[XP] Network Connection Manager Service sluit steeds af

Pagina: 1
Acties:

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Hallo!

Ik zit hier in Jakarta, en heb sinds een maandje of 2 eindelijk weer eens normaal internet.
Dat wil zeggen, kabel, 768kbps, geen datalimiet (das speciaal hier)

Nu ineens de laatste 2 a 3 weken alleen 's nachts goeie verbinding, overdag NIETS, vaak zelfs niet eens connected. Customer service slaapt hier natuurlijk altijd, en is niet te bereiken.

Dacht dat dat vanwege druk kabelverkeer was, want toendertijd met casema geleerd dat kabelinternet B gedeeld wordt, dus je snelheid zuigt als het druk is.

Maar ik zat eens in mijn services te snuffelen en in de event viewer, en ik zie dat Network Connection Manager niet aan staat...(de service)
Als ik deze zelf aanzet wordt ie binnen 10 seconden weer gesloten.
de enige melding in de event viewer is dattie "terminated unexpectedly"
Network Connections service draait wel gewoon.

Dat handmatige starten van de service heeft er wel voor gezorgd dat ik wel kon aanmelden bij de ISP, want ik internet nu (wel retetraag).
Na handmatig starten v/d service heb ik de kabelmodem power ge-unplugged en weer ingeplugged en ineens was ik online, maar dus wel nog traag.

Kan hier geen eens wat op Google over vinden.
Heb geen service packs geinstalled (nooit nodig gedacht te hebben), slechts een kale winXP.
Ik weet dat de services bij mijn MxStream 6 jaar geleden in NL gewoon altijd aanstonden...niks mis mee.

Iemand hier ervaring mee?
Ben geen held met services en zo..Heb geen idee waarom ie uitgaat constant.

Heb geen virus.
Voorheen werkte het goed. (Internet bedoel ik dan, weet niet of de service aanstond of niet)

's nachts werkt mijn Internet gewoon "goed", dwz ik haal soms 100kB/s.
Heb nog niet gecheckt of NCM service 's nachts wel aanstaat/afslaat, het is nog middag en ik had deze ingeving een uurtje geleden of zo.

Hulp zou fantastisch zijn.

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

HMC schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:46:
Heb geen service packs geinstalled (nooit nodig gedacht te hebben), slechts een kale winXP.
gefeliciteerd. Nou weet je waarom ze dus nodig zijn - omdat ze bugs oplossen :)
kijk eens in Eventviewer naar de exacte logboek meldingenen. op eventid.net kun je dan opzoeken wat dat nummer bij die service precies inhoudt.
Ik ga je verklappen dat het installeren van patches en je Windows bak up to date maken sowieso oplossingspoging nummer één moet zijn.

Mijn veldwerker in Jakarta begint trouwens altijd ligt te vloeken als ik zeg dat ie wat groots moet downloaden dus je windows bak zal niet het enige probleem zijn vrees ik. Maar zonder patches dat ding aan internet hangen is natuurlijk wel smeken om allerhande ellende.
Heb je wel een firewall en virusscanner bijvoorbeeld?

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ik heb wel virusscanner, vrij hard nodig hier. (bovendien ben ik zelf mijn eigen virusscanner ook nog eens)
Firewall uiteraard, maar uiteraard gaat het hier niet om een virus of trojan of zo.

Patches niet nodig gedacht te hebben omdat er voorheen geen problemen waren.
Ook voorheen in NL niet, alles werkt gewoon netjes zonder SP.

Als dit een bug is, waarom heb ik er dan ineens nu pas na 6 weken last van?

Service packs allemaal mooi en aardig, maar moet ze idd wel downloaden met trage snelheid, en het vertraagd mijn systeem ook nog eens.

Kan me bijna niet voorstellen dat een SP mijn internet overdag ineens zou doen werken, maar goed ik ga het proberen.

Eat the bugs, live in a pod