Toon posts:

Wijzigen bestanden op netwerkschijf lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! :)
Het onderwerp legt het al bijna uit, maar wat uitgebreider zit het zo:

Mijn vriend en ik hebben allebei een laptop (een met XP en een met Vista). We hebben ook een netwerkschijf met allerlei mapjes en bestanden erop (duh). Nu downloaden we wel eens wat O-) en zo kopieren we allebei mapjes en bestanden naar die schijf. Het is nogal een warboel geworden en dus wil ik eigenlijk de bestanden die we al bekeken hebben in een ander mapje zetten dan de nieuwe bestanden.

Maar, als ik een mapje wil verplaatsen (vanuit de laptop met XP) zegt hij steeds dat het thumb bestand niet kan worden verplaatst. Ik kan het natuurlijk kopieren, maar dat duurt 20 keer zo lang. Bovendien kan ik dan het dubbele bestand niet wissen. Vanuit de laptop met Vista krijg ik alleen toestemming voor de mapjes die ik er ooit zelf vanaf die laptop op heb gezet.

Weet iemand hoe ik de mapjes toch kan verplaatsen? Ik vind het onuitstaanbaar dat ik niet zelf kan bepalen waar mijn bestanden komen te staan (die besturingssystemen worden echt te bijdehand).

Nogmaals: het gaat om een netwerkschijf, dus ik kan niet gewoon rechts op de schijf klikken en zeggen "andere gebruikers mogen mijn bestanden wijzigen".

Bij voorbaat dank! :*)

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07-2025
Klinkt als NTFS rechten probleem...

Ga naar de netwerk folder (lokaal, dus niet de netwerkschijf), zet zo nodig Eenvoudig bestanden delen uit (Extra->Mapopties->Weergave). Eigenschappen, Beveiliging en voeg 'Iedereen' (of 'everyone' als je Windows engels is) met alle NTFS rechten toe.

Laat maar weten of je iets hebt aan deze wazige uitleg :P

Edit: bedacht me opeens dat je ze waarschijnlijk ook op alle onderliggende objecten moet toepassen:

In het kort even:
Nadat je 'Iedereen' toe hebt gevoegd:

Eigenschappen > Beveiliging > Geavanceerd > Bewerken > Selecteer 'Iedereen' met de juiste machtigingen en vink de optie die net verschenen is aan > Ok x3

[ Voor 31% gewijzigd door Alpha- op 08-09-2008 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou we hebben precies gedaan wat je zei, dit weekend er even de tijd voor genomen. Maar... nee hij doet het nog steeds niet. Er zit een programma bij, Mionet, zou dat dwars kunnen zitten en de settings kunnen overrulen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:34:
Nou we hebben precies gedaan wat je zei, dit weekend er even de tijd voor genomen. Maar... nee hij doet het nog steeds niet. Er zit een programma bij, Mionet, zou dat dwars kunnen zitten en de settings kunnen overrulen?
De hierboven genoemde suggestie gaat ervanuit dat je een mapje deelt, en dat je daarmee netwerkschijf bedoelt.

Uit het verhaaltje 'mionet' begrijp ik dus dat het om een WD World netwerkharddisk gaat.

Je zal toch de rechten goed moeten zetten, of de groepenindeling goedzetten. Nu lijkt t erop dat alleen files waar jij de eigenaar van bent (Dus die door jouw erop gezet zijn) verwijderd mogen worden.

Dus zoek eens binnen Mionet (of webbased als die wd world dat heeft) naar de rechten per map.

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 14-09-2008 17:23 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

Heb je al een geprobeerd de schijf even van het netwerk te halen, en even de aanpassingen te doen en m daarna weer terug te hangen?

Ik heb hetzelfde al eens gehad met een freecom NAS.

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaan we proberen, bedankt voor de tips!

De PC is nu even heel erg bezet (werk, werk en werk). Jullie horen binnenkort of het is gelukt!
Pagina: 1