Ik heb beneden bij mijn adsl aansluiting een ADSL (wireless)router staan van Linksys.
Vanuit hier gaat er een kabeltje naar mijn Devolo stopcontact adapter op de begane grond.
Op zolder staat een pc die ook in het stopcontact zo'n Devolo heeft en dit werkt perfect.
Nu wil ik op zolder extra wireless bereik creëren omdat het hopeloos is met de dode hoeken in ons huis. Nu kan ik van Devolo zo'n wireless uitbreiding kopen van 100 euro en deze ook in het stopcontact prikken op zolder. Nu vind ik dit een beetje erg dure oplossing.
Ik zat eraan te denken om een goedkoop wireless routertje te kopen van linksys,
en deze op zolder op de Devolo adapter te koppelen, vervolgens de pc in de router te prikken,
en dan de wireless mogelijkheden gebruiken van de router voor mijn laptop op zolder.
Zal dit gaan werken?
Ik twijfel een beetje omdat je beneden al een router hebt naar een adapter,
vervolgens op zolder van adapter naar router, en dan van router naar pc.
Ik hoor het graag
Bedankt!
Vanuit hier gaat er een kabeltje naar mijn Devolo stopcontact adapter op de begane grond.
Op zolder staat een pc die ook in het stopcontact zo'n Devolo heeft en dit werkt perfect.
Nu wil ik op zolder extra wireless bereik creëren omdat het hopeloos is met de dode hoeken in ons huis. Nu kan ik van Devolo zo'n wireless uitbreiding kopen van 100 euro en deze ook in het stopcontact prikken op zolder. Nu vind ik dit een beetje erg dure oplossing.
Ik zat eraan te denken om een goedkoop wireless routertje te kopen van linksys,
en deze op zolder op de Devolo adapter te koppelen, vervolgens de pc in de router te prikken,
en dan de wireless mogelijkheden gebruiken van de router voor mijn laptop op zolder.
Zal dit gaan werken?
Ik twijfel een beetje omdat je beneden al een router hebt naar een adapter,
vervolgens op zolder van adapter naar router, en dan van router naar pc.
Ik hoor het graag
Bedankt!