Werkende VGA werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• simen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 14:13

simen

nemi.artstation.com

Topicstarter
Ik zit met een probleem. (Het zal weeres niet)

Ik heb voor een collega in nood een pc in elkaar geknutseld nadat ik concludeerde dat het moederbord of processor kapot was. Deze conclusie omdat het wisselen van videokaart, geheugen of voeding geen verschil maakte en het apparaat startte niet op.

Ik heb er een nieuw moederbord in gezet (Asus P5B-SE), een C2D 7200 en 2gb kingston reepjes ddr2.

In elkaar gezet, aangesloten, opgestart en ditmaal draait de PC wel. Echter geeft ie geen beeld. Ik heb de videokaart (een gf6600 pcie) ook in mijn eigen rig geprobeerd maar het wilde niet baten (hij werkt dus gewoon). De monitor is in orde.

Het enige waarvan ik weet dat het anders zou moeten is de voeding, namelijk een 20-pins. De pc start wel op dus ik dacht niet dat het daaraan zou liggen. Ben wel bereid een betere voeding te proberen maar dit kost weer tijd en moeite, ik wil dus eerst graag weten of dit duidelijk de oorzaak is of dat er iets anders mis kan zijn.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Soms kun je alleen ergens achter komen door dingen te proberen, niet alles valt direct ergens naartoe te herleiden. En ja, dit kan zeer zeker de voeding zijn.

• simen

simen

nemi.artstation.com

Topicstarter
Isw het ook zo dat de 4 pinnetjes die later toegevoegd zijn bedoelt zijn voor de videokaart? Ik kan het me goed voorstellen, maar toch vind ik het raar dat de pc wel gewoon blijft draaien,,

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bedoel je nou dat je een 24-pins mobo op een 20-pins voeding probeert te draaien?
Dat lijkt me nou niet echt handig...

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:24
Geen 24pins in andere pc hangen? Probeer deze voeding dan eens in die pc. Kom je der makkelijk achter, tis even werk, en je weet het dan zeker, zonder onnodig geld uit te geven ;)

Specs!

• simen

simen

nemi.artstation.com

Topicstarter
Ik heb al een 24-pins voeding aangeschaft... of eigenlijk mijn collega, hij is er nu mee aan de slag. Ik zal jullie laten weten hoe het afloopt, bedankt voor de hulp so far!
Pagina: 1