Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

andLinux seamless Linux voor windows

Pagina: 1
Acties:

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 11:20

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
ik heb vroeger wel eens met colinux gespeeld en dit met jullie gedeeld.
daardoor wil ik andlinux jullie niet onthouden.

Dit is een linux distro. (ubuntu & colinux) dat linux installeert (enter keer X) binnen windows en naadloos geintergeerd wordt.
start menu zonder raar getover.
en de mogelijk heid om een linux console te starten op een locatie door een rightklik.

Wat kan je er mee? Alles wat je onder linux kan en windows kon.
Alleen voor 3d (openGL) applicaties moet je nog wat toveren. maar dat is een nice to have.

And Linux

en natuurlijk een plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://andlinux.sf.net/screenshots/screenshot_small.png

Edit:

Dit is colinux samen met xming + diverse windows apps om het lekker te integreren.

colinux bestaat al een tijdje. daft_dutch in "[CoLinux howto]Hybride Windows Linux Des..."
En is eigenlijk een linux patch zodat linux draait als een Nt service.
Het is dus geen virtual machine omdat er geen hardware is. Al die VI troep weg laten en rammen maar

begin 2006
[url=http://daft_dutch.looze.net/Colinux.JPG][img]http://daft_dutch.looze.net/Colinux_thumb.JPG[/img][/url]

Het nieuwe is de windows Aps. Ik heb het even op een VM geprobeerd. Dit loopt echt lekker op elkaar in. "bijna" helemaal geïntegreerd. alleen ben je wel meteen root :s

Dit is wel Het excuses om Windows te blijven draaien.
CoLinux draaide op de laptop van mijn werk. Was mijn firewall, windows regelde de wifi (bridged met colinux) maar ik had tcp uit gevinkt. 8) en een tap terug naar windows.
En je hebt linux op het netwerk.

Helaas had ik mijn windows gekilt met SP2 incompatible partition magic. waarna de laptop debian draaide.

Als ik nu weer een laptop kreeg (heb nu 2 pc's) zal ik zeker Windows laten staan.
als Linux zich kompleet aanpast aan Windows hoeft windows zich niet aan te passen.

heb je het beste compromis te pakken.

[ Voor 52% gewijzigd door daft_dutch op 08-09-2008 23:17 ]

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

hm gaaf zeg! alleen blijft me de vraag bekruipen; waarom zou je iets stabiels willen draaien op een instabiele ondergrond :P

maareh, hoe werkt dit precies? is het een soort vmware of cygwin? (kan natuurlijk de link wel volgen maar een beetje basisinfo in dit topic kan ook geen kwaad ;))

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Ik snap het ook niet helemaal, hoe krijg je die vensters zo mooi geintegreerd? draait de X server rootless met een custom windowmanager? En werkt drag and drop?

Ik draai al jaren geen windows meer, maar als dit goed werkt is het wellicht een handig hulpmiddel bij wat vrienden/vriendinnen die ook langzaam aan van windows afwillen (en geen mac willen/kunnen betalen).

It sounds like it could be either bad hardware or software

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
smokalot schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:08:
Ik snap het ook niet helemaal, hoe krijg je die vensters zo mooi geintegreerd? draait de X server rootless met een custom windowmanager? En werkt drag and drop? [..]
Het is een Xserver (xming) dat in windows draait en presenteert alleen applicaties (X11). Windows gooit daar weer een venster omheen.
drag and drop werkt niet dacht ik niet. Je kan wel "right click file" openen met (pak maar een linux app).
denk dat drag and drop dan geen eis meer is.

>.< >.< >.< >.<

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
iemand anders dit ook al uitgeprobeerd?

>.< >.< >.< >.<