[Abel] Hulp nodig bij (eventuele) juridische stappen

Pagina: 1
Acties:

• DiviNe187
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 17:37
Hoi!

Ik heb net even de faq doorgelezen waarin stond;

Geen opsom- en onzintopics, hieronder vallen o.a
- topics over storingen van websites / diensten

Nu hoop ik niet dat dit hier onder valt :) Maar ik probeer het toch.
( het gaat immers om de maatregelen die ik wil nemen en niet het verhaal zelf, maar het geeft een prima beeld van wat er aan de hand is. )

Sinds een paar maanden heb ik een 20mbit Abel Telecom verbinding.
Eigenlijk was er een maand of 2 geen vuiltje aan de lucht... tot 3/4 maanden geleden...

Het begon op een zonnige dag, toen ik lekker WoW aan het spelen was... ineens plof internet weg. Ik denk oke.. geen probleem. Ik w8 10 seconden, en hey hij is er weer! Verder spelen dus!

Maar helaas werd 10 seconden later mijn pret weer bederft door weer een disconnectie.
Na de 2e disconnectie ben ik maar even wat gaan drinken en eten O-)

Toen ik terug kwam merkte ik op dat mijn computer binnen 10 minuten al een leuke 20 keer was gedisconnect.
Hier begon het allemaal... Sindsdien alleen maar meer last van.. 2 uur geen enkel probleem... daarna 2 uur lang elke minuut een disconnectie...
Oplopend tot een aardige 150/200 disconnecties per dag (op een goeie dag)

Maargoed... zo ging het dus maandenlang, zelfs na het klagen en het laten zien van mijn fritzbox log durfde ze nog te zeggen dat het probleem bij mij lag.
Na dit alles (geprobeerd) duidelijk te maken is het nog steeds niets verbeterd na 3/4 maanden van het melden van het probleem. (4/5 nieuwe firmware's voor de bijgeleverde siemens modem die hun vanaf het hoofdkantoor installeerde was ook nutteloze moeite, maar ik liet het gaan.. want volgens hun verbeterde dat al een hoop... niet dus.. aangezien mijn fritzbox ook moeite heeft en het dus niet aan mijn kastjes ligt (de fritzbox en de geleverde siemens gigaset)

Hun hebben mijn verbinding toen van 20mbit naar 10mbit gegooid, met erbij te vermelden dat het onmogelijk was om een 20mbit verbinding naar mijn locatie te sturen op een stabiele manier. (waarom eerste 2 maanden wel en daarna niet?)

Eergisteren viel mijn internet er een complete dag uit, heb de router de volgende dag de halve dag uitgezet en rond 12 uur savonds weer aangezet en toen was de verbinding er weer.

Nu keek ik op speedtest.nl want ik vond het browsen erg langzaam gaan.. en kwam ik erachter dat mijn verbinding nu download met 114kbps en upload met 93kbps.

Jullie begrijpen dat dit onacceptabel is, ik heb ook nooit gevraagd om de verlaging van de verbinding, ik heb hun zelfs gezegd dat ik liever de 20mbit terug wil als het zo moet want het verschilt toch helemaal niets in stabiliteit.

Nu dus de vraag... Hun hebben zich zeer nalatig gedragen tegenover mij, het laatste bericht wat ik ooit kreeg van hun support systeem is dat hun de netwerkleveranciers het hebben laten weten (weer al) en dat hun er naar zouden kijken en daarna contact met mij zouden opnemen (dat werd begin augustus gezegd) Dat is uiteraard nooit gedaan.

Nu heb ik al aan hun gevraagd of het mogelijk is om ook een half prijskaartje te krijgen voor de halve service die hun leveren, maar dit ging helaas niet door.. volgens hun kan ik hun op dat gebied niets maken en ben ik tot het contract afloopt of geschonden word eraan vast genageld.

Nu is dus mijn vraag of ik hier iets mee kan, zou ik hun aansprakelijk kunnen stellen voor nalatigheid of het niet kunnen leveren wat hun adverteren. Ik bedoel mag een bedrijf reclame maken voor internet van 20mbit op een locatie waar ze dat helemaal niet waar kunnen maken?

Kan iemand dit misschien een beetje ophelderen voor mij? Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ik kom er zelf niet echt helemaal uit (dat is uiteraard waar ze op uit zijn)

http://abeltelecom.nl/index.php?pageID=213
Let op 6.2, als ik het goed lees kan ik dus wel om een half prijskaartje vragen? "Als" hun dat willen?

Ben ik verloren of is er nog een reddingsvest in de buurt?

Bij voorbaat dank! _/-\o_

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je mogelijk wat meer info? Waarop train je nu in, hoever woon je van de centrale, hoe heb je alles aangesloten (mogelijk is kabeltje kapot gegaan), hoe werkt het zonder splitter etc etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
20mbit adverteren doet elke ADSL-provider. Er zal daarover wel iets in de kleine lettertjes (av) staan.

Zie trouwens eens dit topic: Abel telecom Ervaring

Wellicht dat je soortgelijke verhalen kan vinden.

• DiviNe187
Soortgelijke verhalen heb ik inderdaad gehoord, en te laat ook ;-)

@sin
Hoe ver ben ik niet zeker van, weet niet waar hun centrale zit. Dat alles goed is aangesloten is 100% zeker, je kan mij niet vertellen dat van de ene dag op de andere ineens mijn kabels niet goed zitten en alles in duigelen valt terwijl ik ze toch echt elke dag weer opnieuw check. Ook heb ik expres de splitter er tussen uit gehaald om dat soort vragen te vermijden (van de klantenservice uiteraard)
Maar om eerlijk te zijn met of zonder splitter geen enkel verschil.
Ook kabels nagetrokken zoals hun zelf allemaal nagevraagd hebben, zit allemaal dik in orde. ( alle normen kwa lengtes van de kabels enz zijn prima ook volgens hun.)

Hij draait trouwens op het moment; 1089/967 kBit/s Gister was dat zelfs een training van 375/991

Bedankt alvast! :)

Edit; ik heb trouwens nog alle nieuwe kabels gekocht vorige maand, om zeker te zijn van het feit dat het dus niet aan mijn kabeltjes lag*

[ Voor 7% gewijzigd door DiviNe187 op 08-09-2008 14:29 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
DiviNe187 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:27:
Soortgelijke verhalen heb ik inderdaad gehoord, en te laat ook ;-)

@sin
Hoe ver ben ik niet zeker van, weet niet waar hun centrale zit. Dat alles goed is aangesloten is 100% zeker, je kan mij niet vertellen dat van de ene dag op de andere ineens mijn kabels niet goed zitten en alles in duigelen valt terwijl ik ze toch echt elke dag weer opnieuw check. Ook heb ik expres de splitter er tussen uit gehaald om dat soort vragen te vermijden (van de klantenservice uiteraard)
Maar om eerlijk te zijn met of zonder splitter geen enkel verschil.
Ook kabels nagetrokken zoals hun zelf allemaal nagevraagd hebben, zit allemaal dik in orde. ( alle normen kwa lengtes van de kabels enz zijn prima ook volgens hun.)

Hij draait trouwens op het moment; 1089/967 kBit/s Gister was dat zelfs een training van 375/991

Bedankt alvast! :)

Edit; ik heb trouwens nog alle nieuwe kabels gekocht vorige maand, om zeker te zijn van het feit dat het dus niet aan mijn kabeltjes lag*
Vocht in de kabels, regen -> lage linesync?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zou je margins eens kunnen bekijken, alsmede de attunements. Voor de afstand zijn er diverse postcode checkers die het obv een bepaalde database doen. Deze bijvoorbeeld: http://pcdb.bbned.nl/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DiviNe187
De results dan maar :)

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Vs-Lmb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1157 meter.

(De verbinding is trouwens nog steeds 114kb down helaas)

@ DJSmiley

Dus met andere woorden het regent en ik krijg een trage verbinding?
Meestal als het hard regent in de avond zit ik lekker binnen achter de computer :+
En ik heb zo vaak dagen gehad dat het heel de dag door met bakken uit de hemel valt en ik netjes zeker een dag of 2-3 mijn verbinding hou.
Als je hier praat over vocht wat (daarna?) ontstaat dan zou dat betekenen dat het in de nacht aardig vochtig word... en gaat beginnen met kloten.
Maar ik zit zo goed als altijd in de nacht achter de computer en heb hier nooit last van moet ik eerlijk zeggen. Het is gewoon random, zelfs mooie zonnige weken krijg ik het nog... het zal daar vast niet aan liggen maar bedankt voor de tip.

[ Voor 9% gewijzigd door DiviNe187 op 09-09-2008 00:02 ]

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 19:49
DiviNe187 schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:57:
De results dan maar :)

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Vs-Lmb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1157 meter.

(De verbinding is trouwens nog steeds 114kb down helaas)

@ DJSmiley

Dus met andere woorden het regent en ik krijg een trage verbinding?
Meestal als het hard regent in de avond zit ik lekker binnen achter de computer :+
En ik heb zo vaak dagen gehad dat het heel de dag door met bakken uit de hemel valt en ik netjes zeker een dag of 2-3 mijn verbinding hou.
Als je hier praat over vocht wat (daarna?) ontstaat dan zou dat betekenen dat het in de nacht aardig vochtig word... en gaat beginnen met kloten.
Maar ik zit zo goed als altijd in de nacht achter de computer en heb hier nooit last van moet ik eerlijk zeggen. Het is gewoon random, zelfs mooie zonnige weken krijg ik het nog... het zal daar vast niet aan liggen maar bedankt voor de tip.
Zo zijn wij al maanden met XS4ALL aan het bekvechten, als het regent dan hebben wij een knipperlicht verbinding.

XS4ALL heeft het ook alleen maar over verlagen van de snelheid, maar de problemen zijn bij ons begonnen toen we van het BBNET naar het brakke KPN net zijn gezet. Ik hoop dat je uiteindelijk meer succes hebt dan ons, want XS4ALL is net een muur waartegen je elke keer weer kapot op loopt |:( .

Providers, het is nooit hun schuld!

Hello fellow humans

• DiviNe187
Ja inderdaad nooit hun fout :(

En het leuke is dat je bijna geen zin meer krijgt om meer dan 3-4x te bellen naar de klantenservice... ze weten nooit wat en daar sta je 15min a 0.50cpm voor op te wachten... leuk.

XS4all heeft tenminste nog een klantvriendelijke nummer :o :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan altijd een KPN onderzoek afdwingen*, mogelijk dat hun een oorzaak kunnen vinden of dit de aansluiting, lijn of provider probleem is. Vraag ook gelijk in de buurt of andere mensen met adsl soortgelijke problemen hebben, je buren of dergelijke, of ze mischien op zelfde providernetwerk zitten. Test de modem daar eens, desnoods pak je de orginele (die je van de provider kreeg) er eens bij en probeer die, al weet ik niet of je een eigen modem/router gebruik.

* - Bij XS4all was er tot heden nu al 7x toegezegt tot een KPN onderzoek. Werd steeds bij verteld dat KPN niet rechtstreeks naar de klant communiceerd, bij 4x 'was het onderzoek opeens binnen'. Zelfs bij nr. 7 heb nooit iets gehoord, gemerkt of wat dan ook, pas bij wat 'dreigen' met overstappen gingen ze 'live' mijn waardes eens nakijken.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 09-09-2008 01:56 ]

• DiviNe187
SinergyX schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:55:
Je kan altijd een KPN onderzoek afdwingen*, mogelijk dat hun een oorzaak kunnen vinden of dit de aansluiting, lijn of provider probleem is. Vraag ook gelijk in de buurt of andere mensen met adsl soortgelijke problemen hebben, je buren of dergelijke, of ze mischien op zelfde providernetwerk zitten. Test de modem daar eens, desnoods pak je de orginele (die je van de provider kreeg) er eens bij en probeer die, al weet ik niet of je een eigen modem/router gebruik.

* - Bij XS4all was er tot heden nu al 7x toegezegt tot een KPN onderzoek. Werd steeds bij verteld dat KPN niet rechtstreeks naar de klant communiceerd, bij 4x 'was het onderzoek opeens binnen'. Zelfs bij nr. 7 heb nooit iets gehoord, gemerkt of wat dan ook, pas bij wat 'dreigen' met overstappen gingen ze 'live' mijn waardes eens nakijken.
Momenteel draai ik nu op 617/991 kBit/s...
65kbps... mensen... het halveert en halveert maar..

Ook voor zover ik weet van mensen uit mijn buurt (XS4ALL gebruikers) hebben hun geen soortgelijke problemen ondervonden. Ik gebruik inderdaad ook mijn eigen router (fritz!box) dit vanwege de veel betere weergave van wat er allemaal aan de hand is (geweest) in de dagen ervoor. Ik heb hun dan ook via het support systeem een volledige log gegeven met toch wel een kleine 100 disconnecties op 1 dag. Die zouden ze dan ook doorsturen naar de technische dienst... zo is mij verteld. Ook ben ik er zeker van dat het niet aan de router ligt, na vele firmware's op de gigaset van de helpdesk van abel ben ik het eigenlijk echt zat geworden en juist daarom overgestapt naar mijn eigen doosje. Kan niet zeggen dat het er beter of slechter op word... ik zie geen verandering in dat opzicht. Ook vind ik het gewoon raar dat het een maand of 2/3 wel gewoon kan en daarna ineens niet meer..en weer wel... en weer niet.. dan ga je mij simpelweg niet vertellen dat het aan mij ligt of mijn bekabeling.

Over het onderzoek afdwingen via KPN, waar kan ik dit regelen? Dit ziet er namelijk zeer interessant uit om eens te gaan doen en ik denk dat het best wel eens nut zou kunnen hebben.

Bij voorbaat dank! _/-\o_

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Dat KPN-onderzoek vraag ik me ook af. De telefonische ingang (0900-0244) zal je in elk geval niet gaan helpen, want je bent er geen klant. Dus dan zou dat alsnog via je provider moeten? Je kunt er uiteraard op blijven staan dat ze de lijn voor je gaan herstellen. Maar zolang alles volgens de AV mag, dan vrees ik dat je er weinig mee zult bereiken.

Een rechtszaak om de AV te kraken zal ook erg moeilijk worden vrees ik.

PSN: djmurcielago

• DiviNe187
Mja dat had ik wel verwacht ook.. maargoed .. er moet toch enige manier zijn van het bestraffen van valse advertenties van een (redelijk) bekend bedrijf. Dat is toch gewoon oplichterij als je zegt ik kan 100000000mbit leveren en je levert maar 10?

Mijn verbinding is trouwens sinds vanochtend hersteld (voor zover dat kan) hij draait nu op:

9816/999 kBit/s (toch wel redelijk verschillend als ik een speedtest doe. Dan kom ik uit op rond de 700 tot 900kbps.)

[ Voor 30% gewijzigd door DiviNe187 op 09-09-2008 12:22 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toen las ik dit:
nieuws: Klanten failliet Abel Telecom binnen drie weken naar andere provider

Neem aan dat jij hier reeds een brief oid over hebt gehad?

Hopelijk kom je bij een provider waar het wel wat beter gaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 10-09-2008 17:11 ]

Pagina: 1