Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Beperking opleggen

Pagina: 1
Acties:

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Hoi Tweakers!

Ik heb vandaag speciaal voor mijn zusje een gastaccount aangemaakt, zodat zij ook op mijn computer. Om de boel een beetje te beveiligen heb ik al ouderlijk toezicht aangezet op dat account.
Dat was nog niet genoeg, want ik wil ook bijv. dat commandprompt niet meer werkt op dat account of dat Configuratiescherm niet meer kan worden geopent.

Nu heb ik het programma van Microsoft geprobeerd Windows Steady State, alleen op 1 of andere duistere manier kan ik daardoor niet meer 'Andere gebruiker' doen op mijn eigen account. Dit programma is er nu al weer afgegooid, omdat ik die optie graag wou houden.
Ook kwam er door dit programma naast de 2 gebruikers (Gast en ik) een andere optie met 'Andere gebruiker', waarmee je kon inloggen op een account die er niet tussen stond.

Nu ben ik eigenlijk een beetje ten einde raad, omdat ik geen ander stuk software weet wat wél de genoemde dingen kan uitschakelen en vraag ik jullie..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

gpedit.msc onder haar account, en dan eea uitschakelen?

• Xaero
Exorcist schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:15:
gpedit.msc onder haar account, en dan eea uitschakelen?
Werkt niet.. Denk dat het komt omdat het Vista Premium is?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gebruik dan wel Ultimate, maar lijkt me stug...is puur groepsbeleid namelijk. Probeer dat eens uit te voeren als administrator dan?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

gpedit kan hoe dan ook alleen maar als admin, daarnaast heb je vista business of ultimate nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Exorcist schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:41:
Ik gebruik dan wel Ultimate, maar lijkt me stug...is puur groepsbeleid namelijk. Probeer dat eens uit te voeren als administrator dan?
Gpedit = Group Policy Edit.

Group Policy is iets van een domein. En aangezien Vista Basic & Home Premium & Starter niet in een domein kunnen hebben ze ook geen gpedit.msc console.

Enige optie: Hetzelfde uitvoeren op een Ultimate, met regmon de registerveranderen afvangen, en die toepassen op uw zusje ;)

Of Ultimate kopen :+ (of Business, maar dan heb je geen Media Center meer).

[ Voor 6% gewijzigd door Snake op 07-09-2008 20:49 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Xaero
Nog andere manieren om dingen dan op te leggen ? Zullen toch vast wel programmatjes voor zijn o.i.d. ? (die ik natuurlijk weer niet kan vinden...)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Snake schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:45:
[...]

Gpedit = Group Policy Edit.

Group Policy is iets van een domein. En aangezien Vista Basic & Home Premium & Starter niet in een domein kunnen hebben ze ook geen gpedit.msc console.

Enige optie: Hetzelfde uitvoeren op een Ultimate, met regmon de registerveranderen afvangen, en die toepassen op uw zusje ;)

Of Ultimate kopen :+ (of Business, maar dan heb je geen Media Center meer).
Pagina: 1