Ik heb sinds kort de Samsung R510 (die van de Media Markt-aanbieding) en ging vandaag maar eens een ander wachtwoord invoeren. Dus ik heb bij gebruikersaccountbeheer het nieuwe wachtwoord (een variatie op de oude) ingevoerd. Niks aan de hand, alles werd geaccepteerd. Even later moest ik rebooten. Ik word gevraagd naar mijn password, en ik vul de nieuwe in. Tot mijn verbazing werd die niet geaccepteerd. Ik ben een uur zoet geweest met variaties van zowel mijn nieuwe- als oude wachtwoord invoeren, rekening houdend met alle mogelijke typfouten en capslock, shift en dergelijke. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en begon ik wat te rommelen. Via F8 en systeemherstel kon ik de Samsung Recovery Utility openen. Hier moest ik mijn wachtwoord invullen. En jawel, hij pakt het nieuwe wachtwoord zonder tegensputteren. Met het 'repareren' van Windows (zonder bestanden te wissen) kon ik weer inloggen met mijn oude wachtwoord. Ik vraag me af hoe dit zo kan gebeuren... Is het een Vista (SP1 btw) bug?
Breng eens wat line-breaks en andere leesvriendelijkheid-bevorderende items aan in je post, zo is het niet te lezen.
Verwijderd
het kan bijna niet anders dan dat je een foutje hebt gemaakt want het recovery wachtwoord valt naar mijn weten niet te verandere onder het config. scherm en dan Gebruikersaccounts.
het is altijd een aparte tool waar dat in moet gebeuren.
het is altijd een aparte tool waar dat in moet gebeuren.
Verwijderd
Heb je ook rekening gehouden met NumLock / Scroll Lock ? Ik heb ook ooit eens zo'n probleem gehad, maar dat kwam omdat onder het rechter deel van mijn toetsenbord ineens allemaal nummers stonden. Duurde even voordat ik doorhad dat Scroll Lock aanstond.