Meer push uit Quadro NVS 135m?

Pagina: 1
Acties:

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 08:53
Beste kenners,

ik heb een dell d630 laptop met een quadro nvs 135m kaart. Deze laptop is voor 'zakelijk gebruik', maar dankzij de processor, 2 gig geheugen en het 3d kaartje wat erin zit, nog goed genoeg om Live for Speed aan mijn racesimulator te hangen! Lekker portable, ideaal.

Maar, Live for Speed draait op elke resolutie (tot 1440x900) met zo'n 80fps. Perfect. Maar zodra ik de antialiasing aanzet (vanaf x2) dropt de framerate tot onder de 30. Zelfs op 1024x768 Jammer.

Is het zo dat ik dit gewoon moet vergeten met dit kaartje? Met een beetje AA is het beeld op de beamer namelijk stukken rustiger.

Ik heb gelezen dat de quadro kaarten andere (langzamere) drivers hebben/je zou de drivers van de 8400GS kunnen gebruiken. Maar hoe gaat dit in zijn werk dan? Of is t gewoon kwestie van een ander PC tje kopen waar ik LFS op kan draaien? :)

Thanx!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat ding is niet bedoeld om (serieus) mee te gamen, en dat merk je inderdaad zodra je wat meer vraagt. Ik vraag me af of "echt" 8400GS drivers hier wat aan kunnen veranderen, want ook die is eigenlijk te traag voor dit soort zaken.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
De nVidia-drivers voor 8400-kaarten kan je gewoon downloaden van de nVidia-site. Je kan proberen deze te installeren maar ik verwacht dat dit niet zal lukken.

Wellicht moet je je Quadro-kaart eerst flashen naar een 8400. Dan zal je pc ook gewoon een 8400-kaart zien.

• RielN
Exorcist schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:58:
Dat ding is niet bedoeld om (serieus) mee te gamen, en dat merk je inderdaad zodra je wat meer vraagt. Ik vraag me af of "echt" 8400GS drivers hier wat aan kunnen veranderen, want ook die is eigenlijk te traag voor dit soort zaken.
Nee ok. Echt serieus gamen valt dan wel mee, mij leek LFS niet zo zeer vragend :) Maar waarom bouwen ze er dan AA functies in als ze t niet trekken :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

RielN schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:07:
[...]

Nee ok. Echt serieus gamen valt dan wel mee, mij leek LFS niet zo zeer vragend :) Maar waarom bouwen ze er dan AA functies in als ze t niet trekken :)
De snelheidsmeter in mijn auto gaat ook tot 250, maar dat haalt het ding niet...waarom bouwen ze het dan in? ;)

• RielN
Got the point :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
Je kunt proberen de laatste nVidia drivers te downloaden voor de GeForce serie en dan op www.laptopvideo2go.com een aangepaste INF downloaden die de Quadro 135M support.
Die aangepaste INF kun je hier maken: http://www.laptopvideo2go.com/enhancer

De nVidia drivers unzippen en de aangepaste INF file bij in die map plaatsen.

Success :)

[ Voor 12% gewijzigd door Flappie op 08-09-2008 16:40 ]

Pagina: 1