De Kolonisten van Catan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben dus in aanraking gekomen met dit bordspel en ben helemaal verslaafd. Nu vond een huisgenoot van me ook een versie voor op de computer. Ziet er allemaal prachtig uit, maar het is helemaal in het duits, ook Duits gesproken dus :(. Heeft iemand enig idee of dit spel ook in Nederland te koop is, zodat ik dat duitse gebral niet meer aan hoef te horen?

Zijn er Uberhaupt mensen die het spel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
Ik heb al een jaar of 2 een rode doos in een hoekje liggen waar inderdaad kolonisten van Catan op staat.
Nooit iets mee gedaan. Is het de moeite om open te maken? ;)
Waar gaat het eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13428

Ik heb het ook sinds kort gespeeld en het is een fijn spel.

Het gaat om het vergaren van grondstoffen om vervolgens dorpen wegen en steden te bouwen en afhankelijk van wat je bouwt krijg je punten en wie het eerst 10 punten heeft heeft gewonnen.

Je kunt ook nog af en toe bij een ander roven en je moet wel nadenken met wat je doet.

Dat was het :) Ik heb ook zo'n Duits spel, aber weil Deutsch mich spass macht spiel' ich es gern :P

Beetje kut idd dat Duits. Maar ik ken geen NL of EN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Kolonisten van Catan heerscht!!!
Mijn zus heeft Zeevaarders en de extra uitbreidingsset er ook bij.

Met alleen Zeevaarders erbij is het wel te doen, maar die uitbreidingsset maakt het echt zo ingewikkeld.

Maar het is echt super de moeite waard om open te maken. Ik doe het altijd als ik bij mijn zus kom (met 3 pers dus).

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

ik heb het ook het bordspel gespeeld (mijn broer heeft het)
maar een computerversie lijkt me niet zo heel leuk, misschien multiplayer, maar het gaat vooral vind ik om de lol die je met elkaar hebt tijdens het spelen. :)

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-06 14:24

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lecram: Ja, is de moeite waard om open te maken....

Kool spel... Is weer eens wat ander dan Risk... Mooiste van het spel vind ik op zich nog het 'puzzel spelbord' id, waardoor je elke keer een ander speelbord hebt.. Een vriend van mij heeft d'r ook nog een uitbreidings setje bij.. In princiepe zou je natuurlijk een enorm groot veld kunnen maken waneer je twee spellen bij elkaar legt :).. Moet je natuurlijk wel de 'win-score' iets omhoog doen :)..

Heb zelf ook die duitse versie gehad op de pc.. Maar ja .. net als met monopoly of risk mis je wel wat als je het op de comp speelt...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Het is niet de eerste kolonisten die uitgekomen is, deze versie is een grove 400MB!! Ik heb vandaag ff de voorgangers geprobeerd, maar die zien er niet uit en spelen ook niet zo soepel. Die oude versies hebben alleen wel een multiplayer optie, wat deze niet heeft :(.

Nu zou ik hier natuurlijk kunnen vragen of iemand daar natuurlijk een patch of crack voor heeft, maar dat doe ik niet, of stiekum toch wel? Nee toch maar niet >:)

• TDB
  • Laatst online: 12-06 12:53

TDB

Alle 999 games zijn gaaf ! Vet verslavend
waar is dat spel/demo te downloaden ?

PSN: TDBtje

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Kolonisten van Katan is leuk!
Wel een beetje simpel maar het moet ook niet te moeilijk! :)

• TDB
  • Laatst online: 12-06 12:53

TDB

Maar was is die demo nu te downloaden ??

PSN: TDBtje

Anoniem: 12351

He KAAS als jij mij vertelt waar je Setllers 4 kan krijgen vertel ik jou waar ik de Engelse versie vandaan heb >:)

• Kaas
  • Niet online
Contact me maar over icq

• GaiusBertus
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Het is een heel gaaf spel, ik speel het regelmatig met wat vrienden tot diep in de nacht. :)

Met Zeevaarders wordt het spel een stuk leuker maar met de uitbreidingsset Städte und Ritter (hij is er alleen nog maar in het Duits maar een Nederlandse versie is onderweg) wordt het al helemaal een tof spel. Het duurt wel wat langer, zo'n 2 tot drie uur, maar er komt veel meer diepte in het spel. Je kan je steden uitbreiden met gebouwen die weer voor ontwikkelingskaarten zorgen en deze ontwikkelingskaarten zijn veel cooler en uitgebreider dan de originele kaarten. Ook heb je nu echte ridders die je kan verplaatsen (alleen over je eigen wegen, je kan geen invasie plegen of zoiets, het blijft een handelsspel en geen oorlogsspel :))

Anyway, erg leuk spel!

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Dat wordt dus weer wachten tot ie in Nederland komt...

Heeft er trouwens ook iemand enig idee hoe je het spel met z'n 2-en kan spelen. Bij netwerk spiel schopt ie me terug naar Windows en met partyspiel wil het ook niet echt.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een Engels talige versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Laatst online: 12-06 20:22
Kick @$$ spel!
Enneh, zijn er hier dan toevallig mensen die Informatica aan de VU studeren? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
wel een paar keer gespeeld
wel leuk, maar als je niet heel veel bijkoopt is het al snel saai en heeft de een VEEL meer voordeel als de ander

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:40

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zijn inmiddels heel veel versies van Siedler (Kolonisten van Catan).
- kaartspel (tweepersoons, zijn ook uitbreidingssets van, heb ik weinig ervaring mee, kennis vindt het erg leuk)
- bordspel
van vier naar zes spelers, zeer de moeite waard
met bootjes, grappig, geeft meer toevalsfactor en je kan meer zieken
Staedte und Ritter, maakt het spel te complex, leuk idee, maar haalt het net niet, kan je beter Brittania spelen
- Sternfahrer, Siedler in de ruimte, toevalsfactor erg groot, leuk voor een paar keer, maar minder dan het origineel
- computerspel, grappig, maar niet echt uitdagend
Bij Fanaat hebben we al erg lang de Duitse versie. De Nederlandse bestond toen nog niet. Uitbreidingssets verschijnen ook eerst in het Duits. Vandaar dat het spel voor mij Siedler heet...
In september organiseren wij in samenwerking met de importeur de voorronden van het EK. Kijk maar op onze website.

[ edit ] URL werkte niet [/edit]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
ha, ik heb het 1x gespeeld en vond het zo leuk dat ik het zelf nagemaakt heb. :)
Is best speelbaar geworden, al zeg ik het zelf :)

Het is een leuk spel maar je moet het niet te vaak achter elkaar gaan spelen, want dan gaat het wel vervelen.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Maar niemand weet iets van een Engelse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 12:41

X-Terminator187

"Astalavista"

Op de computer heb ik het nog nooit gespeeld, maar als het ook maar half zo leuk is als het echte bordspel dan is het de moeite waard.
Kolonisten van Catan rulezzzz!!!

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Ik hoorde van me broertje dat die Stad en Ridder nu ook in de winkel lag, heeft iemand die al gespeeld?? Muv degene die em hier al noemde :)

en nee, ik kom nooit buiten de deur nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

Wiko

M'n bier is op :(

Er is ook een online java-versie:

http://www.infolab.nwu.edu/~thomas/java/soc/

Erug cool :)

/me == 42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14608

Mijn zus heeft het ook.
Wel lachuh spel.
Meteen de uitbreidingsset erbij gekocht en de Zeevaarders.

Gingen we het met 6 man doen.

Zaten er geen scheepjes bij voor die van de uitbreidingsset.
Das het enige minpunt van het spel.

Maar ik vind het een vet tof spel en het was meteen.
"He, dit lijkt wel op de settlers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Steden en ridders is in NL versie uit en hij is GAAF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
andere spellen van 999 zijn ook zeker wel de moeite waard (kolonisten oogt erg saai vind ik):

the Lord of the Rings is heeel gaaf: het enige spel dat ik ken dat je coöperatief moet spelen met 1 einddoel

Isis en Osiris is ook leuk, lekker simpel en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27905

Op donderdag 29 maart 2001 16:00 schreef weerdo het volgende:
Steden en ridders is in NL versie uit en hij is GAAF..
Ja, Steden en Ridders Roeleert zwaar.
Inmiddels meer fanaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:34
Ik heb het op de PSX (duits). Kan je beter op het bord spelen, gaat sneller (ruilen is een pain in the ass!).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25177

Catan addict here, alle uitbreidingen :) colonisten van catan + 6 spelers, zeevaarders + 6 spelers, steden en ridders + 6 spelers. een grapje van 500 piek, maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Vooral die laatste uitbreiding, Steden & Ridders roeleert zwaar mensen!!! Hiervoor moet eigenlijk ook een keer een soort congres/LKP (Local Kolonisten Party) komen, dat lijkt mij een heel stoer idee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 06:34
Op de bord versie heb je ook scenario's, Cheops en Alexander in een doos en in Duitsland nu ook Troje en nog iets in een andere doos.

Best goedkoop, je krijgt een hele nieuwe kaart (dubbelzijdig) en twee eigenlijke nieuwe spellen voor 3 tientjes.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17126

:) ik heb de engelse versie van Catan (ms-dos versie weliswaar) .. daarnaast is er op www.kolonisten.nl ook een hele gave netwerkversie te vinden .. kijk daar maar is .. als je interesse hebt in de ms-dos versie (singel player) mail me maar even .. is iets van 524kb zipped ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Er zijn weinig bordspelen leuker dan de Kolonisten van Catan!

... Ik heb hem ook op de pc gespeeld, waar ik hem weg heb... weet ik niet meer... maar het is veel leuker om hem echt op het bord te spelen. Dat is het helemaal!

Vooral de uitbreidings set is een Must voor de Die hard Kolonisten!

Ayo!

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25505

Ik ben ook een zeer ervaren speler... speel het bijna elke avond met een vaste groep vrinden die ook helemaal leip zijn van dit spel... zeer kewl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:34
Op donderdag 29 maart 2001 12:20 schreef Wiko het volgende:
Er is ook een online java-versie:

http://www.infolab.nwu.edu/~thomas/java/soc/

Erug cool :)
Hmm, die link werkt dus niet. Deze wel:

http://settlers.cs.northwestern.edu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Er is nu ook een on-line Steden en Ridders. Ik heb em nog niet echt getest, maar wel ff on-line gezet op me ftp. Het kan dus zijn dat de link niet werkt, maar dat komt dan door een reboot ofzo.

Hiero

//edit// alleen een beetje jammer dat de nummertjes te willekeurig op het bord worden gegooid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nog tipje dan
catan.pagina.nl

staan ook de onlineversie's op (netset en wancatan)

<edit> speel het ongeveer 2-4 uur per dag... nee gaat niet zo denderend met mijn studie :( </edit>

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
daar heb ik die steden en ridders ook vandaan :) Maar omdat je dan eerst moet inloggen enzo en omdat mensen lui zijn heb ik em ff zelf on-line gezet :)
Wel vreemd toen ik gisteren even keek... Met Wancatan zaten er 2 zessen en een 8 op 1 hoekpunt :(:( Ik denk dat het dus niet echt heel succesvol gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gewoon netset gebruiken dan :)
is ook de enige die ik speel....

http://www.van-andel.nl/catan/

en om tegenspelers te vinden

http://www.van-andel.nl/catan/index6.html

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie speelt er ook S en R en dan alleen het bordspel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
Op donderdag 29 maart 2001 16:29 schreef DinoPK het volgende:
...Isis en Osiris is ook leuk...
Dank je :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

Ik heb 1X Kolonisten zonder expansion met 4 man gespeeld , duurden wel een uur of 2 , maar het was een retegaaf spel von ik . Axis and Allies en Axis and Allies : European eidtion is ook wel vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 25 november 2001 01:10 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik heb 1X Kolonisten zonder expansion met 4 man gespeeld , duurden wel een uur of 2 , maar het was een retegaaf spel von ik . Axis and Allies en Axis and Allies : European eidtion is ook wel vet
Zonder expansion is echt vet saai, je kan zo weinig :)
en dan 2uur??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16
Catan is echt een chillen spel, het is alleen wel minder leuk als je niet 1 of meer uitbreidings pakketen hebt. Maar het is errug verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Gross Catan roelt!! Steden en Ridders, grootste scenario waarbij je 2x basisspel nodig hebt, 1x steden en ridders en de uitbreidingen voor 6 spelers. Vet kikke en garant voor aantal uren spanning. Tot de 18 punten dan :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6142

Info over de nederlandstalige CD-rom

"De kolonisten van Catan nu op CD-ROM

Afgelopen maandag heeft DENDA Multimedia b.v. de licentieovereenkomst met Catan Spiele GmbH voor de CD-ROM "De Kolonisten van Catan" getekend. De verwachting is dat deze CD-ROM nog vóór 10 december 2001 in de winkels ligt. De CD-ROM is geheel Nederlandstalig.

Het is een grootschalig project: er zijn in totaal acht karakters die ieder ± 1.500 zinnen zeggen. Deze zinnen moeten allemaal vertaald en ingesproken worden. En dat is niet alles. Het spel bevat 100.000 woorden en 8100 geluidsfiles, die allemaal naar het Nederlands moeten worden omgezet. Hiervoor zijn twee externe vertaalbureaus ingezet.

Het bordspel was in 1999 de winnaar van "Speelgoed van het jaar" en alle media voorspellen dat Catan het meest populaire kerstcadeau van 2001 wordt.

Productomschrijving:
Waan je in het tijdperk van de ontdekkingsreizen: jouw schepen hebben na een lange tocht vol ontberingen de kust van een onbekend eiland bereikt. Dit eiland heet Catan! Je bent echter niet de enige ontdekkingsreiziger. Ook andere onverschrokken zeelieden zijn bij de kust van Catan aangekomen: de kolonisatiestrijd is begonnen! De vrouwen en mannen van je expeditie stichten de eerste twee nederzettingen op het eiland. Het land is gelukkig vruchtbaar en rijk aan diverse grondstoffen. Met behulp van deze grondstoffen moet je straten en dorpen bouwen, die later tot steden uitgroeien.

Gaat het jou lukken om Catan te koloniseren?
Ruilhandel beheerst het leven op Catan. Van sommige grondstoffen heb je genoeg, andere zijn schaars. Je ruilt erts tegen wol en baksteen tegen hout - al naar gelang je nodig hebt voor je volgende bouwwerk! Ga voorzichtig te werk! Sticht je nederzettingen op de juiste plaatsen en ruil slim. Dan heb je meer kans om te winnen. Want ook je medespelers willen maar één ding: "Catan". Zorg dus dat jij de heerser van Catan wordt...!

Productinformatie:
Genre Strategisch en economisch simulatiespel
Verpakking DVD box EAN-code 9789056092726
Developer Funatics
Publisher DENDA Multimedia b.v.
Distributie DENDA Multimedia b.v.
Consumentenadviesprijs EUR 36,28, Hfl. 79,95
Releasedatum 10 december 2001
Verkrijgbaar bij Alle CD-ROM-verkooppunten in de Benelux

Features:
Singleplayer / Multiplayer (Netwerk, Internet)
Basisspel "De Kolonsiten van Catan" + "Zeevaarders"-uitbreiding
Aanpasbare isometrische 3D Detailaanzicht
Tutorial, Campagne, Scenario's, Vrij spel
Nieuwe Scenario's van Klaus Teuber
8 Computertegenstanders simuleren »menselijke« handelingen
Verschillende beeldschermresoluties

Systeemeisen:
IBM compatible PC: Pentium 200
32 MB RAM intern geheugen
Windows 95 of 98
DirectX compatible grafische geluids hardware
4 x CD-ROM drive
60 MB vrije ruimte op de harde schijf
Muis
geluidsboxen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08-2024
Het bordspel is toch veel leuker dan het computerspel??? vind ik bij risk in ieder geval en om nou met je hele familie achter je pc te kruipen is gewoon gaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Hoi,

Wij hebben kolonisten nu al een tijdje en sinds kort hebben we ook 'zeevaarders' gekocht. Zeevaarders is een hele logische uitbreiding die prima in het spel past.
Maar wat ik ook al zonder uitbreiding heb is dat ik vind dat het spel zo snel is afgelopen. Je hebt nauwelijks een paar steden of iemand heeft al 13 punten. Je kan het zelfs halen zonder 'het ruime sop' te kiezen. Dit vind ik jammer. Ik vind dus het puntenaantal veel te laag.

We zijn van plan om de derde (en leukste?) uitbreiding te kopen; Steden en Ridders. Komt er dan verandering in het spel. Ben je dan niet al gelijk klaar zodra je lekker in het potje zit?

Toch denk ik dat als je ultiem wilt Kolonisten, je toch zeker allebei de uitbreidingen moet hebben. Want een potje kolonisten ZONDER Zeevaarders kan ik me al niet meer op verheugen!

En nogmaals: Kolonisten ruleerd zwaar!

Bernaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Laatst online: 25-03 20:42
Zelfde geval hiero... hebben Basisset en Zeevaarders, maar Steden en Ridders lijkt me ook leuk! Baal altijd wel dat het al bij 10/12/13 punten stopt, maar dat zal wel nodig zijn omdat anders de grondstoffenkaarten zo hard gaan. :P

Oja, Lord of the Rings ook gekocht, maar niet meer gespeeld sinds Kolonisten in huis kwam. Toch maar weer eens doen, want het is echt wel een mooi spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32364

Idd Kolonisten is een heel gaaf spel en het is ook wel ziek hoeveel spellen er van verkocht worden ik zelf werkte bij interoys om wat bij te verdienen maar die spellen schieten over de toonbank iedereen schijnd het leuk te vinden en dus nu onderhand ben ik er ook wel verslaafd aan geraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Laatst online: 25-03 20:42
Op maandag 07 januari 2002 16:48 schreef Draxs een heleboel..
..
haha, ja best wel ziek eigenlijk.. ik geloof het best, want Steden en Ridders was al een tijdje niet meer te krijgen. Ik vind de sets wel een beetje prijzig voor wat je er voor krijgt, de Basisset en Zeevaarders had ik bij de AH gehaald met airmiles voor repectievelijk 27,95 en 25,95 geloof ik... dat was beter! :Y) Nu nog S en R...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36694

Op maandag 05 maart 2001 21:23 schreef Kaas het volgende:
Dat wordt dus weer wachten tot ie in Nederland komt...

Heeft er trouwens ook iemand enig idee hoe je het spel met z'n 2-en kan spelen. Bij netwerk spiel schopt ie me terug naar Windows en met partyspiel wil het ook niet echt.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een Engels talige versie...
Free record shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

voor review:

zie link in sig, dan naar reviews en dan naar CvC surfen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Kolonisten van Catan op de PC is toch minder goed uitgepakt dan wij (G4E) dachten,

Lees onze bevindingen HIER..

Hier ff een quote uit de review:
Natuurlijk zullen veel mensen vragen of het PC-spel het bordspel kan overtreffen, want het bordspel is uniek in elkaar gezet met veel spellen (zoals de eerder genoemde Monopoly en Risk) in zich. Het is daarom ook spel van het jaar 1996 en speelgoed van het jaar 1999 geworden. Het PC-spel heeft alles in zich dat het spel ook heeft behalve misschien wel het belangrijkste eigenschap van een bordspel, namelijk........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Tja, bordspel blijft leuker dan met z'n alle achter de pc...
Spel kan je ook meenemen enz, heb je geen computer voor nodig.

Maar zijn er al mensen met S&R? En wordt het spel dan langer/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18697

Op dinsdag 08 januari 2002 20:11 schreef bvwillig het volgende:
Tja, bordspel blijft leuker dan met z'n alle achter de pc...
Spel kan je ook meenemen enz, heb je geen computer voor nodig.

Maar zijn er al mensen met S&R? En wordt het spel dan langer/beter?
Wat heet leuker of beter, er komen wat extra elementen in het spel, en daardoor kun je dan ook bijvoorbeeld steden weer kwijtraken door de ridders. Ook heb je wat meer upgrade mogelijkheben bij S&R. Het spel duurt daardoor meestal wel wat langer.
Laatst een keer gespeeld met S&R en zeevaarders, en 6 persoons uitbereiding. 21.00 uur begonnen, en om 2.00 uur gestopt, want iedereen moest de volgende dag werken. Dus met nog meer uitbereidingen en met 6 mensen spelen kun je echt maximum tijden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

Ik vind het spel er op de PC wel erg cool uitzien, maar het is helemaal Nederlands, dus ook Nederlands gesproken :( en daar houd ik niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 09:23

me1299

$ondertitel

Op maandag 07 januari 2002 16:46 schreef TweakV het volgende:
Zelfde geval hiero... hebben Basisset en Zeevaarders, maar Steden en Ridders lijkt me ook leuk! Baal altijd wel dat het al bij 10/12/13 punten stopt, maar dat zal wel nodig zijn omdat anders de grondstoffenkaarten zo hard gaan. :P

Oja, Lord of the Rings ook gekocht, maar niet meer gespeeld sinds Kolonisten in huis kwam. Toch maar weer eens doen, want het is echt wel een mooi spel.
Wij thuis hebben het spel ook met 1 uitbreiding, weet de naam ff niet.. je hebt geen zee, alleen meer land en twee extra spelers.

Maar wat zitten jullie nu te blaten over het aantal punten dat je nodig hebt om te winnen. dat gooi je dan toch gewoon omhoog.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35277

Ik was al best wel lang bekend met het bordspel en heb sinds een week of 2 ook de game en ik moet zeggen dat het bordspel toch leuker is (misschien een beetje obvious :P).. Het is leuk om een paar keer te spelen, en multiplayer over je thuisnetwerkje is ook best leuk, maar t gaat toch snel vervelen... Geef mij maar het bordspel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 12-06 16:42

Skywalker

Use the force Luke!!

Check www.denda.nl dat is de uitgever. Ik heb hem ook en hij is erg verslavend!!

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Super spel..

Vind de bord versie toch wel wat hebben hoor..
Uitbreiding Steden en Ridders rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Op woensdag 09 januari 2002 00:39 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

Wij thuis hebben het spel ook met 1 uitbreiding, weet de naam ff niet.. je hebt geen zee, alleen meer land en twee extra spelers.

Maar wat zitten jullie nu te blaten over het aantal punten dat je nodig hebt om te winnen. dat gooi je dan toch gewoon omhoog.
Dat heet gewoon de uitbreiding voor 5/6 spelers, lol :)
Dat is verder geen uitbreiding voor het spel zelf...

Ik zou als ik jouw was met Zeevaarders beginnen... Ik een leuke toevoeging van het orgineel... Alleen wel jammer dat je ook weer als je met 5/6 spelers wilt spelen, ook weer een apparte zeevaardersuitbreiding ernaast moet kopen voor 5/6 spelers...(snap je m nog? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Op woensdag 09 januari 2002 23:24 schreef bvwillig het volgende:

[..]

Dat heet gewoon de uitbreiding voor 5/6 spelers, lol :)
Dat is verder geen uitbreiding voor het spel zelf...

Ik zou als ik jouw was met Zeevaarders beginnen... Ik een leuke toevoeging van het orgineel... Alleen wel jammer dat je ook weer als je met 5/6 spelers wilt spelen, ook weer een apparte zeevaardersuitbreiding ernaast moet kopen voor 5/6 spelers...(snap je m nog? :P )
Hmpf, dus als ik die zeevaarderszooi koop kan ik m'n oorsprongelijke uitbreidingszet weglazeren?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
nee hoor die kun je houden.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18019

Ik heb een Wan / Lan versie gevonden op het internet.
Volgens mij is het free ware en daarom heb ik het ook bij mij op de site gezet.
http://www.randr.nl/wancatan/wancatan.ace (2.2 MB)

Ik vind het heel verslavend. Kost me elke avond minstens een uur. Het is een netwerk spel, er bestaan geen computerspelers.

Happy Catanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Op dinsdag 06 maart 2001 20:05 schreef Kaas het volgende:
Maar niemand weet iets van een Engelse versie?
Ja Intertoys verkoopt ze dacht ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Op donderdag 10 januari 2002 00:07 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

Hmpf, dus als ik die zeevaarderszooi koop kan ik m'n oorsprongelijke uitbreidingszet weglazeren?
Nee, dan heb je dus én de uitbreidingdset voor het originele spel nodig (die heb je dus al) én een uitbreidingset voor zeevaarders... Dan krijg je gewoon dus extra bootjes voor die 2 spelers die je hebt...

Kijk je hebt:
- (gewoon) Kolonisten (4 spelers)
- uitbreiding voor meer spelers van (gewoon) Kolonisten (5/6 spelers kan je dan)

- Zeevaarders uitbreiding (voor 4 spelers)
- uitbreiding voor meer spelers van Zeevaarders (5/6 spelers kan je dan)

- Steden & Ridders uitbreiding (voor 4 spelers)
- uitbreiding voor meer spelers van Steden & Ridders (5/6 spelers kan je dan)

Dus als je met 5/6 spelers wilt, moet je bij elke uitbreiding van het spel, nog een 'spelersuitbreiding' kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Op donderdag 10 januari 2002 12:48 schreef Mr_W het volgende:
Ik heb een Wan / Lan versie gevonden op het internet.
Volgens mij is het free ware en daarom heb ik het ook bij mij op de site gezet.
http://www.randr.nl/wancatan/wancatan.ace (2.2 MB)

Ik vind het heel verslavend. Kost me elke avond minstens een uur. Het is een netwerk spel, er bestaan geen computerspelers.

Happy Catanning!
Maar het bordspel met vrienden blijft leuker... Heb je meer overzicht en controle over het spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5448

Ik heb zelf de nederlandse versie op de Pc...
Een stuk minder dan het bord spel. Het is allemaal zo langdradig. als ze met je willen ruilen duurt het allemaal zo lang "wil je echt niet met me ruilen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
nu maar wachten op quakee3arena the board game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Laatst online: 23:22

Exterazzo

Qeasy

Op donderdag 10 januari 2002 14:41 schreef mughato het volgende:
nu maar wachten op quakee3arena the board game.
pak een kans kaart:
'gooi 3 en je mag je buurman fraggen'

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
HAHA ja...

Maar settlers 3 (computer) lijkt best wel veel op kolonisten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Op donderdag 10 januari 2002 13:34 schreef bvwillig het volgende:

[..]

Nee, dan heb je dus én de uitbreidingdset voor het originele spel nodig (die heb je dus al) én een uitbreidingset voor zeevaarders... Dan krijg je gewoon dus extra bootjes voor die 2 spelers die je hebt...

Kijk je hebt:
- (gewoon) Kolonisten (4 spelers)
- uitbreiding voor meer spelers van (gewoon) Kolonisten (5/6 spelers kan je dan)

- Zeevaarders uitbreiding (voor 4 spelers)
- uitbreiding voor meer spelers van Zeevaarders (5/6 spelers kan je dan)

- Steden & Ridders uitbreiding (voor 4 spelers)
- uitbreiding voor meer spelers van Steden & Ridders (5/6 spelers kan je dan)

Dus als je met 5/6 spelers wilt, moet je bij elke uitbreiding van het spel, nog een 'spelersuitbreiding' kopen...
toon volledige bericht
Thanx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36594

Hmzzz
Ik moet die doos toch eens iets vaker tevoorschijn halen..
Uitbreidingen klinken zeer veelbelovend...
Ik heb trouwens ook Lord of The Rings liggen hier, voor 2 spelers geloof ik? Is dat een beetje te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Op dinsdag 08 januari 2002 20:17 schreef Basp het volgende:

[..]

Wat heet leuker of beter, er komen wat extra elementen in het spel, en daardoor kun je dan ook bijvoorbeeld steden weer kwijtraken door de ridders. Ook heb je wat meer upgrade mogelijkheben bij S&R. Het spel duurt daardoor meestal wel wat langer.
Laatst een keer gespeeld met S&R en zeevaarders, en 6 persoons uitbereiding. 21.00 uur begonnen, en om 2.00 uur gestopt, want iedereen moest de volgende dag werken. Dus met nog meer uitbereidingen en met 6 mensen spelen kun je echt maximum tijden halen.
Kijk, dat zijn de betere potjes, daar doe je het voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

kan iemand wat screens laten zien? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Op zondag 13 januari 2002 15:43 schreef mr.oncreatief het volgende:
Van het bordspel, lol?!

http://www.kolonisten.nl

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Op zaterdag 12 januari 2002 23:51 schreef SLC-Axe het volgende:
Hmzzz
Ik moet die doos toch eens iets vaker tevoorschijn halen..
Uitbreidingen klinken zeer veelbelovend...
Ik heb trouwens ook Lord of The Rings liggen hier, voor 2 spelers geloof ik? Is dat een beetje te spelen?
Schijnt ook leuk te zijn jah... Maar dat is voor heel veel spelers dacht ik... Is een bordspel waarbij je samen moet werken ipv tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Ik heb het spel zowel in bordvorm (inclusief steden+ridders en zeevaarders & gelijk ook maar de uitbreidingsset tot 6 spelers).

Maar ik heb een beetje een probleem:
Als ik het spel start onder WinXP gaat het mis zodra er gedobbeld moet worden.

Heeft iemand dit als eens eerder gehoord? En heeft iemand er per ongeluk een oplossing voor of moet ik maar dual-boot gaan draaien om het te spelen?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 17:32
Dit is echt het beste bordspel dat ik ooit gespeeld heb. Ik heb nu alle uitbreidingen die er zijn, waarvan de meste in het duits zijn. Dit is omdat het spel in Nederland s de laatste paar jaar verkrijgbaar is en in Duitsland al sind '95 of '96. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiney
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik ben ook helemaal Catan verslaafde :) heb alle uitbreidingen (behalve de uitbreidingen op de uitbreidingen, jaja, stelletje geldKloppers daaro bij die Tauber :{)

Maar er is ook een online versie te spelen tegen andere gasten, zal even de URL opzoeken...

[time passes]...[/time passes]

http://www.wannagame.com/catan

das de goeie, eerst moejje wancatan downen (kan ook netSet maar die vinnik minder) en dan wannaCatan, een soort ICQ voor Cataners. via wannaCatan kan je aan IP adressen komen voor wanCatan en die kan je dan invoeren om te speulen.

heel soms heb je een disconnectie probleem maar meestal kan je een leuk potje spelen, alle uitbreidingen zitten erin en je kan vanalles doen.

Wel volledig in't engels. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31
Op zondag 27 januari 2002 22:57 schreef Floris Diemel het volgende:
Ik heb het spel zowel in bordvorm (inclusief steden+ridders en zeevaarders & gelijk ook maar de uitbreidingsset tot 6 spelers).

Maar ik heb een beetje een probleem:
Als ik het spel start onder WinXP gaat het mis zodra er gedobbeld moet worden.

Heeft iemand dit als eens eerder gehoord? En heeft iemand er per ongeluk een oplossing voor of moet ik maar dual-boot gaan draaien om het te spelen?
Had ik ook, dit is een bekend probleem voor XP/2000 moet je ff de compabiliteit zetten op win98/me.

bron: de FAQ van denda.nl :+

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 12:57

joep_k

......

Op zondag 13 januari 2002 15:43 schreef mr.oncreatief het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jtjang/catan.jpg

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
ik heb afgelopen weekend zeevaarders gekocht, steden en ridders had ik al. Het spel is en blijft echt leuk!
Alleen is het jammer dat ik het spel meestal alleen met z'n tweeen kan spelen. Dan merk je het niveau-verschil tussen de spelers iets te goed.
Binnenkort krijg ik de PC-versie, puur als aanvulling voor wat variatie of voor als ik alleen ben ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Hier zijn wat ingame screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hans5818/gamers4ever/kolonisten/7l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hans5818/gamers4ever/kolonisten/3l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hans5818/gamers4ever/kolonisten/4l.jpg

Bron: Gamers4ever.net | Review; kolonisten van Catan | PC CD-ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46975

Misschien even voor de duidelijkheid: op www.wannagame.com is alles gratis ;)

Dit geldt niet alleen voor ons eigen produkt, de messenger (WannaCatan, waarmee tegenstanders gevonden kunnen worden), maar óók voor de niet door ons gemaakte gaming software: NetSet (grafisch wat minder maar heel stabiel), WANCatan (kun je ook Steden & Ridders mee spelen) en Java Settlers (voor als je geen Windows hebt of wilt). Zelfs voor de officiële Denda CDROM (maar die is niet gratis) zijn al online tegenstanders te vinden.

Maar dat kan ook bijna niet anders: we hebben al meer dan 1000 geregistreerde Catanners! Er zijn er elke avond wel een stuk of 40-60 online. Dus tegenstanders vinden is geen punt.
En je kunt je games nog ranken ook (kun je zien of je echt zo goed bent als je denkt dat je bent).

Kom het maar eens proberen. Je hebt geen idee hoe leuk het is!

Groet,

OleMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46272

BLAAT, spam spam spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40814

ik heb inmiddels de nederlandstalige cdrom van catan.
perfect spel alleen lukt het me niet om via de tcp/ip internet verbinding met een vriend te spelen.
ook via de msn werkt deze functie niet. ligt dit misschien aan een evt. firewall of aan een ander poortadres??
iemand met dezelfde problemen en evt. oplossingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

Op dinsdag 08 januari 2002 21:08 schreef Mage het volgende:
Ik vind het spel er op de PC wel erg cool uitzien, maar het is helemaal Nederlands, dus ook Nederlands gesproken :( en daar houd ik niet zo van.
maakt bij dit soort spellen neit veel uit. of je nou NL hebt of UK, geluid is tog bijna nooit subliem maar dit soort spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Op dinsdag 29 januari 2002 09:02 schreef Mr.Player het volgende:
BLAAT, spam spam spam
Zeg iets nuttigs of zeg niets!

Voor mensen die (alleen :D) over catan willen lullen; Er is ook een forum op http://www.kolonisten.nl waar je al je catan-uitlatingen kwijt kan!

Verder heb ik zelf nu ook alle uitbreidingen en het is heel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58984

een technies vraagje ?.
heb een netwerkje xp (pc) en 95 (laptop).
laptop heeft geen cdromstation.
op de pc is het spel (orgineel) al geinstaleerd, werkt prima.
nu ga ik via de laptop de cdrom benaderen van de pc, start de cdrom en klik op instal, so far so good.
wanneer dit klaar is, zie ik dat hij het spel heeft geinstaleerd en wil het op de laptop opstarten.
Niet dus, geeft allerlei fout melding.
Je kunt het spel ook van cd spelen, heb dit ook geprobeert
maar dan geeft hij weer andere fout meldingen.
missing files bla bla bla.

Iemand een idee ?

andre
Pagina: 1