Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tagan TG800-BZ PipeRock 800W

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding en ik wil er een van minimaal 800 Watt. (toekomst gericht). ik wil eigenlijk een coolermaster realpower 850 Watt kopen. maar wanneer die geleverd kan worden is onduidelijk bij alternate.nl en bij andere webshops.

dus ben ik verder aan het kijken en kwam ik deze voeding tegen:

http://www.alternate.nl/h...ngen&l3=meer+dan+600+Watt

maar nu mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? en zo ja. zijn die goed? en heeft iemand hier een review van? wand die kan ik zo 1 2 3 niet vinden.

alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20, dat topic is specifiek bedoeld voor voedingen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 21:31
Google zou ik zeggen naar reviews ;)

Verder staat Tagan wel bekent als A-Merk, dus in dat opzicht zit ja al wel goed. En heb zelf liever Tagan als Cooler Master, maar goed, dat is persoonlijke voorkeur ;) Zijn beide prima merken

Overigens vraag ik me wel af waar je in gods naam 800 watt voor nodig denkt te hebben...

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenBatt op 08-09-2008 18:53 ]

Specs!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Met gambieter...

Verder kan alleen melden dat Tagan een A-merk voeding die naar mijn ervaring van hoge kwaliteit zijn. Een miskoop zal het dus niet zijn. Of hij stil genoeg is naar jouw wensen zul je samen met Google moeten overleggen.

Verwijderd

Maand geleden heeft mijn 3 jaar oude Tagan het definitief begeven, lekkende condensators. Heb die dingen inmiddels vervangen maar vraag niet hoe. De print was dermate rommelig en krap dat ik mij niet verbaasde over de eventuele oververhitting/ te warm worden van die dingen. Als Tagan inmiddels zijn printontwerpen heeft aangepast, waarom niet.

• _sTIMpie_
ik vind toch maar bar weinig op google. maar goed bedankt voor de reply's. ik wil een voeding die sli en crossfire ondersteunen en de voeding moet over 3 jaar nog ff mee gaan als het kan.. ik google vrolijk verder..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
_sTIMpie_ schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:19:
ik vind toch maar bar weinig op google. maar goed bedankt voor de reply's. ik wil een voeding die sli en crossfire ondersteunen en de voeding moet over 3 jaar nog ff mee gaan als het kan.. ik google vrolijk verder..
Een voeding die SLi en CrossFire ondersteund?
Neem je een Sweex van 300 Watt daar kun je vast wel twee 8500GT's in Sli mee draaien.
En als je hem elke dag een kusje geeft zal die het ook wel 3 jaar volhouden. :+
Kortgezegt elke voeding kan wel een SLi of een CrossFire config aan, maar als jij niet meer info geeft kan niemand jouw helpen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 08-09-2008 19:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• _sTIMpie_
okee. maar kan die ook over 2 jaar twee van de nieuwste video kaarten aan? dat weet niemand natuurlijk maar ik denk een 800 Watt voeding toch wel meer in de buurt komt dan een 300 Watt voeding. en mijn er varing met de 8800 Ultra is dat een 550 Watt voeding niet voldoende was.. (moet wel zeggen dat er een raid controler + 8 hd schijven bij inzat.. maar toch.. ik zit vooral met de 6+2 pins stekkers. als ik bijvoorbeeld 2 ati 4870 kaarten aan wil sluiten.. geeft dat geen problemen?

• -The_Mask-
  • Niet online
_sTIMpie_ schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:49:
okee. maar kan die ook over 2 jaar twee van de nieuwste video kaarten aan? dat weet niemand natuurlijk maar ik denk een 800 Watt voeding toch wel meer in de buurt komt dan een 300 Watt voeding. en mijn er varing met de 8800 Ultra is dat een 550 Watt voeding niet voldoende was.. (moet wel zeggen dat er een raid controler + 8 hd schijven bij inzat.. maar toch.. ik zit vooral met de 6+2 pins stekkers. als ik bijvoorbeeld 2 ati 4870 kaarten aan wil sluiten.. geeft dat geen problemen?
Denk dat twee HD4870X2's zelf mogelijk moet zijn met de Tagan al zal dit wel krap worden met 8 HD's. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• _sTIMpie_
ik zal het in overweging nemen. blijft moelijk. om iets te kopen dat je over 3 of 4 jaar nog steeds zou willen gebruiken. ook dat je niet weet wat er over 1,5 jaar allemaal op de markt komt. (bijvoorbeeld allemaal verschillende stekker aansluitingen e.d. die de voeding dan weer niet zal ondersteunen?)

thanks.

ps. ben ff aan het neuzen wat een systeem zoal gebruikt: als ik een systeem samenstel met de volgende onderdelen (gezien in de toekomst dan. (laat zeggen over 2 a 3 jaar)

dual socket met Intel core 2 Extreme QX9650 3000 MHz Yorkfield XE
2 sticks of DDR 3 memory
2 x Nvidia GTX 280 in SLI
high end moederbord
4 x SATA HDD.
1x DVD-RW/ DVD+RW brander
1x Blueray drive
1x pci-expres x1 voor soundkaart
6 usb devices en
2 firewire
1x fancontroler + lcd display
1x front bay cardreader
8x 120 mm fans
1x 200 mm fan. (antec twelve hundred)

dan berekend het progje dat je een voeding nodig hebt van 837 Watt..
dus 850 Watt voeding is zo gek nog niet om over 2 jaar de voeding nog te willen gebruiken.
link: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

[ Voor 55% gewijzigd door _sTIMpie_ op 08-09-2008 20:25 ]

Verwijderd

_sTIMpie_ schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:59:

dan berekend het progje dat je een voeding nodig hebt van 837 Watt..
dus 850 Watt voeding is zo gek nog niet om over 2 jaar de voeding nog te willen gebruiken.
link: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine
De trend is anders steeds zuinigere systeem(en)(componenten).

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:11:
[...]

De trend is anders steeds zuinigere systeem(en)(componenten).
Dat proberen ze wel maar bij high-end wil dat nog niet echt lukken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Het wiel hoeven we niet bij iedere config en iedere nieuwe voeding op de markt opnieuw uit te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.