Planet icm Speedtouch 585 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Om via Planet Internet (ADSL Comfort) een internetverbinding op te zetten met een Speedtouch 585 (5.3.x) heb ik het modem gereset en de Configuratie wizard voor SpeedTouch 585/585i als ADSL router/modem/AccessPoint gedownload en gedraaid. (PPPoA, router modem, KPN)

Echter bij aansluiten krijgt het modem een extern IP adres is de 172.x.x.x range en is er dus geen verbinding met het internet. Wat zie ik over het hoofd?

Verwijderd

Planet deelt dergelijke adressen bijvoorbeeld uit als user/pass fout zijn. Heb je die al gechecked?

• Dirkson
Ik heb de user/pass combi gekregen van de persoon bij wie ik het modem wil plaatsen. Wellicht dat hij me de verkeerde heeft gegeven. Ik zal vragen of hij nog eens wil controleren of het wachtwoord dat hij me heeft gegeven het goede is.

Thanks!

Verwijderd

Je hebt dus zelf geen planet-adsl, begijp ik dat goed? Je kunt een planet-account niet zomaar vanaf ieder adres gebruiken. Uiteraard moet er dsl liggen (dat lijkt me hier ook niet het probleem), maar dat zal ook minimaal van KPN moeten zijn, en misschien zelfs wel van planet zelf, anders wordt je alsnog geblokkeerd.
En zelfs al zou je niet geblokkeerd worden voor die user/pass, dan nog kom je er waarschijnlijk niet door omdat jouw dslam-gegevens (nrp-koppelingen etcetera) niet overeen komen met degene die bij deze user/pass in de centrale staan.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
V.z.i.w. is je ADSL echt gekoppeld aan je telefoonlijn. Bij kabel had het mogelijk wel gaan werken als je in dezelfde regio zit. Vergeet straks trouwens niet de gebruikersnaam in deze vorm in te voeren : user@adsl-comfort.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Nielson schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:23:
V.z.i.w. is je ADSL echt gekoppeld aan je telefoonlijn. Bij kabel had het mogelijk wel gaan werken als je in dezelfde regio zit. Vergeet straks trouwens niet de gebruikersnaam in deze vorm in te voeren : user@adsl-comfort.
idd, je moet echt de ADSL logingegevens nemen, dus niet alleen username. @adsl-comfort of @adsl-standard zijn de meest gebruiikte bij planet

• Dirkson
thanks voor alle tips. de situatie zoals ik hem schetste trad op op het adres dat een planet abbo heeft. (dus niet op mijn eigen aansluiting) ook de username in de vorm username@adsl-comfort gebruik ik dus het zal dan wel een wachtwoord probleem zijn. Kun je die gewoon bij de servicedesk opvragen of doen ze alleen aan password resets?

Verwijderd

Die doen alleen reset. Zij kunnen het wachtwoord ook niet inzien.
Wel kun je, vanaf een werkende verbinding uiteraard, zelf nagaan of de user/pass kloppen. Ga maar eens naar http://www.kpn.com/inloggen.htm, vul de gegevens daar is (maar dan nu zonder de @adsl-etcetera). Als je daar in kunt loggen, zijn de gegevens goed

• Nielson
Dirkson schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:53:
thanks voor alle tips. de situatie zoals ik hem schetste trad op op het adres dat een planet abbo heeft. (dus niet op mijn eigen aansluiting) ook de username in de vorm username@adsl-comfort gebruik ik dus het zal dan wel een wachtwoord probleem zijn. Kun je die gewoon bij de servicedesk opvragen of doen ze alleen aan password resets?
Het snelste een nieuw wachtwoord aanvragen bij Planet is via 0900-1905, echter moet je hierbij wel bellen met de lijn waar ook het adsl signaal op staat, i.v.m. extra authenticatie via nummerherkenning.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Nielson schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:00:
[...]
Het snelste een nieuw wachtwoord aanvragen bij Planet is via 0900-1905, echter moet je hierbij wel bellen met de lijn waar ook het adsl signaal op staat, i.v.m. extra authenticatie via nummerherkenning.
je bedoelt 08000035.
en aan het ww ligt het niet, bij adsl word er niet meer gecontroleerd op wachtwoord alleen of de suffix juist is, in dit geval bij planet @adsl-planet

• Nielson
harryslinger schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:26:
[...]

je bedoelt 08000035.
en aan het ww ligt het niet, bij adsl word er niet meer gecontroleerd op wachtwoord alleen of de suffix juist is, in dit geval bij planet @adsl-planet
Je hebt gelijk inderdaad, 't gewone helpdesk nummer en dat nummer door elkaar gehaald. Van dat ww wist ik niet trouwens, gebruik al een poosje geen Planet meer, maar zelfde idee dus als bij OfficeDSL.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Nielson schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:26:
[...]
Je hebt gelijk inderdaad, 't gewone helpdesk nummer en dat nummer door elkaar gehaald. Van dat ww wist ik niet trouwens, gebruik al een poosje geen Planet meer, maar zelfde idee dus als bij OfficeDSL.
denk dat dat nu ongeveer 3/4 jaar is, ook bij hetnet en bij kpn, zelfs gn wordt niet meer naar gekeken, alleen suffix.
Pagina: 1