Advies gevraagd: is dit een stuck pixel?

Pagina: 1
Acties:

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 19:43
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een Eizo S2431W 24" lcd scherm. Nu zit er in de linker bovenhoek een verticaal grijs streepje van 2 a 3 pixels lang en 1 pixel breed. Ik heb ondertussen het nodige gelezen over dead/hot/stuck pixels, maar eigenlijk voldoet geen van de omschrijvingen aan wat ik zie op mijn scherm, namelijk een grijs streepje. Het streepje is onder alle omstandigheden zichtbaar, behalve wanneer de achtergrond zwart is. Ik ben al met stuck-pixel-software (Jscreenfix) in de weer geweest en heb voorzichtig geprobeerd om de pixel weer tot leven te masseren, maar geen succes.

Indien dit geen stuck pixel is, wat kan het dan zijn? Een stofje die tussen de lagen van het scherm zit?

Iemand enig idee?

Verder zit ik nu te twijfelen of ik het scherm terug moet brengen vanwege dit probleem. Het was best een flinke hoeveelheid geld die ik uitgegeven heb en omdat ik voor Eizo gekozen heb had ik eigenlijk een perfect scherm verwacht... Wat denken jullie?

Verwijderd

Dit beeldscherm kun je volgens mij gewoon retourneren en een nieuwe krijgen, het kan behoorlijk irritant zijn zo veel dode pixels.

Wellicht dat ze een bepaalde dode pixel norm hebben, dat ze bijvoorbeeld pas van 3 dode pixels een ander scherm kan krijgen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je het scherm in een winkel gekocht of op afstand (via internet oid)? In dat laatste geval kan je zonder problemen je scherm retourneren. In het andere geval moet je hopen dat de winkel niet moeilijk gaat doen, want het recht op een nieuwe heb je hierbij niet.

Ik zou de winkel even opbellen en uitleggen wat er aan de hand is, als het een beetje een normale zaak is zouden ze niet moeilijk moeten doen als je een scherm koopt voor zo veel geld.

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 07-09-2008 22:24 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 14:23
Heb ooit eens gehoord van iemand dat een bepaalde driver van ati of nvidia dit veroorzaakte.
Hij zette vervolgens iets uit maar weet zo niet meer wat.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 07:17
Als ik je omschrijving hoor dan denk ik het eerste aan drukschade. Zijn de pixels er omheen iets donkerder dan de rest?

• Upp3rd0G
Ik heb het scherm via internet gekocht, dus kan inderdaad binnen 8 dagen de koop alsnog ontbinden.

Het streepje is zichtbaar met een oude Nvidia 7800gt maar ook met mijn nieuwe ATI 4870.

Het lijkt geen drukschade te zijn, rondom het bewuste streepje is niks bijzonders te ontdekken.

Verwijderd

Komt op mij over als een vuiltje tussen de plaat en het scherm. Gewoon om laten ruilen anders koop ontbinden (al is dit vaak makkelijker gezegd dan gedaan...).

• Upp3rd0G
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:33:
Gewoon om laten ruilen anders koop ontbinden (al is dit vaak makkelijker gezegd dan gedaan...).
Helaas klopt het volledig wat Mavlo77 zegt... de verkopende partij weigert de koop ongedaan te maken en beroept zich op het feit dat ik de monitor afgehaald heb (na de bestelling via het internet gedaan te hebben) en de doos open gemaakt heb... DUH!!!

Zie hier de discussie of afhalen van invloed is op koop-op-afstand.

Via internet bestellen, afhalen: wet kopen op afstand?

Ik ga morgen het scherm retourneren. Hier nog tips hoe dit af te handelen? Het lijkt me dat ik gewoon stug moet volhouden en niet eerder het pand verlaten voordat ik een ontvangstbevestiging+bewijs ontbinding verkoop heb gekregen?

Wie heeft er vaker met dit bijltje gehakt?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
meer dan 2 pixels (dus 3 of meer ;)) valt onder garantie bij Eizo, dus dat is sowieso waar je je op kunt beroepen.

• Upp3rd0G
Update: ondertussen probeert de verkopende partij zich niet meer te beroepen op het argument: product is afgehaald, dus geen mogelijkheid tot ontbinding verkoop via wet Koop op afstand.

De verkopende partij beroept zich nu op het feit dat de doos geopend is en de monitor gebruikt, dus niet meer als nieuw verkocht kan worden.

Naar mijn mening is dit argument ook niet rechtsgeldig. Wederom hoor ik graag suggesties.

Wat betreft Eizo garantie: Eizo NL is bereidt garantie te verlenen, maar kan me niet vertellen op welke termijn ik een ander scherm ga ontvangen en daarnaast ga ik een refurbished model krijgen welke zeker enkele weken in gebruik is geweest...

Ik heb gekozen voor Eizo en 758euro uitgegeven met de verwachting dat ik een perfect scherm zou ontvangen. Deze verwachting wordt niet waargemaakt, dus wil ik de koop ontbinden. Dit is toch niet vreemd?

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 22:28

K4F

De aanbieder hoort sowieso geen kapotte spullen te herverkopen.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 22:41

The_Scarabial

MTB for life!

Je opent de doos, je gebruikt de monitor en je constateerd dat hij kapot is, dan moet zo'n winkel toch gewoon jouw kapotte scherm omruilen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 22:40
The_Scarabial schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:20:
Je opent de doos, je gebruikt de monitor en je constateerd dat hij kapot is, dan moet zo'n winkel toch gewoon jouw kapotte scherm omruilen.
De winkel erkent echter pas dat hij kapot is bij 2 of 3 pixels die niet meewerken, dus volgens de winkel is hij niet kapot. Dat is zijn probleem.

Het is niet erg vriendelijk, maar als je je voeten flink in de grond zet, goed vol blijft houden en een heisa maakt zullen ze wrs wel toegeven. Nogmaals, niet vriendelijk, maar ik denk dat niemand voor meer dan 700 euro aan een scherm een dode pixel accepteerd.

[ Voor 24% gewijzigd door thaan op 11-09-2008 18:32 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gewoon de winkel wijzen op de regels, kan wel behoorlijk wat moeite kosten soms...

Verwijderd

Het goede nieuws is dat je gelijk hebt en dat je inderdaad de monitor mag retourneren mits je binnen acht dagen na ontvangst ervan de verkoper hebt ingelicht van het feit dat je de overeenkomst ontbindt. Argumenten als 'doos open geweest', 'kan niet meer als nieuw verkocht worden' of 'ter plekke afgehaald' gaan niet op. Dat is in meer dan voldoende topics te vinden.

Het slechte nieuws is dat je op papier klinkend gelijk kunt hebben, maar in de praktijk zult moeten hopen op de medewerking van de shop in kwestie die er vaak niet is. Indien de shop is aangesloten bij de geschillencommissie thuiwinkel (of hoe heet dat ding) kun je dat proberen. Zoniet, dan zit er weinig anders op dan een advocaat in te schakelen, al dan niet via een rechtswinkel.

Verwijderd

Heel vervelend voor je. Ja ik voelde het al op mijn klompen aan, daarom zei ik hetgeen dat tussen haakjes stond.

Inderdaad zoals mijn voorganger zegt: dat je gelijk hebt, wil nog niet zeggen dat je het krijgt. :(

Ik vind het persoonlijk een groot probleem in ons rechtsysteem. Om je gelijk te halen moet je met advocaten gaan zwaaien, terwijl dat meer kost dan heel de aankoop zelf. Belachelijk eigenlijk dat zo de winkelier altijd de macht heeft. D'r zou eigenlijk een soort fonds moeten zijn voor kleine geschillen. Als je lid bent van de Consumentenbond o.i.d., kun je ook eens kijken wat ze voor je kunnen doen.

Ik zou wel een officiele brief sturen, waarin je je beroept op je recht en waarin je de verkoper voor de keuze stelt: ofwel het product om te wisselen ofwel de koop te ontbinden. (Iemand laten kiezen is vaak handiger omdat men dan geneigd is 1 van de 2 opties te kiezen ipv het geheel af te wijzen...).

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Maar hanteert de winkel niet, met kassabon ruilen regel?

Meeste winkels kan je keuren binnen 8 dagen ruilen.

Maar je moet gewoon in die winkel blijven staan totdat ze met je akkoord gaan.(En keurig erop wijzen dat ze ernaast zitten)

Heb al meerdere malen zo mijn gelijk gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Bejit op 12-09-2008 23:58 ]

Systeempje

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
streepje? 1 pixel breed en 2 of 3 lang?

dat izjn toch gewoon 2 of 3 kapotte pixels? :+

404 Signature not found

Pagina: 1