Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Obj-C] Basic Core Data formatting probleem

Pagina: 1
Acties:

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Nu is het probleem met Basic Core Data dat er geen code is om hier neer te kalken, dus ik kan het het beste beschrijven met een verwijzing naar het boek waar ik in bezig ben;

- Boek: Cocoa programming for Mac OSX, page 180, Basic Core Data

Ontzettend simpele manier om een database te maken, echter krijg ik een "Formatting error" als ik de prijs van een auto probeer in te voeren. Ik heb alle stappen goed gevolgd en het lijkt een probleem met de Formatter die ik op de cel heb gegooid. Weet iemand mij een richting te geven om te zien welk gedeelte daar een conflict kan veroorzaken?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Behalve een vage verwijzing naar een boek dat maar weinig mensen zullen hebben kun je vast wel wat meer vertellen over wat je aan 't doen bent en gedaan hebt?
De enige zinnige opmerking die ik aan de hand van deze gegevens kan geven is dat het me lijkt te zitten in een 'locale' instelling. Dus getallen in NL of EN/US notatie (zie ook Getallen en talstelsels FAQ)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 08-09-2008 14:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 09:57
Laat anders een screenshot zien van je inspector, zodat we de opties van je formatter kunnen zien. En laat zien wat voor getal je invoert waarbij je de formatting error krijgt.

Je weet dat wanneer een formatter kiest zoals in het boek, met een $-teken ervoor, dat je die zelf ook in moet vullen, omdat je anders een error kan krijgen inderdaad?

Zet gewoon wat screens neer, want op deze manier zien we inderdaad helemaal niks van wat je gedaan hebt...

• vgroenewold
Excuus voor het vage gebeuren (alhoewel de pagina e.d. erbij stond), maar ik had gehoopt op mensen die het boek hadden (vrij populair voor Cocoa), screenshot erbij had ik zeker kunnen doen, dacht alleen dat dit ietwat veel van het goede was om mee te beginnen. ;) Het maakt niet uit wat voor getal ik invoer (qua waarde), gewoon een decimal.

Screenshot formatter window: http://gallery.me.com/supernov#100022

[ Voor 16% gewijzigd door vgroenewold op 08-09-2008 21:23 ]

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 09:57
Volgens mij is het dus zo dat je nu dus ook werkelijk een waarde van €10,00 moet invullen, dus met het euroteken erbij. Ik had dat in ieder geval bij een formatter met een procentteken, zonder procentteken pakte hij hem niet en gaf een error.

Zal van de week ook eens dat voorbeeld uitwerken :)

• vgroenewold
Dat zou ik vrij apart gedrag vinden dan, ik zou het logischer vinden wanneer de formatter het teken er zelf voor zou plaatsen. Anyway, ik heb in de formatter eens dat vreemde teken weggehaald voor de #-tekens van het verwachte format en nu accepteert hij de waarde wel, alleen geen teken. Dit kan toch niet de normale gang van zaken zijn... wie typed er nu een dollar danwel euro-teken voor een bedrag?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
vgroenewold schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:55:
wie typed er nu een dollar danwel euro-teken voor een bedrag?
Euh; jij geeft in de formatter aan dat je een currency teken wilt hebben in de invoer hoor :? Daar dient dat currency teken (¤) nou eenmaal voor...

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 10-09-2008 23:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• vgroenewold
Klopt, en daar hoef je niet al te verbaasd over te zijn, ik ben nog lerende, maar ik vind dat dus een vreemde gang van zaken in het boek. Je moet toch gewoon kunnen aangeven dat je een decimal kan invoeren en de formatter er vervolgens een Euro voorzet? Die optie zie ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door vgroenewold op 11-09-2008 12:36 ]

Pagina: 1