Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB stick werkt niet onder vista home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn usb stick in de front usb van mijn pc stop, krijg ik de melding "Het USB-apparaat wordt niet herkend". Na enig gegoogle kwam ik op de oplossing om het bestand c:\windows\inf\infcache.1 te verwijderen, en dan in apparaatbeheer de usb-hoofdhub te verwijderen. Daarna de stick weer in de pc stoppen. (http://www.thedave.ca/2008/01/05/windows-vista-usb-device-detection-problems/)

Dat gedaan en joepie, het werkt. De driver wordt gezocht, gevonden en de stick kan gebruikt worden. Maar helaas, na opstarten van de pc weer precies hetzelfde probleem. Bestand verwijderen, apparaat verwijderen, en het werkt totdat er opnieuw opgestart moet worden. Niet echt optimaal dus...
Blijkbaar wordt door de reboot de corrupte versie van infcache.1 weer teruggezet (of iets dergelijks). Iemand enig idee?

edit: Het gaat om Vista Business ipv Home (in hoeverre dat van belang is)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
offtopic:
Lijkt mij toch echt een software probleem, dus waarom staat dit niet in Client Software Algemeen ?
Je kunt vragen of een mod hem wil verplaatsen via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif staat links boven. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56
Wat voor USB stick is het? Wat heb je daarnaast nog meer al geprobeerd, bijvoorbeeld andere computers?

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:46:
Wat voor USB stick is het? Wat heb je daarnaast nog meer al geprobeerd, bijvoorbeeld andere computers?
Het is een Kingston DataTraveler, werkt probleemloos op verschillende andere pc's (Vista en XP). Andere apparaten (webcam, toetsenbord) worden wel gewoon herkend. Sterker nog, ik had toevallig nog zo'n pci-kaart met 4 usbpoorten liggen, dus heb ik die maar in mijn kast geschroefd. En daar werkt het wel gewoon op. Dus zal het toch iets met mobo drivers te maken hebben (die btw al upgedate zijn tot laatste versie, want trouwens toch niet uitmaakt omdat usbdriver van intel komen en die in Vista SP1 zaten).?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 13:52 ]