Acer Aspire 1703SM_2.6 extra video memory van mobo ?

Pagina: 1
Acties:

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb van iemand een laptop gekregen, beetje een oud beestje, een Acer Aspire 1703SM_2.6 dus.
Originele 80Gb HD
Er is wel 1Gb geheugen bijgeprikt, dus 1,5Gb totaal.
De laptop heeft wel de extra optie van een Geforce FX Go5600 64Mb.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te internetten en stuff, en natuurlijk World of Warcraft !
Dit draait met alles op laag nog niet echt geheel lekker helaas.
Nou heb ik gehoord dat het geheugen voor dat ding is op te schroeven, dit gebeurt dan dmv het normale geheugen van de laptop. Ik denk toch dat het wel enig verschil zal maken, al verwacht ik natuurlijk geen enorme verschillen.
Ik heb me helemaal suf gezocht, maar kan erg weinig vinden, het meeste wat je vindt gaat over OF de HD die niet groter kan dan 120Gb, of het normale geheugen upgraden, wat kinderspel is.
Ik heb al in de (zeer beperkte) BIOS zitten neuzen, maar daar heb je dus niets aan.
Ook bij de site van Acer wordt je niks wijzer.
Iemand enig idee of het kan, en zo ja, hoe, of waar ik een handleiding of programma kan vinden om dit te doen ?
Alvast bedankt !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de kaart shared videogeheugen heeft kun je vaak nog wel wat meer toewijzen. Heeft het ding gewoon dedicated geheugen (wat volgens mij hier het geval is) dan kun je het vergeten.

• gabiballetje
Ik durf het niet te zeggen, de manual zegt er niks over, de manual is trouwens sowieso ongeveer so useless als maar zijn kan.
Staat zelfs niet in wat voor geheugen er in kan, of hoeveel, lekker nuttig he.
Maar met zoeken kom je een eind dat wel.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:24
wordt videokaart wel eens ondersteund door het spel?

Specs!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gabiballetje schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:21:
Ik durf het niet te zeggen, de manual zegt er niks over, de manual is trouwens sowieso ongeveer so useless als maar zijn kan.
Staat zelfs niet in wat voor geheugen er in kan, of hoeveel, lekker nuttig he.
Maar met zoeken kom je een eind dat wel.
Het is redelijk makkelijk uit te zoeken. Kijk hoeveel geheugen erin zit, en kijk wat je overhoudt in je OS.
Je hebt nu 1,5GB, dat is 1536MB. Dat betekent dat je 1472MB overhoudt als je videokaart 64MB gebruikt.

• gabiballetje
Het spel heeft er in ieder geval geen enkel probleem mee, behalve dat hij wat traag is.
Het gaat niet eens zozeer om dit spel specifiek, maar of het uberhaupt mogelijk is.
Maar om het maar ff te spammen:

Video:

* Minimum: 32MB 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA GeForce 2 class card or above
* Recommended: 64MB VRAM 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability, such as an NVIDIA GeForce FX 5700 class card or above

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:24
Dat niet te soepel loopt kan ook wel, videokaart is zeker niet de snelste meer, en de processor zal ook wel niet de nieuwste zijn. Daarbij vraag ik me af of WoW zou draaien op GeForce 2, al staat het inderdaad op de site van WoW...

Wat van instellingen staat WoW op? En wat haal je kwa frames?

Specs!

Pagina: 1