Tatung lcd tv 32 inch hoge piep in standby stand

Pagina: 1
Acties:

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:26
Hoi,

Ik heb de zoek functie al gebruikt en kom wel topics tegen met een soort gelijk probleem alleen heb ik nog niet echt eruit kunnen halen of dit nou normaal is of niet.

Als wij de tv uit hebben staan dan hoor je (je moet wel goed luisteren om het te horen want het is niet echt heel hard) een hele hoge pieptoon uit de tv komen. Het komt niet uit de speakers maar echt uit de achterkant/bovenkant van de tv.
Dit geluid is ook hoorbaar als de tv aan staat en je het volume zacht hebt staan (lees bijna uit). Als je het volume aan zet hoor je er niks van maar dat lijkt me logisch :P

Mijn schoonouders en ik hebben dezelfde tv en hebben beide dit "probleem".

De tv zit in een geaard stopcontact (heb ook in een ongeaarde getest).

Tevens getest als je alleen de stroomstekker erin hebt zonder overige kabels zoals hdmi en scart en antennekabel.

Is dit normaal of hebben we 2 slechte exemplaren gekregen?

[ Voor 11% gewijzigd door knorde op 08-09-2008 16:34 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

Zou een spoeltje kunnen zijn die nogal trilt of ergens tegen aan trilt. Als je garantie hebt zou ik Tatung even bellen en een monteur laten langskomen. Als die het niet kan verhelpen zou ik een nieuw toestel claimen. Overigens is het goed mogelijk dat beide toestellen uit een clechte batch komen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:52
spoeltjes die fluiten :Y

Even openmaken, stroom erop zetten (oppassen dat je geen optater krijgt) en het spoeltje waar het geluid vanaf komt even wat druppels secondenlijm / siliconenkit ofzo op doen.

Zo kan een spoel eruit zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.lakewoodconferences.com/direct/dbimage/50159274/Transformer_and_Inductor.jpg

^^ Dit alleen doen als je geen garantie meer hebt, en geen andere TV kan krijgen natuurlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2008 16:37 ]

• knorde
Dit is dus niet normaal begrijp ik?

Ik heb de tv net 2 weken en dit al vanaf het begin.
Tatung toen gebelt en die zegt dat het normaal is bij lcd tv's.

Maar het zit me toch niet lekker vandaar dat ik het even vraag :)

Verwijderd

knorde schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:38:
Tatung toen gebelt en die zegt dat het normaal is bij lcd tv's.

Maar het zit me toch niet lekker vandaar dat ik het even vraag :)
Je toestel zal er niet eerder door stuk gaan ofzo maar het antwoord van Tatung zelf vind ik niet helemaal koosjer. Nee, het hoort niet en nee, je hebt recht op een ander toestel, anders hadden ze maar beter moeten opletten bij de kwaliteitscontrole in de fabriek :)

Zoals als gezegd is, secondenlijm kan een oplossing zijn maar je moet het zelf kunnen en durven. Maar hou er wel rekening mee, je garantie vervalt dan en zal Tatung je ook vriendelijk naar de deur verwijzen.

Je kan ook nog even met de winkel kontakt opnemen waar het toestel gekocht is, laat die het anders maar fijn uitzoeken met Tatung voor een oplossing. Kom je er dan nog niet uit dan zou ik het verhaal even op papier zetten en aangetekend naar Tatung versturen en dat je binnen 3 weken een antwoord van ze wil. Ik vraag me af of ze op papier durven te setllen dat het "normaal" is.

Je schiet er allemaal niks mee op maar Tatung leverd gewoon een ondeugdelijk apparaat imho en ze moeten het netjes oplossen. Dat ze al niet eens een monteur ervoor willen langs sturen begrijp ik niet zo goed, kortom, slechte service.

• knorde
Net contact gehad met het bedrijf waar ik het vandaan heb.
Hun vonden dat het idd niet goed is en ze komen het omruilen.
Erg netjes, krijg dus een nieuwe.

Met hulde aan het bedrijf waar ik ze gekocht heb.

Zo kan het dus ook!

Ik laat nog wel even weten hoe het afgelopen is :)

• knorde
Gisteren nieuwe gekregen en nu is het perfect!

Ik ben dus erg blij met de omruil :P

Verwijderd

knorde schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:20:
Gisteren nieuwe gekregen en nu is het perfect!

Ik ben dus erg blij met de omruil :P
Netjes en zoals het hoort :) Succes
Pagina: 1