Toon posts:

Vreemde pixels preventeren bootup.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de vreemde titel maar het is moeilijk om het uit te leggen.

Ik zat een spel(WoW) te spelen toen plotseling het beeld vastliep. Ik heb daarna mijn PC herstart maar terwijl hij bootte zag ik al dat het fout zat. Er zijn vreemde zwarte puntjes op de letters, gekke rode stippen als ik naar safe-mode ga, er ontbreken veel witte pixels, etc.
Ook wilt Windows XP niet laden. Nadat ik het laadscherm heb gehad krijg ik alleen een zwart scherm(640x480) en de muiswijzer die nota bene vastloopt als ik hem beweeg.

Safe-mode werkt wel maar ook hier is het bazaaid met stippen in 4 bits 640x480 resolutie.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/3108/weirdca8.th.jpg

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:48
Slecht nieuws. Het klinkt alsof het geheugen van je videokaart kapot is, dan beginnen ze dat namelijk te doen. Je kunt dus waarschijnlijk je videokaart weggooien.

Misschien hebben anderen echter ook nog ideeen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• berry.dekruijff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-05 15:12
Lijkt er meer op dat er ergens een driver flink de soep in is gegaan (Blauw schermpje gezien misschien?)

Zou eventueel de driver van je chipset kunnen zijn.
Temps al gecontroleerd in je bios?

@mad marky, Je hebt gelijk. Niet goed gelezen. :X 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door berry.dekruijff op 08-09-2008 19:25 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Sorry berry maar de drivers zullen het niet zijn. Op het moment dat je je computer opstart zijn er geen drivers geladen, geeft het beeld dan storing dan heb je hardwareproblemen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Da's snel. Ik heb hem net iets langer dan een jaar(Net iets langer, dus net geen garantie). 8500GT btw.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 22:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

coptician schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:12:
Slecht nieuws. Het klinkt alsof het geheugen van je videokaart kapot is, dan beginnen ze dat namelijk te doen. Je kunt dus waarschijnlijk je videokaart weggooien.

Misschien hebben anderen echter ook nog ideeen.
nouja weggooien.... Ik zou iig kijken of je RMA kan aanvragen of het ter reparatie kan aanbieden. Maar de beste man heeft gelijk, je VRAM is naar de fillistijnen.

Xbox Live ID:Notna8310

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
haal de kaart er anders eens uit, en plaats hem opnieuw (evt in een ander slot)

je weet maar nooit
Pagina: 1