Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mcafee Enterprise 8.5i vertraagt het surfen

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb met Mcafee VirusScan Enterprise 8.5i op diverse PC's last van vertragingen bij het surfen. Het openen van pagina's en het starten van een browser (IE7, FF) duurt veel te lang. Wat helpt is 'scriptscan' uitzetten. Deze functie gaat na enkele minuten echter uit zichzelf weer aan. Ook lijkt me dit niet de meeste veilige optie.

Het probleem doet zich voor op verschillende PC's met verschillende versies van de software. Een vriend heeft er last van op zijn universiteitslaptop, waarop VirusScan meegeleverd was. (met C2D proc, XP en veel geheugen) Dat betreft VirusScan zonder de antispyware module en met patch 3. Ik heb er last van op de vers geïnstalleerde PC van mijn ouders. Hierop staat XP SP3 en is patch 6.1 geinstalleerd, scanengine 5300.2777 en als extra de antispyware module. In een VM kan ik het probleem ook reproduceren. Als ik in VMware een verse Windows installeer met IE7 en VirusScan dan doet het probleem zich gelijk voor.

Ik kan op het forum van Mcafee niet zoveel vinden (http://community.mcafee.com/forumdisplay.php?f=142)

Misschien weet iemand wat. Ik vind de software in de basis wel fijn namelijk en zou het liefst deze antivirus oplossing blijven gebruiken.

Edit: Als ik iexplore.exe uitsluit van scriptscan wordt dit wel onthouden. Feit blijft dat dit slechts een workaround is. Als oplossing heb ik geprobeerd de Windows Scripting Host te updaten, maar die in SP3 zit is al de nieuwste versie.

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 09-09-2008 12:27 ]

• smvs
  • Niet online
Eenmalige kick.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op het werk hebben wij de scriptscan gewoon uitgezet in verband met die problemen. De reden was dat de protectie maar minimaal verhoogd werd en met name de java applicaties erg veel problemen ondervonden bij de scriptscan aan.

De reden dat de scriptscan weer aan gaat kan enerzijds een server policy zijn (wat me niet waarschijnlijk lijkt) of een lokale policy die hiervoor zorgt. Loop die maar eens na mocht je hem toch uit willen zetten.

https://discord.com/invite/tweakers

• smvs
  • Niet online
redfoxert schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:18:
Op het werk hebben wij de scriptscan gewoon uitgezet in verband met die problemen. De reden was dat de protectie maar minimaal verhoogd werd en met name de java applicaties erg veel problemen ondervonden bij de scriptscan aan.

De reden dat de scriptscan weer aan gaat kan enerzijds een server policy zijn (wat me niet waarschijnlijk lijkt) of een lokale policy die hiervoor zorgt. Loop die maar eens na mocht je hem toch uit willen zetten.
Oke. Maar hoe hebben jullie dan onderzocht dat de protectie door scriptscan maar minimaal verhoogd wordt?

Uitzetten is door die exclusions aan te maken dus geen probleem meer.