• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 08:07
Ik had dit probleem al eerder voor gelegd.. misschien komen we er nu uit..?

Ik heb een bizar probleem en wist niet precies onder welk forum ik dit moest plaatsen. Ik heb recentelijk een nieuwe systeemkast gekocht, tevens nieuw moederboard, geheugen, processor en Videokaart..

Ik heb aan de voorkant van de kast 2 usb aansluitingen welke ik netjes op het mainboard heb aangesloten. Echter wanneer ik hier mijn externe HD in probeer te stoppen en ik raak ze aan met de usb kabel dat gaat de ventilator van mijn videokaart (Sapphire HD4870) ontzettend veel toeren maken en gaat mijn monitor op standby.. en druk op de reset knop werkt niet en als ik de pc uit en aan zet dan functioneerd hij weer normaal.. tevens werkt de usb poort ook. Dit gebeurd enkel bij de externe HD van WD en niet bij andere apparaten.. tevens wanneer de schijf niet op het stopcontact zit aangesloten (welke geaard zijn) gebeurd dit niet..

Nu had ik deze spullen vorige week gekocht en was mijn mainboard gelijk kapot. ik heb een nieuwe gehad en die vertoont nu ook al kuren, hij wilde vanochtend niet aan mijn pc, enkel gingen alle fans draaien maar een piepje .. ho maar... pas nadat ik de cmos pins had verbonden werkte hij weer.. zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? en wat zou het kunnen veroorzaken?

dank..

mijn systeem:
- Apevia X-Plorer systeem kast
- sapphire HD4870 PCI-e videokaart (PCI-e 16x slot)
- GigaByte MA78GM-S2H moederbord
- Phenom X4 9550
- 4GB MDT DDR2-800 geheugen
- Creative X-Fi Titanium - Fatal1ty Professional Serie PCI-e geluidskaart (PCI-e 1x slot)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Klinkt een beetje als kortsluiting ofzo :?

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:54
Ik denk eerder aan een aarding probleem...
Zijn alle componenten goed geaard? en op een geaard stopcontact aangesloten?

https://f1nerd.nl

• E-smile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb pasgeleden zoiets meegemaakt met de computer van mijn zus.

Na veel experimenteren, heb ik zowel de voeding van de computer vervangen als de USB-kabel van de externe schijf. Sindsdien is het probleem van de wereld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haal alles eens uit de kast en probeer het dan eens. Grote kans dat het idd kortsluiting is.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 21:51

pistole

Frutter

Het zou ook zo kunnen zijn dat de externe aparaten te veel vermogen trekken; je kan dan allerlei rare dingen krijgen.

Probeer eens een usb hubje met externe voeding?

Ik frut, dus ik epibreer

• arjanvr
ymoona schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:21:
Ik denk eerder aan een aarding probleem...
Zijn alle componenten goed geaard? en op een geaard stopcontact aangesloten?
De pc is wel goed geaard want die heb ik speciaal laten aanleggen, alleen is de voeding van de externe hd een niet geaarde voeding. Ik merk nu dat als ik hem aan de achterkant aansluit op een van de "in het moederboard gebouwde USB aansluitingen) dat ik geen problemen ondervind? zou dat dan minder kwaad kunnen of moet ik sowieso opletten dat ik de boel niet aan het slopen ben met de hd..?

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Als je aan de achterkant aansluit heb je geen problemen, dus zou je het toch moeten zoeken in de front USB kabel of connector in je kast moeten zoeken lijkt mij.

In je andere topic gaf je aan dat de USB-stekker van je kast goed gemonteerd zit op het mobo, heb je al geprobeerd om die stekker op een andere aansluiting van je mobo te zetten?

Andere mogelijkheid is dat de kabels van je front USB verkeerd in de stekker gemonteerd zijn, dat heb ik al eerder gelezen ergens, dus zeg maar een foutje van de kast fabrikant.
Zeker omdat hij het wel rechtstreeks op de achterkant wel goed doet!

[ Voor 6% gewijzigd door good4u op 08-09-2008 21:37 ]

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 21:47
Ik hoop dat je de USB niet op het firewire gedeelte aangesloten hebt. Die connectors lijken immers opelkaar!

• arjanvr
Mightybunny schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 05:53:
Ik hoop dat je de USB niet op het firewire gedeelte aangesloten hebt. Die connectors lijken immers opelkaar!
Nee dat niet. Ik ga binnenkort denk ik een nieuwe kast halen omdat deze toch veel te klein is voor de apparatuur (temp in de kast is idle 40 graden). Wellicht ben ik dan van het probleem verlost.. bovendien als ik het dan weer heb dan kan ik het gaan zoeken in het mainboard lijkt mij? Hoewel ik dus al eentje heb terug gebracht die defect gegaan was heel snel en dat was met de elfde systeemkast..
Pagina: 1