Dag mensen,
ik ben momenteel aan het kijken wat de beste manier is om een xml-file uit te lezen.
Ik kom er echter niet goed uit en google geeft met niet de gewenste resultaten.
Via DOM heb ik problemen met het lezen van attributes..
en via simple_xml krijg ik ook niet alles uitgelezen.
Ik krijg onderstaande xmlfile doorgestuurd vanuit de klant:
Die probeer ik vervolgens uit te lezen:
Ik krijg echter die id-string niet ingeladen omdat php 'doc-id' niet accepteert vanwege het streepje.
Dat geldt ook voor de 'doc.file' !
Bovendien krijg ik ook de lorem ipsum niet te zien omdat de htmltags verstoren werken.
Ik zoek me echt suf maar kom er helaas niet uit.
Iemand een tip?
ik ben momenteel aan het kijken wat de beste manier is om een xml-file uit te lezen.
Ik kom er echter niet goed uit en google geeft met niet de gewenste resultaten.
Via DOM heb ik problemen met het lezen van attributes..
en via simple_xml krijg ik ook niet alles uitgelezen.
Ik krijg onderstaande xmlfile doorgestuurd vanuit de klant:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?xml version="1.0" ?> <elements> <artikel> <head> <title>Title van het document</title> <docdata> <doc-id id-string="09853098543" /> <doc.file>bestand</doc.file> </docdata> </head> <body> <bodycontent> <p>lorem ipsum</p> </bodycontent> </body> </artikel> </elements> |
Die probeer ik vervolgens uit te lezen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $xmldoc = simplexml_load_file('xml.xml'); foreach ($xmldoc->artikel as $element) { echo 'title: '. $element->head->title.'<br />'; echo 'id-string: '. $element->head->doc-id['id-string'].'<br />'; echo 'body: '. $element->body->bodycontent; } |
Ik krijg echter die id-string niet ingeladen omdat php 'doc-id' niet accepteert vanwege het streepje.
Dat geldt ook voor de 'doc.file' !
Bovendien krijg ik ook de lorem ipsum niet te zien omdat de htmltags verstoren werken.
Ik zoek me echt suf maar kom er helaas niet uit.
Iemand een tip?