Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Blu-ray disc afspelen in MCE

Pagina: 1
Acties:

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 11:23
Ik ben bezig met een HTPC onder Vista 32-bit. Is er een mogelijkheid om blu-ray schijfjes af te spelen vanuit Vista MCE? Ik heb uitgevonden dat Vista geen ondersteuning biedt voor Blu-ray of HD-DVD.
Maar is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om MCE opdracht te geven om bijv. PowerDVD op te starten als er een Blu-ray schijf in de drive gedaan wordt?
Powerdvd werkt prima op dit moment, maar ik zou dan telkens als ik een film wil kijken buiten MCE om moeten gaan en dat zou ik liever niet willen. Het liefste wil ik alles vanuit MCE doen. Ik weet echter niet of dat al mogelijk is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je hier misschien iets aan: http://blog.mediacentersa...9f-88b1-0369670fe1ff.aspx ? Wat had je zelf al gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• henk99
Dit had ik idd gevonden. Weliswaar via een andere link, maar die persoon noemde het een "half-assed solution" dus ik had niet het idee dat dit het helemaal was.
Heb jij ervaringen dat het wel goed werkt?

• henk99
Ik ben een stukje verder. Ik vond op internet een discussie over dit onderwerp en daar werd verwezen naar het programma Arcsoft Total Theatre. Dit proggie heeft een plugin en integreert zo direct in VMC. Werkt allemaal prima op het eerste oog.
Echter, ik krijg nog niet voor elkaar om de Imon remote deze toepassing te laten besturen. Op de een of andere manier springt VMC steeds weer naar de voorgrond als ik een commando geef zoals Play of pause ofzoiets.
Weet iemand hoe je dit kunt veranderen? Ik moet de play funties nu besturen door de muisfunctie van de remote te grbuiken en dat werkt nog niet zo handig.