[Integrated VGA] Het doet niet (meer)?

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Onlangs heeft een vriend van me een computer naar me gebracht voor het verwijderen van virussen/spyware.

Detail: hij kon thuis gewoon inloggen etc.

De computer is afgeleverd.
Ik sluit mijn scherm aan op de computer.

De beeldscherm beweegt wel wat (licht/donker). Zeg het maar, het beweegt wel wat terwijl de computer aan het werk is (opstartfase).

Maar ik zie helaas niets, geen letters wat dan ook.
Ik heb maar andere 2 monitoren gepakt en getest. Helaas geen resultaat.

Ik heb maar losse videokaart ingestopt. Het doet het meteen.
Ik heb ook in bios gekeken, en aangegeven dat het eerst naar PCI moet kijken en dan pas AGP.

Ik heb voor zekerheid contact opgenomen met die vriend. Hij had geen last van.
En ik heb hem op de hoogte gehouden dat die onboard vga waarschijnlijk niet meer doet.

Hebben jullie enige idee hoe dit kan?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hij gebruikt een resolutie die jouw monitor niet snapt? Boot in veilige/VGA modus.

• Silver7
Exorcist schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:19:
Hij gebruikt een resolutie die jouw monitor niet snapt? Boot in veilige/VGA modus.
Hoe doe je dat als ik niets kan zien?

Edit: Daarnaast elke monitor moet toch gegevens over BIOS kunnen zien?

[ Voor 13% gewijzigd door Silver7 op 08-09-2008 10:26 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ah, ik had niet door dat je je BIOS al niet zag, dan gaat mijn vlieger niet op ;)

Excuus.

/Je kunt het BIOS 's resetten evt.

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 08-09-2008 10:35 ]

• Silver7
Exorcist schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:35:
Ah, ik had niet door dat je je BIOS al niet zag, dan gaat mijn vlieger niet op ;)

Excuus.

/Je kunt het BIOS 's resetten evt.
Geeft niet, ik heb reset van BIOS al gedaan door batterij eruit te halen.

Edit: Moet ik die vriend vragen om monitor even te brengen?

Maar dat is toch onzin?

[ Voor 12% gewijzigd door Silver7 op 08-09-2008 11:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je bovenal moet doen is even volledige specs te geven, en te melden exact wat je in BIOS of op het moederbord (jumpers) kunt instellen.

Volgens je verhaal lijkt er trouwens geen sprake te zijn van onboard VGA (dat is met een losse chip en zo goed als nooit een AGP slot ernaast) maar van integrated VGA (geen losse chip, VGA zit in northbridge ingebakken, vaak wel AGP ernaast). Maak dat aub ook duidelijk - zie in geval van twijfel de terminologie in de VB FAQ

Oslik blyat! Oslik!

• Silver7
dion_b schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:59:
Wat je bovenal moet doen is even volledige specs te geven, en te melden exact wat je in BIOS of op het moederbord (jumpers) kunt instellen.

Volgens je verhaal lijkt er trouwens geen sprake te zijn van onboard VGA (dat is met een losse chip en zo goed als nooit een AGP slot ernaast) maar van integrated VGA (geen losse chip, VGA zit in northbridge ingebakken, vaak wel AGP ernaast). Maak dat aub ook duidelijk - zie in geval van twijfel de terminologie in de VB FAQ
Kun je dan titel wijzigen in Integrated VGA?

Overigens heb ik Fuijtsu-Siemens SCALEO 600.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
iets bij het vervoer misgegaan? Check stekkers / aansluitingen etc.

• Silver7
Vorak schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:34:
iets bij het vervoer misgegaan? Check stekkers / aansluitingen etc.
Mijn monitoren makeren niets. (aangesloten op losse videokaart).
Hoe groot is de kans dat Integrated VGA kapot kan gaan door vervoer?
De kabel zat er niet aan.
- Bedankt voor het meedenken

Wellicht moet die monitor pc maar even terug naar de monitor. Wie weet doet het opeens wel.
(het is dan wel erg kleine kans, maar je weet maar nooit)

• Vorak
  • Niet online
Misschien is er een jumpertje afgevallen bij het vervoer die hardwarematig wisselt tussen je onboard vga en een losse kaart?

Kzal ff speuren in je mainboard's handleiding :)

• Vorak
  • Niet online
ok in die manual kan ik niets vinden over een jumper die een dergelijke functie vervult. Alleen een waarschuwingslampje als je een AGP 2x video kaart aansluit.

mmmmmm

• Silver7
Vorak schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:16:
ok in die manual kan ik niets vinden over een jumper die een dergelijke functie vervult. Alleen een waarschuwingslampje als je een AGP 2x video kaart aansluit.

mmmmmm
Ik zal proberen rond te kijken naar jumpers.
Evt. als het nodig is zal ik een foto maken.

Er is maar 1 jumper, maar die heeft niets met BIOS te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Silver7 op 09-09-2008 09:39 ]

• Silver7
Eigenlijk moet ik editten!

Maar ik wil even bekendmaken met een quote.

Helaas zie ik niets op beeldscherm. Maar de comptuer start wel goed op (op gevoel/gehoor). En ik kan met toestscombinatie weer netjes afsluiten.

Straks zal die vriend zijn eigen monitor erop aansluiten. Dus ik hoor van hem binnenkort of het doet of juist niet.

Ik hou jullie op de hoogte.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef aub echt eens volledige specs van die bak, jij weet misschien exact wat er in een F-S Scaleo 600 zit, wij niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

de kans dat je onboard gpu kapot gaat door transport is 0.50%, of je moet welal met een parashute uit het vliegtuig zijn gedoken en een harde landing hebben gehad, dan is de kans nog 70+% dat hij werkt.
de kans is eerder gewoon dat of je kabel van je monitor een breuk heeft, (dat hij wel ziet dat hij connectie heeft maar geen beeld geeft)
ik zou zeggen probeer een andere monitor, en kijk anders een of je mischien kapotte condensoren hebben (die bol staan etc)

• Silver7
dion_b schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:23:
Geef aub echt eens volledige specs van die bak, jij weet misschien exact wat er in een F-S Scaleo 600 zit, wij niet :o
Ik kan wel uitzoeken, maar ik ben van mening dat het niet hoeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:39:
de kans dat je onboard gpu kapot gaat door transport is 0.50%, of je moet welal met een parashute uit het vliegtuig zijn gedoken en een harde landing hebben gehad, dan is de kans nog 70+% dat hij werkt.
de kans is eerder gewoon dat of je kabel van je monitor een breuk heeft, (dat hij wel ziet dat hij connectie heeft maar geen beeld geeft)
ik zou zeggen probeer een andere monitor, en kijk anders een of je mischien kapotte condensoren hebben (die bol staan etc)
is het mogelijk dat monitorkabel die dan schok (ongeaar/geaard) geeft aan integrated video waardoor het geen beeld meer geeft?

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02-2025
Heb dit ook gehad, hij staat dan ingesteld op een andere resolutie inderdaad. Of DVI.
Wat ik heb gedaan was binnen korte tijd, power er af en aan en ondertussen VGA kabel in de onboard laten zitten. Volgens mij cleart dan ook de bios en accepteert de pc je monitor weer. Klinkt orthodox, maar werkte bij mij, en een week later ook bij een vriend van mij.
Pagina: 1