als je nou 1 fan aan de voorkant zou hebben (iets wat niet mogelijk is?) en een zelf geregelde fan aan de achterkant (die bovenste dus...) ben je zo van het probleem af...

(2 x 40mm op lage stand achter die gaatjes van je niet mogelijk? ....scherpe randjes in de gaatjes zorgen trouwens voor een leuk geluid....................)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 18:11 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zou een andere voeding steken, eentje met een 12 mm Fan erin, zuigt goed de warmte weg uit de kast, en desnoods mod je die een beetje zodat die fan constant op volle toeren draait ;)
en dan zou ik nog opteren om je Cpu fan te vervanderen door een type dat de warmte niet in het rond blaast maar naar achter.

Dan je idee om er vooraan fans te plaatsen lijkt me wel goed, dan kan je achteraan naast de bovenste fan nog wat modden om nog een fan bij te plaatsen en ga zo maar even door ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Fan omdraaien lijkt me niet handig dan heb je drie fans die lucht naar buiten blazen en nul die naar binnen blazen.

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
pm1 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:57:
ik zou een andere voeding steken, eentje met een 12 mm Fan erin, zuigt goed de warmte weg uit de kast, en desnoods mod je die een beetje zodat die fan constant op volle toeren draait ;)
en dan zou ik nog opteren om je Cpu fan te vervanderen door een type dat de warmte niet in het rond blaast maar naar achter.

Dan je idee om er vooraan fans te plaatsen lijkt me wel goed, dan kan je achteraan naast de bovenste fan nog wat modden om nog een fan bij te plaatsen en ga zo maar even door ;)
Er moet een micro ATX voeding in.... 10 cm diep en geen 14 cm zoals de standaard dingen dus dat gaat helaas niet werken vrees ik.
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:05:
Wat je ook kan proberen is tijdelijk even de temp. regeling van die bovenste fan af te halen, en via zalman fancontrollertje (5euro) aansluiten.. als ze amper draaien schiet het niet op natuurlijk

Ik persoonlijk denk dat ze niet goed aan slaan, en dat er daardoor totaal geen flow in de kast aanwezig is......... als je nou 1 fan aan de voorkant zou hebben (iets wat niet mogelijk is?) en een zelf geregelde fan aan de achterkant (die bovenste dus...) ben je zo van het probleem af...

(2 x 40mm op lage stand achter die gaatjes van je niet mogelijk? ....scherpe randjes in de gaatjes zorgen trouwens voor een leuk geluid....................)
Inmiddels heb ik de temperatuur regeling van de out take fan achter uitgeschakeld en heb k een pleuris herrie aan mijn hoofd :P Ik kan voorin 2 x 50 mm kwijt zonder zagen, ben ik al mee bezig om dat een dezer dagen uit te kunnen testen.

Verwijderd

Doe jezelf een lol en koop er wat zalman fancontrollertjes bij, zoals ik al zei.. dingen kosten amper wat, en het scheelt een hoop herrie.

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:19:
Doe jezelf een lol en koop er wat zalman fancontrollertjes bij, zoals ik al zei.. dingen kosten amper wat, en het scheelt een hoop herrie.
Ik had vandaag vrij (dochter moest naar het ziekenhuis en dat duurde minder lang dan verwacht) en even met de instellingen van de out take fan gespeeld. De temperaturen blijven nagenoeg gelijk, of ik de fan nou op hgh, mid, low of auto zet.... het enige verschil is de herrie en 2 tot 5 graden lagere temps in de kast en op de processor, de VGA kaart blijft op minimaal 77 graden bij belasting. Morgen ga ik de 2 x 50 mm fan voorin plaatsen en dan nog eens kijken of er wat verschil is. Zo niet dan ga ik kijken welke zaag opties er zijn en of ik voor niet al te veel geld een passief gekoelde VGA kaart kan vinden die ongeveer dezelfde prestaties haalt, dan ga ik ook meteen de voeding naar boven plaatsen en de out take fan achterin naar beneden zodat die meteen de lucht van de VGA kaart weghaalt.
jdm8 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:08:
Welk onderdeel raakt oververhit? Dan kan je evt enkel dat onderdeel beter gaan koelen.

Verder kan een andere cpu koeler helpen. Eentje die niet alle kanten op blaast maar maar één kant op. Bijvoorbeeld:
[afbeelding]

Zo wordt de lucht links direct de kast uitgeblazen en rechts over de NB richting voeding die lucht uit de case zuigt. (gezien vanuit onderste foto).

Devga blijft dan een probleem, misschien een optie om Waterkoeling toe te passen?

Als laatste, een of meerdere fans extra monteren in de sidepanel om zo ene overdruk te creëren. Gaten boren naast de VGA om daar de hete lucht er uit te forceren.
Sorry, overheen gelezen.... ik heb een AC Freezer 7 Pro erin gehad maar die past alleen als ik de HDD drive bay weghaal en dat levert problemen op, ik heb er 2 HDD's in zitten, 1 boot (PATA) en 1 voor de rest (SATA). De PATA schijf ligt los in de onderste CD-drive bay omdat de kabels anders te kort zijn. Ik moet wel booten van PATA disk omdat een SATA schijf problemen geeft met bepaalde drivers als daar windows op geinstalleerd staat (Ik krijg hopelijk volgende week een SATA schijf terug van RMA dus dan kan ik dat nog eens opnieuw bekijken en uitproberen). Waterkoeling is helaas voor mij geen optie, dan zit ik al snel met ruimte die ik nodig heb voor radiatoren ofzo (nee, ook geen kaas van gegeten :P)

[ Voor 46% gewijzigd door lameeuw op 11-09-2008 19:55 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik had vandaag vrij (dochter moest naar het ziekenhuis en dat duurde minder lang dan verwacht) en even met de instellingen van de out take fan gespeeld. De temperaturen blijven nagenoeg gelijk, of ik de fan nou op hgh, mid, low of auto zet.... het enige verschil is de herrie en 2 tot 5 graden lagere temps in de kast en op de processor, de VGA kaart blijft op minimaal 77 graden bij belasting. Morgen ga ik de 2 x 50 mm fan voorin plaatsen en dan nog eens kijken of er wat verschil is. Zo niet dan ga ik kijken welke zaag opties er zijn en of ik voor niet al te veel geld een passief gekoelde VGA kaart kan vinden die ongeveer dezelfde prestaties haalt, dan ga ik ook meteen de voeding naar boven plaatsen en de out take fan achterin naar beneden zodat die meteen de lucht van de VGA kaart weghaalt.
en heb je deze fan ook al een x omgedraait? wat voor effect had dat? Want als ik het nu goed begrijp heb jij 2 fans die recht tegenelkaar in blazen? Dus ipv de hitte van je CPU af te voeren blaas je het juist naar je cpu toe/hou je het daar....

[ Voor 14% gewijzigd door swtimmer op 12-09-2008 16:25 ]

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

miss kijken of je de voeding bovenaan kan plaatsen met wat modwerk ? en dan kijken of er geen 120mm fan in die plaats kan of op zijn minst een 92mm fan en vooraan bij de gatenkaas een stoffilterte met een 80mm intake erachter ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
swtimmer schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:24:
[...]

en heb je deze fan ook al een x omgedraait? wat voor effect had dat? Want als ik het nu goed begrijp heb jij 2 fans die recht tegenelkaar in blazen? Dus ipv de hitte van je CPU af te voeren blaas je het juist naar je cpu toe/hou je het daar....
Ik heb inmiddels wat geprobeerd en het ei van columbus gevonden zeg maar :P (ofwel wat eerder aangeraden werd maar eens toegepast en voila) Na de 50 mm fans te hebben verwijderd (die hadden weinig functie achter af dus) heb ik de 90 mm fan in het zijpaneel maar eens naar buiten laten blazen en dat heeft een beter effect dan verwacht, de temp van de kast is gezakt naar 35 graden, de VGA kaart naar 60 graden en de CPU naar 35 graden. Dit bij een op 7 V draaiende fan... ik ga hem binnenkort op 12 V zetten maar eigenlijk ben ik nu al meer dan tevreden :) de artifacts tijdens het gamen zijn weg, de oververhittings waarschuwingen zjn weg....

_/-\o_ _/-\o_ thnx _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door lameeuw op 14-09-2008 23:25 ]

Verwijderd

nou hè hè ;)
Pagina: 1