Exterene HDD Maxtor crash, erg v

Pagina: 1
Acties:

• Niejo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Deze externe hardeschijf van Maxtor draait nu ongeveer 1 a 2 jaar, alleen vanochtend kwam hij met de melding dat de HDD niet toegankelijk is met de melding dat bestand of map beschadigt en/of onleesbaar is.

In verkenner is de schijf gewoon aanwezig, alleen niet meer te openen.

CHKDSK heb ik er even overheen gehaald hij kwam met deze melding

C:\chkdsk I: /f
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is Maxtor Harddrive.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)...
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 3)...
Bezig met herstellen van fout in index $I30 voor bestand 12114.
Bezig met herstellen van fout in index $I30 voor bestand 12114.
Bezig met sorteren van index $I30 in bestand 12114.

C:\>

Na de CHKDSK uitgevoerd te hebben is de externe HDD niet meer via verkenner waar te nemen, na de HDD uit en aan te zetten weer wel.

De schijf maakt geen rare geluiden is niet te warm en staat altijd droog en binnen ;)

Op dit moment bezig met een diagnostisch tooltje van Maxtor, de resultaten zal ik zo even bijwerken. Maar als er nu al iemand een idee heeft of een suggestie om dit pijnlijk probleem op te lossen. Dan is dat van harte welkom! :)

...

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
Als je eerst die diagnose nou afwacht voordat je post ;) Zo'n tool geeft namelijk direct aan of er ook daadwerkelijk iets mis is en zal wellicht met een melding komen dat de disk in aanmerking komt voor een RMA. En laat dat nou ook hetgeen zijn dat je dan verder moet doen :)

Wil je de data er nog afhalen moet je wat geluk hebben dat de schijf niet definitief crasht. Eventueel moet je ook met recoveryprogramma's aan de slag zoals besproken in de FAQ.

• Niejo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Diagnose gedaan heb SeaTools gebruikt bij diagnose geeft hij geen problemen, zegt dat de hdd gewoon in orde is. Heel erg raar.

Ben nu inderdaad met recoveryprogjes aan de gang, kijk of ik via die weg bij bestanden kan. Anders word het een format en kijken of de schijf dan gewoon nog naar behoren werkt, anders RMA. Het belangrijkste is gelukkig backupped.

...