WinXP SP2 DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Laptop met WinXP sp2, draait al een hele poos.
Gisteren was de laptop met automatische updates bezig en sloeg compleet vast, laptop uitgezet en nu wil DNS niet meer werken.

Ik krijg wel netjes een IP van de DHCP server, ik kan met het interne netwerk op hostname pingen maar niet naar www.google.nl oid.
Wel kan ik pingen naar het publieke IP van google of nu.nl maar niet op hostname.

Alle andere pc's of laptops die in hetzelfde netwerk hangen werken wel gewoon.

Wat ik geprobeerd heb is een fix IP met een fix DNS (de public van onze provider) en onze eigen DNS server, geen resultaat.
IPCONFIG /FLUSHDNS, daarna renew en release, geen resultaat.
WinsockIP fix gedraait, geen resultaat.
Netwerkkaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd geen resultaat.
NSlookup geeft wel de goede route.
DNS service herstart, geen resultaat.

Ik ben een beetje ten einde raad, iemand een idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

als nslookup werkt, dan werkt je dns gewoon prima. Probleem zit waarschijnlijk in je iexplore, wat niet zo onlogisch is als je half gepatched bent.

De patches handmatig downloaden en opnieuw patchen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 11:48 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:46:
als nslookup werkt, dan werkt je dns gewoon prima. Probleem zit waarschijnlijk in je iexplore, wat niet zo onlogisch is als je half gepatched bent.

De patches handmatig downloaden en opnieuw patchen.
voor zover ik weet maakt ping geen gebruik van iexplore.exe.

Je kan eens proberen andere DNS servers in te stellen (van openDNS bijvoorbeeld) Anders zou ik gewoon voor systeemherstel gaan. Het heeft hiervoor tenslotte wel gewerkt.

Vicariously I live while the whole world dies

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb SP3 gedownload en offline geinstalleerd op de laptop en inderdaad werkt nu alles weer naar behoren.

Allen hartelijk dank!
Vicarious schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:10:
[...]

Je kan eens proberen andere DNS servers in te stellen (van openDNS bijvoorbeeld) Anders zou ik gewoon voor systeemherstel gaan. Het heeft hiervoor tenslotte wel gewerkt.
Dat dacht ik dus ook vandaar dat ik het DNS van onze provider gebruikt had zonder resultaat, openDNS had ik nog niet geprobeerd maar waarschijnlijk is er tijdens het afbreken vna SP3 een beschadiging opgetreden in de TCP-IP oid..

[ Voor 69% gewijzigd door Ora et Labora op 08-09-2008 12:16 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Als Windows update niet werkt vanwege de DNS fout gebruik dan dit programma : http://www.heise.de/ct/pr...eupdate/download_uk.shtml

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:10:
[...]

ach ja, als nslookup werkt, werkt je dns wel iig. Er stond iid dat ping niet werktte, maar een goede update draaien was wel de oplossing.

Verwijderd

ODF schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:17:
Als Windows update niet werkt vanwege de DNS fout gebruik dan dit programma : http://www.heise.de/ct/pr...eupdate/download_uk.shtml
lol daar staat zelfs in het bugreport dat ze een file weggehaald hebben vanwege een 404 error. Als dns niet dan werkt dit programma ook niet.

Ik ken het programma verder niet, maar het lijkt een hfnetchk pro achtige applicatie. En die is m.i. ook al achterhaald en voorbijgestreefd door wsus3.0.
Pagina: 1