Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] Sites werken soms even niet.

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik er last van dat sommige sites het eerst wel doen, maar als ik dan even er in door klik dat dan de verbinding weg is. De hoofdpagina kan ie dan ook niet meer inladen. Andere sites werken dan nog wel gewoon.

Na een paar minuten is het probleem vervolgens weer voorbij. Als ik ondertussen op m'n andere pc (met dezelfde internetverbinding) probeer dan is er daar ook geen probleem. Op tweakers.net heb ik gelukkig nooit last van :> . Op hardware.info heb ik er op het moment last van, maar er zijn nog vele andere sites.

Ik draai Vista x64 op IPB van KPN, verder niks bijzonders, gewoon standaardsettings, Windows Firewall staat wel uit overigens.

iemand raad?

www.nintendocasemods.com

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Na een half jaar heb ik helaas nog steeds last van hetzelfde probleem.

Het viel me op dat wanneer een site niet meer wilde laden er even in het Netwerkcentrum staat: Toegang: alleen lokaal. Zodra ik naar een andere site surf staat er weer "lokaal en internet" en dat blijft dan ook zo, maar die ene site wil dan nog steeds niet laden voor een poosje.

Een site die ik op die manier eigenlijk niet meer normaal kan gebruiken is Hardware.info, heeft het iets met DNS'en te maken oid?

Omdat dit m'n enige computer met Vista is, en m'n andere pc's/mac geen klachten hebben, denk ik dat het met Vista te maken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Digital-DNA op 24-06-2009 10:14 ]

www.nintendocasemods.com

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Zelfde probleem met een andere browser? Foutmeldingen in windows logs?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Als een site het eenmaal niet meer doet op de ene browser dan doet ie 't ook niet meer op de andere, dus daar ligt het niet aan denk ik.

Welke logs heb je het precies over, en waar vind ik die?

www.nintendocasemods.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eventlogs.
Die moet je wel kunnen vinden denk ik - en ga inderdaad eens wat testjes doen tegen de geconfigureerde DNS servers.
Je krijgt waarschijnlijk nu via DHCP de DNS 'server'/forwarder van je ST780 en ik kén betere DNS implementaties.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
In m'n Siemens Experia (dus niet ST780) kan ik wel Dynamic DNS aanzetten. Ik heb dan wel een service provider, domain name, user name en password nodig.

Ik wel wat in het logboek gekeken maar kon niet echt iets vinden, maar weet ook niet goed waar naar te kijken trouwens. En 'even' wat testjes doen is voor mij ook lastig omdat ik eigenlijk maar de ballen van snap van dit onderwerp.

Kun je misschien mij iets gedetailleerder de dingen uitleggen?

www.nintendocasemods.com

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe je je TCP/IP stack en DNS settings kan controleren is niet zo lastig lijkt me, op het moment dat het niet werkt ga je met nslookup aan de slag of (nog simpeler) met ping.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
D:\>nslookup www.nu.nl
Server:  bozeman.alt-92.net
Address:  192.168.0.5

Non-authoritative answer:
Name:    gl.nu.nl
Address:  62.69.179.197
Aliases:  www.nu.nl

Hier zie je dus staan welke DNS server er binnen mijn netwerk geraadpleegd wordt om de site te resolven naar een IP adres.

En wat ping doet hoor ik eigenlijk niet hoeven uit te leggen, toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Zonet wilde hardware.info weer niet laden (eerst hele tijd wel, totdat ik weg navigeerde en daarna probeerde terug te gaan).

Toen nslookup gedaan, en die vindt gewoon het IP, te weten 217.115.193.92. Die vervolgens gepinged en dat ging ook met 16 a 17 ms ook zonder problemen...

Ondertussen kon ik de site niet laden, ook niet als ik gewoon het IP adres in de adresbalk invulde. Nu doet de site het wel weer en als ik nu het ip-adres invul kom ik wel ergens (HWI Group Server). Oftewel, het heeft niks met DNS te maken?

Oh ja, bij nslookup zegt ie Server: Unknown.

[ Voor 4% gewijzigd door Digital-DNA op 24-06-2009 21:37 ]

www.nintendocasemods.com

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kun je vanaf daar weer verder onderzoeken.
Niet toevallig een virusscanner die rare dingen uitvreet (ESET heeft een bugje atm bijvoorbeeld begrijp ik - zie het topic in BV hierover)?

Addins in je browser die misschien niet goed werken? Doet een 64bits IE het wel goed?

Die unknown melding is dat het IP wel gevonden wordt (waarschijnlijk je router) maar daar hangt geen reverse DNS naamkoppeling aan vast.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 24-06-2009 21:39 ]

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Het is wat lastig om het probleem te reproduceren, maar wat ik kan mij herinneren dat ik die dingen die je opnoemt al gecheckt had en dat het niet hielp.

Oftewel, andere (64-bit) browser hielp niet, Avast "Stop Toegang bij Bescherming" uitzetten ook niet. Vergeet ook niet dat ik dit probleem al maanden heb en misschien zelfs wel vanaf het begin dat Vista geïnstalleerd is op deze toen ook nieuwe computer. Het probleem heeft dus elke software-update overleefd :)

Als het zich weer voordoet zal ik 't weer opnieuw checken.

Misschien heeft het zin een ander intern ip-adres te nemen? Hoewel het DHCP is krijg ik waarschijnlijk altijd de zelfde.

Edit:
Het gebeurde net weer en toen het hier bovenstaande geprobeerd. Site bleef zo'n 3,5 minuten onbereikbaar en werkte daarna plotseling weer vlekkeloos, ook in 64-bits IE.

[ Voor 12% gewijzigd door Digital-DNA op 24-06-2009 22:18 ]

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1