Autoradio kraakt bij harde muziek

Pagina: 1
Acties:

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik zit in de VS met een radio die ik van huis heb meegenomen. (Sony MP3 CD speler). De stekker van deze radio match-te niet met de stekkers in mijn nieuwe Ford-busje, dus ik heb met wat connectoren een verloopstekker gemaakt. Het ziet er allemaal netjes uit met originele stekkers aan weerszijden.

Maar als ik nu mijn nieuwe autoradio aansluit, dan kraken de boxen enorm wanneer ik het geluid net ietsje harder zet dan normaal volume. Als de radio zacht staat, is er niets aan de hand.

Wonderbaarlijk genoeg doet de originele radio het prima. Als ik die aansluit kan ik het volume helemaal voluit draaien, en de speakers blijven helemaal helder geluid geven. De speakers zijn dus goed.

Ik heb mijn aan elkaar geknoopte verloopstekker helemaal doorgemeten, en de weerstandmeter geeft niets vreemds aan.

Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn? Ik blaas toch graag wat uit m'n speakers als ik hier over de snelweg rijd :). Tnx.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:34
Is de voedingsspanning in vs auto's niet hoger dan in eu auto's?

• looskuh
Nope, ook gewoon 12 volt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien heeft de Sony wat minder volume, of hebben de speakers een impedantie die de radio niet leuk vindt?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is je verloopje goed? Als die nieuwe radio meer stroom trekt dan je oude kan dat verloopje, indien niet helemaal goed gemaakt, ook wat problemen geven. Wordt hij warm?

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50
Ik heb ook een tijdje gehad dat mijn boxen erg kraakten als ik ze iets harder zette dan normaal, bij mij was het iets simpels, 1 speakerkabeltje zat los en maakte dus amper contact.
Het kan dus net zo goed zijn dat een kabeltje in je nieuw gemaakte ISO blokje niet goed contact maakt van je nieuwe autoradio.

• looskuh
Hoe zou ik dat verloopje kunnen testen? Heb 'm onderworpen aan een weerstandstest, maar dat hielp niet echt... Alles leek normaal.

Edit> Ok, het zou dus toch het verloopstekkertje kunnen zijn? Ga ik daar nog maar eens goed naar kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door looskuh op 07-09-2008 23:00 ]

• looskuh
Ik heb de connector helemaal doorgelopen, en alles lijkt ermee in orde. Het lijkt er op een of andere manier toch op dat er niet genoeg stroom doorheen kan, zodra ik de boel harder opendraai.

Op de snelweg is het resultaat een stil achtergrondmuziekje. Da's niks natuurlijk. Iemand nog een ander idee?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je weet zeker dat de radio zelf ook echt in orde is?

Life is not about specs, it is about joy!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Meet eens met een stroom meter hoeveel stroom er gaat lopen, ook bij verschillende volumes.
Pagina: 1