Toon posts:

Wireless punt extra toevoegen op Devolo netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beneden bij mijn adsl aansluiting een ADSL (wireless)router staan van Linksys.
Vanuit hier gaat er een kabeltje naar mijn Devolo stopcontact adapter op de begane grond.
Op zolder staat een pc die ook in het stopcontact zo'n Devolo heeft en dit werkt perfect.

Nu wil ik op zolder extra wireless bereik creëren omdat het hopeloos is met de dode hoeken in ons huis. Nu kan ik van Devolo zo'n wireless uitbreiding kopen van 100 euro en deze ook in het stopcontact prikken op zolder. Nu vind ik dit een beetje erg dure oplossing.

Ik zat eraan te denken om een goedkoop wireless routertje te kopen van linksys,
en deze op zolder op de Devolo adapter te koppelen, vervolgens de pc in de router te prikken,
en dan de wireless mogelijkheden gebruiken van de router voor mijn laptop op zolder.

Zal dit gaan werken?
Ik twijfel een beetje omdat je beneden al een router hebt naar een adapter,
vervolgens op zolder van adapter naar router, en dan van router naar pc.

Ik hoor het graag
Bedankt!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ken die Devolo dingen niet precies, maar als het ding op een normale wijze een netwerkverbinding levert, kun je prima een 2e router gebruiken. Zet daarvan de DHCP uit, geeft hem een ip en subnet uit dezelfde range en koppel de verbinding niet aan de WAN maar aan de LAN poort. Uiteraard wel je beveiliging instellen op deze router.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:43
Je kunt gewoon een Linksys routertje kopen. De kabel uit de Devolo steek je dan in een LAN poort van de Linksys (dus niet in de WAN poort). Zo werkt de Linksys als een accesspoint en als Switch :)

Argrgghr Noork is me net voor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Flappie op 08-09-2008 10:41 ]

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03 08:22
Heb zelf redelijk positieve ervaring met het aansluiten van een WLAN routertje via een DEVOLO adapter. De snelheid is (afhankelijk van je adapter) natuurlijk wel beperkt. Ik zou dan de DEVOLO rechtstreeks op je modem inprikken (of anders router beneden in andere modus zetten).

Mocht je nu eventueel al last van storingen op je verbindingen hebben, dan wordt dat wel erger: je stapelt ze wel op (bij mij is mijn electriciteitsnet oud en wat minder stabiel, wat ik dus regelmatiog merk). Anders gewoon maar weer kabeltjes trekken ;)