Laptop komt niet boven de 30 hz uit

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 16:06
Ik heb een Compal ifl 90 laptop. Daar heb ik laatst team fortress 2 op gespeeld, maar nu vond ik dat het nogal stroperig liep. Dacht eerst dat het de videokaart was maar heb toen eens met fraps gekeken en die vertelde mij dat de fps niet boven de 30 uitkomen.
Toen heb ik de nieuwste driver voor mijn videokaart gedownload in de hoop dat het daar aan lag. Na die geinstalleerd te hebben ging ik weer spelen en zag ik dat de fps inderdaad 60 was.

Maar nu start ik team fortress weer op en zie met fraps dat de fps weer gecapt is op 30. Ik snap hier helemaal niks van.
De monitor staat gewoon ingesteld op 60 hz bij "beeldscherminstellingen".

Weet iemand hoe ik de refresh rate van mijn laptop monitor daadwerkelijk op 60 hz (fps) krijg?

alvast bedankt

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18

scorpie

Supra Addict

Refresh rates hebben niks te maken met de fps die je videokaart eruit weet te persen.

Gewoon proberen oude drivers helemaal weg te halen en goede drivers te installeren. Bekijk ook eens de config files van die games om te kijken of daar misschien ergens max-fps staat ingesteld.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• skillet
oh dat dacht ik 8)7

kzal eens ff kijke bij de instellingen van team fortress (had ik overigens al gedaan maar werd niet echt wijzer van die warboel)

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:45
FPS en de het aantal Hz waarop het beeldscherm is ingeschakeld hebben niet direct iets met elkaar te maken. Die 60 Hz is het aantal keer per seconde dat het beeld zich ververst en fps is hoeveel beeldjes je systeem met dat spel kan weergeven. Dit heeft vooral verband met de kracht van de videokaart en hoe hoog je alle grafische instellingen hebt staan. Bovendien kan het spel ook op 30 Fps gelockt zijn waardoor het niet hoger kan worden. En 30 fps is volgens mij best acceptabel om te spelen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:45
Je moet voor de gein is proberen of je dit ook hebt, terwijl je de stekker van de lader van je laptop in het stopcontact hebt. Het kan zijn dat de videokaart zich terugklokt om energie te besparen als hij niet aan stroom hangt.

• skillet
ik merkte anders wel een aanzienlijk verschil toen die ene keer dat het op 60 fps liep hoor :+

• skillet
Laptop hangt al de ganse tijd aan 't infuus
Pagina: 1