De Vraag: Hoe trek ik een nieuwe CAT 6 utp kabel(8 aders) i.p.v. telefoonkabel(4 aders) door een bijna overvolle interne PVC buis die in de muur zit tussen twee meterkasten (een van de meterkasten bevind zich buiten de woning en de andere binnen de woning in een afstand van minder dan 10 meter).
Men zou kunnen denken: gebruik die telefoonkabel als trekveer om CAT 6 kabel erdoor heen te trekken.
Nopes, het werk niet. niet dus.
Waarom niet?, omdat: there is a catch!
Interne PVC buis(in de muur , tussen meterkast buiten mijn woning en meterkast in de woning) is propvol. Hoe?: behalve een 4 draads telefoonkabel zit er ook een dikke elektricteitskabel.
Wie op aarde in godsnaam trekt een elektriciteitskabel samen met de telefoonkabel in een buis?
vraag niet aan mij maar aan die stupid aannemer.
Dus daarom niet. Omdat telefoonkabel misschien breekt en dan heb ik de poppen aan het dansen.
mee eens?
Wie heeft er een oplossing voor? wat gaat me kosten?
Men zou kunnen denken: gebruik die telefoonkabel als trekveer om CAT 6 kabel erdoor heen te trekken.
Waarom niet?, omdat: there is a catch!
Interne PVC buis(in de muur , tussen meterkast buiten mijn woning en meterkast in de woning) is propvol. Hoe?: behalve een 4 draads telefoonkabel zit er ook een dikke elektricteitskabel.
Wie op aarde in godsnaam trekt een elektriciteitskabel samen met de telefoonkabel in een buis?
vraag niet aan mij maar aan die stupid aannemer.
Dus daarom niet. Omdat telefoonkabel misschien breekt en dan heb ik de poppen aan het dansen.
Wie heeft er een oplossing voor? wat gaat me kosten?