Het beeld van mijn pc bleef plotseling hangen (veranderde niet meer). Ik heb toen m'n pc herstart, toen kreeg ik helemaal geen beeld. Computer een tijdje uit, toen weer aan en hij deed het gewoon weer, maar na een tijdje bleef hij weer hangen. Aangezien het mij het meest logisch leek dat het aan de videokaart lag, heb ik deze eruit gehaald, alle stof uit de ventilator gehaald en weer teruggezet. Hierbij merkte ik dat de kaart flink warm was (maar ik heb geen idee of dat normaal is of niet). Het probleem bleef. Met een beetje prutsen met een spiegeltje en een zaklantaarn kon ik zien dat de ventilator op de videokaart niet draaide als de computer aan staat. Volgens mij moet deze wel altijd draaien toch? Dus ik denk dat hij kapot is.
1. Is het nu voldoende om alleen de koeler te vervangen of is er grote kans dat de videokaart nu oververhit is geraakt en daardoor kapot en kan ik beter een heel nieuwe videokaart kopen?
Als ik alleen de koeler hoef te vervangen:
Op de videokaart zit een stickertje waarop staat "Radeon 9800PRO 128M", het geheel ziet eruit als dit.
2. Hoe weet ik nu welke koeler hierop past?
Ik heb al wat gezocht hier, maar kan alleen vinden wat mensen een goed merk vinden maar niet welk type koeler van een merk er nu op past of hoe ik dat weet of waar ik het kan vinden.
Als ik een nieuwe koeler koop:
3. Zit als je een nieuwe koeler koopt er alles al bij om de oude te demonteren en de nieuwe te monteren? Of moet ik dingen niet vergeten (koelpasta, schroefjes, oid?). En heb je speciaal gereedschap nodig?
1. Is het nu voldoende om alleen de koeler te vervangen of is er grote kans dat de videokaart nu oververhit is geraakt en daardoor kapot en kan ik beter een heel nieuwe videokaart kopen?
Als ik alleen de koeler hoef te vervangen:
Op de videokaart zit een stickertje waarop staat "Radeon 9800PRO 128M", het geheel ziet eruit als dit.
2. Hoe weet ik nu welke koeler hierop past?
Ik heb al wat gezocht hier, maar kan alleen vinden wat mensen een goed merk vinden maar niet welk type koeler van een merk er nu op past of hoe ik dat weet of waar ik het kan vinden.
Als ik een nieuwe koeler koop:
3. Zit als je een nieuwe koeler koopt er alles al bij om de oude te demonteren en de nieuwe te monteren? Of moet ik dingen niet vergeten (koelpasta, schroefjes, oid?). En heb je speciaal gereedschap nodig?