Ik ben bezig om te kijken of het mogelijk is om een de data van google analytics om te vormen tot een aantal simpele arrays met relevante data.
Ik heb echter nogal moeite met de xml die ik krijg van google.
Ik heb een foreach geplaatst in mijn php code waardoor ik 47 keer ongeveer zulke blokjes krijg:
code hiervoor was gewoon:
Zoals je ziet probeer ik binnen de foreach wat data uit de xml te smokkelen, het werkt wel maar echt praktisch is het niet. Op 1 of andere manier wil het niet lukken om dit te doen buiten de foreach:
echo $oSimpleXML->Report[0][$i] -> PrimaryDateRange;
Heeft iemand ideeen hoe ik toch snel een mooie array kan krijgen waaruit ik alle data kan halen? Want zoals ik het nu doe in de foreach lijkt me niet echt de manier.
Verder kwam ik nog een project tegen om analytics data te verkrijgen:
klik
Het nadeel is echter dat dit volledig steunt op het cake framework, ik was begonnen met het ontrafelen maar daar is niet echt een beginnen aan door de vele afhankelijkheden van alle classes binnen het framework...
Ik heb echter nogal moeite met de xml die ik krijg van google.
Ik heb een foreach geplaatst in mijn php code waardoor ik 47 keer ongeveer zulke blokjes krijg:
XML:
1
2
3
4
5
| SimpleXMLElement Object ( [@attributes] => Array ( [id] => Title ) [CompareStateHelp] => Vergelijk rapportgegevens met algemene prestatie en vermeld rapportgegevens bij het berekenen van de siteprestatie (% van sitetotaal of sitegemiddelde). [ShowDateControl] => true [PrimaryDateRange] => 7 augustus 2008 - 6 september 2008 [Compare] => false [Sampled] => false [CompareStateMsg] => Site [Name] => Dashboard [Detail] => SimpleXMLElement Object ( ) [CompareMsg] => Vergelijken met: [ProfileName] => www.site.be [ShowCompare] => true [DetailSeparator] => | ) -------------------------------------------- SimpleXMLElement Object ( [@attributes] => Array ( [id] => Graph ) [ShowHover] => true [Format] => NORMAL [XAxisTitle] => Day [Compare] => false [XAxisLabel] => Array ( [0] => 11 augustus 2008 [1] => 18 augustus 2008 [2] => 25 augustus 2008 [3] => 1 september 2008 ) [HoverType] => primary_compare [SelectedSerie] => Array ( [0] => primary [1] => compare ) [Serie] => SimpleXMLElement Object ( [SelectionStartIndex] => 0 [SelectionEndIndex] => 30 [Style] => SimpleXMLElement Object ( [PointShape] => CIRCLE [PointRadius] => 9 [FillColor] => 30668 [FillAlpha] => 10 [LineThickness] => 4 [ActiveColor] => 30668 [InactiveColor] => 11654895 ) [Label] => Bezoeken [Id] => primary [YLabel] => Array ( [0] => 20 [1] => 40 ) [ValueCategory] => visits [Point] => Array ( [0] => SimpleXMLElement Object ( [Value] => 13 [Label] => 7 augustus 2008 ) [1] => SimpleXMLElement Object ( [Value] => 18 [Label] => 8 augustus 2008 ) [2] => SimpleXMLElement Object ( [Value] => 7 [Label] => 9 augustus 2008 ) [3] => SimpleXMLElement Object ( [Value] => 17 [Label] => 10 augustus 2008 ) [4] => SimpleXMLElement Object ( [Value] => 14 [Label] => 11 augustus 2008 ) [5] => SimpleXMLElement Object ( [Value] => 11 |
code hiervoor was gewoon:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| foreach ($oSimpleXML->Report[0] as $reportData) { print_r ( $reportData); echo "<br>"; //Date (empty($this->dateRange)) ? $this->dateRange = $reportData -> PrimaryDateRange : ''; //Profile Name (empty($this->profileName)) ? $this->profileName = $reportData -> ProfileName : ''; echo "<br/><br/>--------------------------------------------<br/><br/>"; } |
Zoals je ziet probeer ik binnen de foreach wat data uit de xml te smokkelen, het werkt wel maar echt praktisch is het niet. Op 1 of andere manier wil het niet lukken om dit te doen buiten de foreach:
echo $oSimpleXML->Report[0][$i] -> PrimaryDateRange;
Heeft iemand ideeen hoe ik toch snel een mooie array kan krijgen waaruit ik alle data kan halen? Want zoals ik het nu doe in de foreach lijkt me niet echt de manier.
Verder kwam ik nog een project tegen om analytics data te verkrijgen:
klik
Het nadeel is echter dat dit volledig steunt op het cake framework, ik was begonnen met het ontrafelen maar daar is niet echt een beginnen aan door de vele afhankelijkheden van alle classes binnen het framework...
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama