TViX vs. Conceptronic vs. Popcorn?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.925 views

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Beetje cryptische titel maar ondanks de topics op het forum en info op verschillende andere sites, waaronder de sites van de afzonderlijke fabrikanten en mpcclub, zie ik op dit moment door de bomen het bos niet meer en zou graag een mening horen van de mensen die al een dergelijk apparaat hebben staan. Ow, en het apparaatje moet mijn huidige Snazzi 1310 gaan vervangen (vanwege een enorm tekort aan recente codecs).

Welke eisen?
Simpel, mijn PC heeft voldoende HDD-space dus het enige wat ik ermee wil doen is streamen van content over mijn wired netwerk. Het meeste wat ik afspeel zijn films en deze komen vaak in de container H264, XViD of als ISO. Ik wil het liefst zonder enige aanpassingen op mijn bank kunnen zitten, mijn media-appliance aanzetten en kijken. Aangezien ik een beetje door mijn inputs heen ben, wil ik het apparaatje aansluiten via RGB-Component naar mijn TV op 720P en het geluid via S/PDIF Optical Digital Audio naar mijn versterker.

Lijken me niet de meest achterlijke eisen, toch? Ow ja, en ik ben best bereid wat geld uit te geven maar niet te veel voor minieme extra features.

Wat heb je op het oog?
Eigenlijk een paar apparaten namelijk
  • Popcorn Hour A-100
  • Popcorn Hour A-110
  • TViX M-4100SH
  • Netgear EVA8000
  • Conceptronic CFULLHDMA
In mijn optiek; een paar spelers die heel erg aan elkaar gewaagd zijn qua features maar waar ik toch niet helemaal uitkom en zal uitleggen waarom (tenminste, van wat ik denk te weten).

Welke vragen heb je dan?
Voor zover ik kan zien, zijn de 2 Popcorns zo goed als gelijk aan elkaar met de uitzondering dat de A-110 DTS-HD downmixing heeft en HDMI1.3. Ik zie eigenlijk geen enkele feature op de A-110 die me doet overtuigen om de A-100 te laten liggen. Voor alle Popcorns moet er een klein stukje software draaien op je PC (bij mij Windows XP SP3 of Server 2008) zodat je je shares kan toewijzen?

De NetGear krijgt op mpcclub een enorm goede review (tenminste, in 2007) maar op verschillende sites lees ik toch wat problemen met bepaalde codecs en firmwares. Oftewel; is een device van bijna anderhalf jaar oud nog wel de moeite om aan te schaffen?

Tja, dan nog de M-4100SH. Eerlijk gezegd; mooi apparaat maar baggerduur vergeleken met de rest (even grof gezegd 100 Euro duurder). Ook hierbij stel ik mijn vragen over de stabiliteit want de firmwares die ik langs heb zien komen, lossen sommige oudere problemen nog steeds niet op. In mijn ogen een signaal dat de fabrikant slecht luistert naar de gebruikers.

De Conceptronic heeft geen RGB maar is veruit het kleinst en het goedkoopst (bij Nederlandse winkels).

Ja, en wat wil je nou?
Aangezien het geen opsomtopic mag worden volgens de regeltjes van GoT, zou ik graag mijn voor- en nadelen van genoemde apparaten door "kenners" kort behandeld zien binnen de grenzen van mijn eisen.

Hopelijk kan iemand me toch een paar dingetjes aanwijzen (en heeeeel misschien een briljant ander apparaat) die me doen besluiten om binnenkort een nieuw apparaatje te kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MAX3400 schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:30:
Welke eisen?
Simpel, mijn PC heeft voldoende HDD-space dus het enige wat ik ermee wil doen is streamen van content over mijn wired netwerk. Het meeste wat ik afspeel zijn films en deze komen vaak in de container H264, XViD of als ISO. Ik wil het liefst zonder enige aanpassingen op mijn bank kunnen zitten, mijn media-appliance aanzetten en kijken. Aangezien ik een beetje door mijn inputs heen ben, wil ik het apparaatje aansluiten via RGB-Component naar mijn TV op 720P en het geluid via S/PDIF Optical Digital Audio naar mijn versterker.

Welke vragen heb je dan?
Voor zover ik kan zien, zijn de 2 Popcorns zo goed als gelijk aan elkaar met de uitzondering dat de A-110 DTS-HD downmixing heeft en HDMI1.3. Ik zie eigenlijk geen enkele feature op de A-110 die me doet overtuigen om de A-100 te laten liggen. Voor alle Popcorns moet er een klein stukje software draaien op je PC (bij mij Windows XP SP3 of Server 2008) zodat je je shares kan toewijzen?
Ik heb zo'n A-100. Je kan inderdaad zo'n streaming http-server op je pc draaien. Ze adviseren zelf myihome, maar er zijn ook andere servers. Verder kan je NFS, FTP, gewoon een Windows Netwerkshare of een interne harddisk (moet je dan zelf inbouwen, de aansluitingen zijn er) gebruiken.

Problemen met de NMT's zijn vooral de temperatuur die hoog kan oplopen als je er een harddisk in plaatst. Veel mensen hebben er daarom ook een fan op gezet (zie het nmt-topic). Zelf heb ik dat niet gedaan, hij wordt inderdaad wel warm met de harddisk, maar so be it ;)

Wat ik leuk vind is dat er vrij veel gemaakt wordt voor de Popcornhour. Iemand had een scriptje voor uitzendinggemist (is helaas weer kapot omdat er iets veranderd is), hij kan Youtube video's afspelen en wat ik ook veel gebruik is dat hij zelf uit nieuwsgroepen kan downloaden dmv een NZB. HIj gaat het dan ook meteen parren en unrarren. Je kan NZB's zelfs automatisch uploaden naar de Popcornhour met een progje wat draait onder Windows. Torrents kan hij ook downloaden, maar dat heb ik nog nooit gebruikt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-05 22:39
Ik heb zelf gister een Popcorn Hour A110 besteld. Ik heb voor deze gekozen vanwege SATA aansluiting, Optical audio en HDMI 1.3. Mede doordat Popcorn Hour (volgens mij) de grootste gebruikersgroep heeft zal de ondersteuning en firmware updates goed zijn.

Nu afwachten wanneer hij binnenkomt :)

Verwijderd

Ik heb een tvix gehad (de 4000 dus zonder H.264) en de PCH 100...
Wat me vooral opviel is het trage menu van de PCH en de trage ftp
In het begin stoort dit verschrikkelijk, maar je raakt er natuurlijk wel aan gewoon...
Op de Tvix had ik wel last dat sommige dingen niet goed afspeelden(beeld bevriest, geluid loopt verder), op de PCH heb ik dit nog niet gehad...
Verder zijn die dingen echt niet geschikt om geluid mee af te spelen, ttz er zit gewoon geen zoek mogelijkheid in verwerkt op tussen je tig mp3's de bomen door het bos nog te zien.

owja, beide toestellen zijn al defect geweest, de pch is beginnen roken en is correct vervangen geweest (20 dagen RMA), de PCH valt regelmatig uit of start gewoonweg niet op en gaat dus terug naar de leverancier van zodra m'n nieuwe PCH geleverd wordt. :-)

Verwijderd

Een stukje software op je pc draaien is niet meer nodig. Met de laatste firmware is de snelheid van samba enorm verhoogd. Ik heb zowel NFS als HTTP draaiend, maar kan alles (t/m 1080p) streamen via samba.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:49:
Een stukje software op je pc draaien is niet meer nodig. Met de laatste firmware is de snelheid van samba enorm verhoogd. Ik heb zowel NFS als HTTP draaiend, maar kan alles (t/m 1080p) streamen via samba.
Wel handig om het apparaat erbij te vermelden. Ik neem aan dat je Popcorn hour bedoelt.

Ik heb een nog duurdere TViX (6500a) en heb nog nooit een probleem gehad met afspelen, terwijl ik het toch dagelijks gebruik.
Nu toch ook een PCH 100 besteld vanwege het prijsverschil en omdat het voor een tweede tv is. Later deze week kan ik beide vergelijken.

Als je een NAS neemt (liefst met NFS) hoeft je PC niet aan te blijven staan en hoef je zeker geen software te draaien. Het is een investering, maar je energiekosten dalen.

O, en vergeet de oudere generatie apparaten. Je hebt deze generatie (NMT's zoals de Popcorn Hour of een TViX) met deze chip(s) nodig om h264 en x264 en MKV af te spelen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

zit ook naar zo'n a-100 te kijken. Nu zie ik dat hij $ 179,--kost op de US site maar divxplayer.nl vraagt er € 222,-- voor. Dat is nogal een heftig verschil. Iemand een betere optie of zelf zo'n ding wel eens geïmporteerd ?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:13:
Ik heb een tvix gehad (de 4000 dus zonder H.264) en de PCH 100...
Wat me vooral opviel is het trage menu van de PCH en de trage ftp
In het begin stoort dit verschrikkelijk, maar je raakt er natuurlijk wel aan gewoon...
Op de Tvix had ik wel last dat sommige dingen niet goed afspeelden(beeld bevriest, geluid loopt verder), op de PCH heb ik dit nog niet gehad...
Verder zijn die dingen echt niet geschikt om geluid mee af te spelen, ttz er zit gewoon geen zoek mogelijkheid in verwerkt op tussen je tig mp3's de bomen door het bos nog te zien.

owja, beide toestellen zijn al defect geweest, de pch is beginnen roken en is correct vervangen geweest (20 dagen RMA), de PCH valt regelmatig uit of start gewoonweg niet op en gaat dus terug naar de leverancier van zodra m'n nieuwe PCH geleverd wordt. :-)
Ik vind de traagheid wel meevallen op de PCH. Het blijft natuurlijk een ding dat alles doet met één chip die voornamelijk ontwikkeld is om video af te spelen. Hiervoor had ik een Kiss DVD-netwerkspeler en die was echt een stuk langzamer.

MP3 playback is inderdaad minder, maar daar ben ik niet op ingegaan omdat dit geen eis is van de TS. Overigens is het al wel beter als je itunes ondersteuning aan zet. Hij gebruikt dan playlisten die je aanmaakt in itunes. Ik heb zelf tussen de 11000 en 12000 MP3's (anderen zullen misschien meer hebben) en daar heeft de PCH totaal geen moeite mee. Alleen de manier van muziek afspelen kan beter. Het is een beetje jammer dat het ding zelf geen playlisten kan maken en dat je de MP3 weergave moet stoppen om een volgend nummer te zoeken. Ik hoop dat dit nog ooit verbeterd want het kan wel (de Kiss die ik had deed dit beter, ook niet perfect want playlists stonden alleen in de handleiding. Het ontbrak in de firmware ;) )
Ray schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:08:
zit ook naar zo'n a-100 te kijken. Nu zie ik dat hij $ 179,--kost op de US site maar divxplayer.nl vraagt er € 222,-- voor. Dat is nogal een heftig verschil. Iemand een betere optie of zelf zo'n ding wel eens geïmporteerd ?
Volgens mij heeft iedereen hier op GoT die dat ding heeft hem zelf geïmporteerd. Het scheelt gewoon heel veel geld zoals je zelf al zegt.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 08-09-2008 18:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2025
Ik mis een speler in jullie rijtje die ik zelf net besteld heb, namelijk de HDX-1000.
Min of meer vergelijkbaar met de Popcorn A110 maar dan met USB slave en is in mijn ogen ook veel mooier en net als zijn broertje de HDX 900 van aluminium kwaliteitsbehuizing.

Kijk maar eens op http://www.hdx1080.com/

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit topic hoort niet in AUD thuis. Vrijwel alle apparaatjes die ik hier zie langskomen hebben in LCD, Plasma, Projectie & Recording al een egen topic. Lijkt me dus handig om eerst daar een kijkje te nemen :) Als je er dan nog niet uitkomen kun je altijd nog een topic openen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.