draadloze router op bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

• jamilro
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-04-2017
sinds kort woon ik in een studentenhuis.. het internet is hier bekabeld vanuit een versatel modem.. zelf heb ik nog een draadloze router van q-tec staan. is het mogelijk om hiermee een draadloos netwerk op te zetten? Ohjaa tussen de modem en mijn draadloze router zit nog een router..

Alvast bedankt! :)

[ Voor 12% gewijzigd door jamilro op 08-09-2008 14:26 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

ja, zolang je maar niet met je dhcp in de zelfde range zit als het bestaande netwerk.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 14:37
brid schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:13:
ja, zolang je maar niet met je dhcp in de zelfde range zit als het bestaande netwerk.
Gezien het feit dat het een ROUTER is mag dat best :)
Wel even de router via de wan poort aansluiten dan, maar goed het zou het verhaal nodeloos ingewikkeld maken.
Router even vertellen dat die geen dhcp moet doen, en zijn wifi settings instellen. Eventueel nog een lan ip instellen zodat je hem achteraf nog kunt beheren. Dan aansluiten op een van de lan poorten en gaan.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

nsa1984 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:23:
[...]

Gezien het feit dat het een ROUTER is mag dat best :)
Toch niet. Een router kan namelijk niet routeren tussen 2 dezelfde subnetten. Hij kan dan totaal niet weten welke kant een pakketje op moet.

@TopicStarter..
Welkom op GoT.
Leuk dat je er bent, maar helaas heb je blijkbaar niet goed de Het algemeen beleid gelezen.

Als je namelijk een beetje had gezocht op het forum was je deze vast en zeker tegen gekomen.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
We verwachten namelijk een beetje eigen inzet van de gebruikers. GoT is geen helpdesk waar je even snel wat kan dumpen. Hou daar in het vervolg rekening mee..

Dit topic is gesloten.