PC blijft opnieuw opstarten en brandlucht is te ruiken

Pagina: 1
Acties:

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Het volgende probleem:

Ik heb mijn oude pc aan een vriend verkocht, maar nu start ie niet meer op, wat natuurlijk vervelend is.

Toen ik de pc verkocht waren er al wat problemen. De voeding werd heet en hij sloeg regelmatig af. Ik heb een nieuwe voeding in de pc gehangen en het probleem leek opgelost. Ook heb ik nieuwe, goede koelpasta tussen de cpu en de koeler gesmeerd. Daarna bleef de pc koel en draaide stabiel.

Dat was een paar maanden geleden en nu is het alsnog fout gegaan. Wanneer je de pc nu opstart beland je in het scherm dat vraagt of je in veilige of normale modus wilt opstarten, als je vervolgens probeert normaal op te starten slaat de pc af voordat je in windows bent. Veilige modus zou ik nog moeten proberen, het toestsenbord is usb aangesloten, dus ik kon de veilige modus vooralsnog niet selecteren.

Daarnaast, als je hem tijdje aan laat staan, begint er een lichte brandlucht te ontstaan.

Het is mij na mijn, op het eerste gezicht, succesvolle ingreep enkele maanden geleden onduidelijk wat er aan de hand kan zijn.

Heeft iemand een idee? Of tips hoe ik systematisch kan ontdekken waar het probleem ligt en hoe ik het kan verhelpen?

• geforce5_guy
  • Niet online
Beginnen bij hangen en opstarten problemen FAQ.

Draaien alle fans nog ? Dus van je cpu / chipset / grafische kaart ?

Als je kast open hebt zie je dan waar het vandaan komt ?

[ Voor 13% gewijzigd door geforce5_guy op 08-09-2008 15:23 ]

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beetje nutteloze reactie, nietwaar?

[ Voor 76% gewijzigd door Thandor op 08-09-2008 15:47 ]

Burp

• Funk414
Alle fans draaien (kast, cpu, videokaart, koeling) en het lukt me niet om precies te traceren waar de lucht vandaan komt :(

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

@TS: Ik zou eerst eens in veilige modus opstarten en op spyware/virussen scannen en zorgen dat de Windows installatie weer goed werkt. Het klinkt in ieder geval of die aardig om zeep geholpen is, wellicht is een herinstallatie sneller en beter.

Verder daarna op zoek naar de lichte brandlucht. In eerste instantie zou ik dit zoeken bij de voeding, maar check ook elco's e.d. op het moederbord. Met een werkende Windowsinstallatie kun je ook temperaturen e.d. checken.

In ieder geval is het handig de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ter hand te nemen en volledig door te lopen.

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 08-09-2008 15:47 . Reden: linkje ]

Rail Away!

• Funk414
Deze had ik nog niet gevonden. Bedankt, ga ik doornemen.
Pagina: 1